• فونيکس NEV

رونمایی محصولات جدید فونیکس NEV در سال آینده

فونیکس NEV عصر جدید خودروهای پاک

12 اسفند 1402 14:02

رونمایی محصولات جدید فونیکس NEV در سال آینده

اسفند 1402: شیائو، مسئول ارشد شرکت برند فونیکس، در حاشیه نشست تخصصی تکنولوژی خودروهای پاک فونیکس اعلام کرد که محصولات تیگو ۷ پرو ای پلاس پلاگین هیبرید، فونیکس FX الکتریکی و آریزو ۸ پلاگین هیبرید، سال آینده توسط مدیران خودرو رونمایی می‌شوند و این برند بر محصولات برقی و هیبرید تمرکز کرده است.

در ادامه این نشست، یکی از مدیران بخش خدمات پس از فروش محصولات فونیکسNEV  درباره آمادگی کارشناسان و مراکز تعمیرگاهی این برند برای ارائه خدمات توضیح داد ممکن است خودروهای هیبریدی در نگاه اول به اندازه خودروهای سنتی قابل اعتماد نباشند، اما ضمانت‌های هفت الی ۱۰ ساله روی خودروهای هیبریدی، سرمایه شما را محافظت می‌کند. برند فونیکس NEV برای ضمانت تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید اقدام به ارائه ضمانت ۷ ساله یا ۲۰۰ هزار کیلومتری روی خودرو و باتری لیتیومی کرده است که نگرانی مشتریان را برطرف می‌کند و گواهی بر اطمینان این خودروساز از محصولی است که روانه بازار می‌کند.

تست محصولات فونیکس توسط وزیر صمت

شرکت مدیران خودرو در هفدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان 1402، شاخه جدید برند فونیکس را با نام فونیکس NEV معرفی کرد. NEV  برگرفته از عبارت New Energy Vehicle است و به نوع پیشرانه‌ها و سوخت خودروهای این شاخه اشاره دارد. این بخش از فونیکس تنها بر عرضه خودروهای پاک با پیشرانه‌های تمام الکتریکی و هیبریدی تمرکز دارد.

نخستین محصول فونیکس NEV، تیگو ۸ پرو e پلاس است که به تازگی قیمت‌گذاری و عرضه آن آغاز شده است. این موتور که با کد SQRE4T15C شناسایی می‌شود همان پیشرانه‌ای است که در ام‌وی‌ام X55 پرو و تیگو 7 پرو نیز به کار رفته است. در کنار این پیشرانه بنزینی، از دو موتور الکتریکی نیز در تیگو 8 پرو e پلاس استفاده شده است. مجموع توان تولیدی از طریق یک جعبه دنده DHT سه سرعته به محور جلو خودرو منتقل می‌شود.

یکی از موتورهای الکتریکی وظیفه اصلی تولید قدرت را به عهده دارد و موتور دوم به نوعی یک موتور پشتیبان به شمار می‌آید که قدرت کمتری نسبت به موتور اول تولید می‌کند. به عنوان مثال در شرایطی که راننده در حال رانندگی با یک سرعت بالا و ثابت در یک بزرگراه است معمولا در بیشتر زمان رانندگی تیگو 8 پرو e پلاس در حالت تمام بنزینی در حال کار است اما زمانی که در ترافیک و در سرعت‌های پایین رانندگی می‌شود تیگو 8 پرو e پلاس می‌تواند در حالت تمام برقی به مسیر خود ادامه دهد. علاوه بر این در زمان ترمز کردن نیز سیستم بازیابی انرژی می‌تواند یکی از موتورهای الکتریکی را به ژنراتور تبدیل کرده و نسبت به شارژ باتری‌ها اقدام کند.

سبد محصولات فونیکس NEV احتمالا در آینده توسعه پیدا می‌کند و محصولاتی مانند اومودا E5 که در واقع نسخه تمام الکتریکی فونیکس FX محسوب می‌شود و همچنین تیگو ۷ پرو هیبرید از گزینه‌های احتمالی جدی برای عرضه توسط فونیکس NEV است.

اکنون مدیران خودرو رویدادی را برگزار کرده که مقامات رسمی و عالی رتبه کشور در مراسمی از پیشرفت‌های فونیکس NEV در زمینه توسعه خودروهای برقی بازدید کردند. در این رویداد، مدیران خودرو از تمرکز خود بر محصولات دوستدار محیط زیست تحت عنوان برند فونیکس NEV خبر داد. فونیکس NEV تیگو 8 پرو پلاگین-هیبرید و تیگو 7 پرو پلاگین-هیبرید، توسط وزیر صمت تست شده و با ابراز رضایت ایشان همراه بود. فونیکس NEV اعلام کرد با هر یک از محصولات این برند، دو شارژر رایگان به خریداران تقدیم می‌شود.

علاوه بر وزیر صمت، شهردار تهران و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این مراسم حضور داشتند. وزیر صمت در صحبت‌های خود به اولویت دادن در حمایت از خودروسازان برقی خبر داد. شهردار تهران نیز از اهمیت تحول صنعت خودرو در کاهش آلودگی هوا سخن گفت. همچنین مدیر عامل شرکت مدیران خودرو درباره تلاش و سرمایه‌گذاری جدی این مجموعه با تمرکز بر فونیکس NEV برای توسعه محصولات دوستدار محیط زیست، سخنانی اظهار کرد.

خودروهای تیگو 8 پرو پلاگین-هیبرید و تیگو 7 پرو پلاگین-هیبرید – به‌عنوان محصول آتی فونیکس NEV – بخش دیگری از این مراسم بود که با بازدید مسئولان و تست از جانب وزیر صمت همراه شد و وی به دنبال تست این محصولات به تمجید از سرعت توسعه محصولات فونیکس پرداخت.

مدیران خودرو در راستای حمایت از مشتریانی که با ارجحیت دادن به دغدغه‌های زیست‌محیطی، برای خرید محصولات دوستدار محیط زیست اقدام می‌کنند، در کنار شارژر همراه که به مشتریان تقدیم می‌شود، یک دستگاه شارژر خانگی را نیز از طریق Home Service این برند در منزل یا محل مورد نظر خریداران نصب می‌کند. شارژر همراه با قدرت 3.6 کیلووات و والباکس با قدرت شارژ 7 کیلووات، به مشتریان محصولات برقی و پلاگین-هیبرید فونیکس تقدیم می‌شود.

مدیران خودرو به گسترش خودروهای برقی جامه عمل پوشانده و از مرحله حرف و شعار فراتر رفته است. طبعا با حمایت‌های دولتی و ایجاد زیرساخت‌های عمومی برای شارژ این محصولات، گذار خودروسازان به سوی محصولات برقی و همچنین استقبال مشتریان برای خرید این محصولات، سرعتی مضاعف خواهد گرفت.

دیدگاه کاربران