• فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو هيبريد
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)
  • فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)

پرچمدار فونیکس با قلبی سبز

تست و بررسی فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس (PHEV)

8 مرداد 1403 15:27

تیگو 8 خودرویی بود که بعد از ورودش به ایران سر و صدای زیادی به پا شد. عموم فعالان خودرویی بعد از مواجهه با این خودرو ناخواسته کمی ذوق و شوق برای ورود همچین خودرویی به بازار داشتند. می‌توان گفت بسیاری از مردم انتظار دیدن خودرویی به‌روز و با امکانات حساب شده، از مبدا چین را نداشتند. در سال 1402 خبر آمد که دیگر تیگو 8 پرو در بازار نخواهیم داشت، اما چند مدل جایگزین از شرکت فونیکس در بازار خواهیم داشت. یکی از آن ها تیگو 8 پرو e+ است، که یک محصول پلاگین هیبرید زیر پوست تیگو 8 پرو است.

طراحی فونیکس تیگو 8 پرو e+

نمای ظاهری تغییر خاصی نکرده است و شاید تنها تفاوت نصب چراغ تیگو 8 پرومکس برروی تیگو 8 پرو باشد. به جز چراغ عقب و در شارژری که روی گلگیر جلو نصب شده است، شما تفاوتی با دیگر تیگو 8 ها نمی‌بینید. همان ظاهر به نسبت محافظه‌کارانه و چشم‌آشنا به بازار با همان رینگ‌های تیگو 8 پرومکس دیده می‌شود.

در فضای کابین این خودروی هفت نفره با دو نمایشگر متصل با مجموع مساحت 24.6 اینچ، روکش مشکی و تریم خاکستری پوشش داخلی درها مواجه هستیم. ابعاد و اندازه‌های تیگو 8 پرو هیبریدی، تفاوتی با تیگو 8 پرو بنزینی ندارد اما به دلیل استفاده از پکیج باتری‌ها و موتور الکتریکی، وزن خودرو حدود 204 کیلوگرم، سنگین‌تر از وزن تیگو 8 پرو بنزینی (تک‌دیفرانسیل) شده است:

ابعاد و اندازه های تیگو 8 پرو هیبریدی
طول 4722 میلیمتر
عرض 1860 میلیمتر
ارتفاع 1745 میلیمتر
فاصله محوری 2710 میلیمتر
وزن خالص 1769 کیلوگرم
سایز رینگ 18 اینچی
حجم باک 45 لیتر

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

درباره حجم فضای بار در فونیکس تیگو 8 پرو +e باید بدانید که در حالت استاندارد، صندوق این خودرو تنها 193 لیتر، گنجایش دارد. اما اگر صندلی ردیف سوم را بخوابانید، این حجم به 1179 لیتر می‌رسد. با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم نیز به حداکثر فضا دست خواهید یافت که عددی معادل 2101 لیتر است.

طراحی داخلی فونیکس تیگو 8 پرو e+

در داخل تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید هم اوضاع مانند ظاهر بیرون‌اش است، با این تفاوت که شما دکمه EV مود را در کنسول وسط پیدا می‌کنید. مانیتورهایی که در یک سطح و به شکل پیوسته، وظیفه مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال را دارند و از همه مهم‌تر فضای خیلی خوب برای سرنشینان جلو عقب، دقیقا مثل تیگو 8 پرو و پرومکس! در واقع شما با یکی از بهترین محصولات چری از نظر ارگونومی داخل روبرو هستید، چیزی که در محصولات رده بالاتر چری هنوز به دست نیامده است.

عموم آپشن‌ها و امکانات، میان‌بری فیزیکی برای استفاده راحت‌تر دارند و برای تهویه هم مانیتوری مجزا در اختیار دارید. شاید یکی از نکات منفی که در تیگو 8 پرو e+ با آن روبرو خواهید شد، تریم مشکی براق – piano black – باشد، که شاید جلوه خوبی در اختیارتان بگذارد، اما به دنبال قرار گرفتن تمامی شورتکات‌های لمسی روی این صفحه، در کسری از ثانیه با اثر انگشت‌هایی فراوان روبرو خواهید شد و در طولانی مدت هم اگر لایه‌ای محافظ برای‌ش نصب نکنید خط و خش‌ها این سطح زیبا را دگرگون خواهند کرد.

امکانات و تجهیزات تیگو 8 پرو e پلاس

براساس اعلام رسمی شرکت مدیران خودرو، محوصل جدید فونیکس تیگو 8 پرو PHEV با امکانات زیر، تحویل خریداران ایرانی می‌شود:

  • شارژر قابل حمل
  • شش ایربگ
  • سیستم ضدسرقت بدنه
  • سیستم ضدسرقت موتور
  • سیستم کنترل کشش (TCS)
  • سیستم کنترل پایداری (ESP)
  • سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HAC)
  • سیستم کمکی حرکت در سرازیری (HDC)
  • دوربین 360 درجه با کیفیت HD
  • دوربین عقب با خطوط داینامیک
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • سنسور باران
  • سنسور نور
  • سنسور فشار باد تایر (TPMS)
  • سنسور ضدمانع برای سانروف و شیشه‌ها و درب صندوق
  • رادار هشدار نقطه کور (BSD)
  • رادار هشدار تغییرلاین (LDW)
  • رادار هشدار تصادف جلو (FCW)
  • رادار هشدار تصادف هنگام دنده عقب (RCTA)
  • رادار هشدار برخورد هنگام باز کردن درب‌ها (DOW)
  • سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
  • سیستم کروز کنترل هوشمند (ACC)
  • سیستم ترمز اضطراری (AEB)
  • سیستم تنظیم ارتفاع نور اتومات
  • چراغ جلو و عقب LED
  • چراغ مه شکن عقب
  • چراغ چرخشی در پیچ (AFS)
  • چراغ روز (DRL)
  • چراغ بدرقه
  • چراغ ولکام روی آینه‌های جانبی
  • نورپردازی داخلی 64 رنگ
  • خروجی اگزوز دوگانه
  • تودوزی چرمی با رنگ قهوه‌ای و مشکی
  • مانیتور 12.3 اینچی به همراه نمایشگر 12.3 اینچی صفحه کیلومتر
  • تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک با پنل 8 اینچی لمسی
  • سیستم عامل اندروید اتو / اپل کارپلی
  • بلوتوث
  • سیستم پخش سونی با 8 اسپیکر
  • دو پروت USB در ردیف جلو و یک پورت در ردیف عقب
  • فرمان برقی دی‌کات
  • تنظیم برقی فرمان در 4 جهت
  • گرمکن فرمان
  • صندلی راننده با تنظیم 6 حالته برقی
  • تنظیم 4 حالته برقی گودی کمر برای صندلی راننده
  • مموری 3 حالته برای صندلی راننده
  • صندلی سرنشین جلو با تنظیم 4 حالته برقی
  • امکان تنظیم برقی صندلی شاگرد از ردیف دوم
  • صندلی تاشو ردیف دوم و سوم
  • سردکن صندلی های جلو
  • گرمکن صندلی‌های جلو و عقب
  • کول باکس
  • شارژر وایرلس
  • کیلس استارتر
  • سقف پانوراما با پرده برقی
  • آینه تاشو برقی با گرمکن و مموری راننده
  • تنظیم خودکار آینه جانبی هنگام دنده عقب
  • آینه عقب الکتروکرومیک

مشخصات فنی فونیکس تیگو 8 پرو e+

تیگو 8 پرو e+ به دو پیشرانه مجهز است، یکی برقی و دیگری بنزینی. پیشرانه برقی در واقع از دو موتور برقی 93 و 73 اسب‌بخاری تشکیل می‌شود و بر خلاف انتظار هر دو موتور روی محور جلو نصب شده‌اند. پیشرانه بنزینی 150 اسب‌بخار توان دارد که وظیفه شارژ باتری‌ها را برعهده دارد. مجموع قدرتی که تیگو 8 پلاگین هیبرید در اختیارتان می‌گذارد 325 اسب‌بخار در کنار 510 نیوتن‌متر است. گیربکس این خودرو از نوع DHT بوده که وظیفه ترکیب نیروهای برقی را به عهده دارد.

موتورهای برقی در تیگو 8 پرو PHEV

تیگو 8 پرو PHEV یا همان تیگو 8 پرو +e مدیران خودرو، علاوه بر موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی‌اش، دارای دو موتور الکتریکی است که روی محورهای جلو و عقب نصب شده‌اند:

مشخصات موتور برقی در تیگو 8 پرو هیبریدی
موتور برقی اول 74 اسب‌بخار+160 نیوتن متر
موتور برقی دوم 94 اسب‌بخار+155 نیوتن متر
مجموع قدرت در حالت برقی 85 اسب‌بخار
مجموع گشتاور در حالت برقی 150 نیوتن‌متر
نوع باتری لیتیومی
ولتاژ باتری 350 ولت
ظرفیت باتری 19.27 کیلووات ساعت
زمان شارژ باتری 3 الی 4 ساعت
پیمایش در حالت برقی 75 کیلومتر

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

زمانیکه موتور بنزینی از مدار خارج می‌شود و حالت رانندگی تمام برقی را انتخاب می‌کنید، نباید انتظار زیادی از تیگو 8 پرو هیبریدی داشته باشید چراکه در حالت برقی (EV)، با خودرویی سروکار دارید که تنها 85 اسب‌بخار و 150 نیوتن‌متر را در اختیارتان قرار می‌دهد. البته یک خبر خوب هم داریم؛ در حالت تمام برقی، می‌توانید مسافتی در حدود 75 کیلومتر را با تیگو 8 پرو، رانندگی کنید.

9 حالت مختلف موتورها در تیگو 8 پرو e پلاس

اردیبهشت 1403: گیربکس DHT، در خودروهای تیگو ۸ و تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید تعبیه شده است. این نوع گیربکس با تکنولوژی پیشرفته‌ای همراه شده که 9 حالت مختلف را ارائه می‌دهد. این 9 حالت، شامل هماهنگی موتورهای برقی و بنزینی است که نه تنها جلوی اتلاف انرژی را می‌گیرد، بلکه منجر به کاهش مصرف سوخت و افزایش قدرت موتور می‌شود.  درواقع این نوع خودروها در سه حالت برقی، هیبرید و بنزینی عمل می‌کنند.

لازم به ذکر است که تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید، نسبت به تمام خودروهای هیبرید متفاوت است. این خودرو از دو موتور برقی به طور جداگانه یا به صورت همزمان استفاده می‌کند که مسئولیت تولید برق را برعهده دارند و در کنار یک موتور ۱.۵ لیتر توربوشارژ حداکثر گشتاور ورودی ۵۱۰ نیوتن متر را تولید می‌کنند. حالت‌های موجود در این خودرو و گیربکس DHT به شرح زیر است:

۱ – تک موتوره و برقی خالص  (شرایط ترافیکی): در هنگام ترافیک و رانندگی با سرعت کم، موتور برقی دوم و موتور بنزینی دخالتی ندارند.

۲ – دو موتوره و برقی خالص (شتاب اولیه بالا): هنگام حرکت خودرو پس از اتمام چراغ قرمز یا ترافیک، هر دو موتور برقی شتاب اولیه و ملموسی را بدون دخالت موتور بنزینی ایجاد می‌کنند.

۳ – سری و برد گسترده (شارژ باتری):  هنگامی که باتری شارژ کافی ندارد، موتور بنزینی از طریق چرخش یکی از موتورهای برقی، باتری را شارژ می‌کند و این انرژی از طریق موتور برقی دوم به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این حالت ویژه ترددهای شهری است.

۴ – استفاده از موتور بنزینی (رانندگی در بزرگراه): هنگام رانندگی در بزرگراه و وقتی که باتری انرژی کافی برای چرخش موتورهای برقی را ندارد، موتور بنزینی به راحتی تمام انرژی را به چرخ‌ها منتقل می‌کند و خودرو با سرعت بالایی پیش می‌رود.

۵ – استفاده از حالت موازی (رانندگی در مناطق کوهستانی):  هنگام رانندگی در یک منطقه کوهستانی یا شیب زیاد، دو موتور برقی به همراه موتور بنزینی گشتاور بالایی را به چرخ‌ها می‌رسانند تا خودرو با شتاب سریعی سربالایی را پشت سر بگذارد.

۶ – شارژ شدن در حالت توقف (توقف یا ترافیک‌های شهری): هنگان رانندگی در ترافیک‌های شهری، گیربکس جلوی اتلاف انرژی را می‌گیرد و از طریق موتور برقی یک باتری را شارژ می‌نماید.

۷ – شارژ شدن در حالت رانندگی (سرعت کم): هنگام رانندگی با سرعت کم، وقتی که قصد دارید باتری را هم شارژ کنید و یا در سرازیری، موتور بنزینی خودرو را به حرکت در می‌آورد و هم از طریق یکی از موتورهای برقی باتری را شارژ می‌نماید.

۸ – بازیابی انرژی ترمز در حالت تک موتوره (هنگام ترمز کردن آهسته):  گشتاور معکوس همان نیرویی است که هنگام ترمز کردن ایجاد می‌شود و یکی از موتورهای برقی این بار انرژی جنبشی را از چرخ‌ها به باتری باز می‌گرداند و انرژی تلف شده به حداقل می‌رسد.

۹ – بازیابی انرژی ترمز در حالت دو موتوره (هنگام ترمز کردن شدید): موقع ترمزهای شدید و آنی، هر دو موتور برقی تمام گشتاور معکوس را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌نمایند و باتری شارژ می‌شود.

توجه داشته باشید که تمام عملیات‌های پیچیده و کارآمد ذکر شده، کاملا به صورت خودکار و بدون دخالت راننده انجام می‌شود.

تجربه رانندگی با تیگو 8 پرو e+

در کمال آرامش و سکوت کمال به راه می‌افتید، جدای مصرف کمتر بنزین، یکی از دلایل خرید تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید همین حرکت بی‌صدا در ترافیک و سرعت‌های پایین است. در صورتی که پایتان را ناگهان روی پدال گاز بفشارید، نیروی موتورهای الکتریکی درجا شما را به صندلی می‌چسباند و گویا می‌خواهند فرمان را از دست شما بربایند. البته سیستم کنترل پایداری به موقع عمل می‌کند و بروز فاجعه را به تعویق می‌اندازد! قرار دادن کل توان روی محور جلو بهترین فکر برای خودرویی باوزن باتری بالا و ابعاد عظیم نبوده است. کم‌فرمانی سر پیچ‌ها احساس می‌شود و این خودرو دینامیک خوبی سر پیچ‌ها ندارد. سیستم‌های کمک به راننده در کنار گشتاور آنی موتورهای برقی، تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید را ایده‌آل برای اتوبان‌ها می‌کنند. سیستم تعلیق این ماشین برای همچین وزنی قابل قبول است، اما تحت فشار بودن تعلیق بعد از دست‌اندازهای ریز و انعکاس تمامی آن‌ها در کابین مشخص است.

راند نهایی با تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید

اگر به دنبال خودرویی کم‌مصرف اما در سگمنت کراس‌اورها هستید، به خرید این ماشین فکر کنید. دینامیک خطی خوب این خودرو، شاخص خوبی برای جوانان هم هست. فضای خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد و صندلی‌های ردیف سوم برای مسافرت با کودکان کارآمد هستند. در نهایت اگر برقی بودن خودرو برایتان فاکتور مثبتی است، تیگو 8 پرو e+ شاید خودروی مناسب شما باشد.


اخبار شرکت مدیران خودرو

جدیدترین خبرهای شرکت مدیران خودرو، شامل شرایط فروش ام وی ام، شرایط فروش اقساطی چری، شرایط فروش اعتباری فونیکس، قیمت لوازم یدکی ام وی ام و چری، همچنین آخرین اخبار طرح جایگزینی خودروهای کارکرده ام‌وی‌ام و چری با خودروهای نو و همچنین شرایط تعویض خودروهای قدیمی با محصولات جدید مدیران خودرو را در مقالات منتخب زیر مطالعه کنید:

همچنین اگر شما هم یکی از مالکان محصولات شرکت مدیران خودرو شامل برندهای ام‌وی‌ام، چری و فونیکس هستید، پیشنهاد می‌کنیم که خواندن مطلب زیر را نیز از دست ندهید:

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران
Mahdyblue 1402/10/29
ضمن احترام به نظر دوستان، به نظرم در ۵ سال آینده با توجه به روند بالای آلودگی هوا ، اقبال برای خودروهای بنزینی کمتر می‌شود و بیشتر تمایل به خودروهای برقی و خورشیدی خواهد بود . همانطور که در پنج سال گذشته شاهد بودیم که تعداد خودروهای اتوماتیک به سرعت افزایش یافته و خودروهای با گیربکس دستی کم جای خود را به اتوماتیک داده اند. این خودرو داری دو موتور برقی و یک موتور بنزینی بوده و لذا گشتاور بسیار قدرتمندی را ایجاد میکنه. به نظرم در آینده بیشتر شاهد ایجاد جایگاههای شارژ خودرو برقی خواهیم بود همانطور که در مجتمع های تجاری بزرگ مثل کوروش مال و ‌آداب سنتر و غیره شاهد این جایگاههای شارژ خواهیم بود و به عنوان اولویت رقابتی مدنظر قرار خواهد گرفت. به هر حال ، چه بخواهیم یا نخواهیم جهان روز به روز در حال پیشرفت و ساخت خودروهای با منابع جدید انرژی خواهد بود
پاسخ
0
0
0
mr mashin 1402/10/24
چجوری حساب کردید ۹۵۰ کیلومتر میره اگه مگید مصرف ترکیبی ۱.۵۵ هست باید نزدیک سه هزار کیلومتر بتونه طی کنه با ۴۵ لیتر بنزین
پاسخ
0
0
0
Ali1222 1402/10/21
حیف که دو دبفرانسیل نیست . نمیدانم چرا خودروساز یا هیچ اقدامی به خودرو هیبرید نمیکنند و اگر هم ورود کنند د پی ضعیف ترینند . در اصل چیزی میاورند که در خود چین هم ارزشی ندارد . باز دم مدیرانخورو گرم . یک کار درست انجام داده و اگر دو دیفرانسیل هم تولید کنند به نظر من حد اقل یک سر گردن از سایر خودروسا زها بالاتر است . و البته در قیمت گذاری و خدمات هم مصرف کننده را مد نظر داشته باشند از ایران خودرو و سایپا چراغی برای مردم روشن نخواهد شد
پاسخ
0
0
0
Ali1222 1402/10/21
حیف یک قلم کم دارد ای کاش دو دیفرانسیل بود
پاسخ
0
0
0
مهدی 1402/10/7
اصلا جالب نیست با توجه به آماده نبودن زیر ساخت های جایگاه شارژ نمی توان همزمان از قدرت کامل خودرو استفاده کرد و عملا تو سفر قدرت ماشین همون 156 اسب بخار خواهد بود
پاسخ
3
1
0
رضا 1403/1/18
توی خونه با برق خونه بدون ارت هم شارژ میشه . ضمنا موتور بنزینی هم در جاده باطریها رو شارژ میکنه . توی جاده فوق العاده راه میره
0
0
رضا عطائی 1402/12/18
هم با برق شهر در هر جایی قابل شارژ هست و هم با موتور بنزینی خود ماشین شارژ می گردد
0
0
رضا عطائی 1402/12/18
اولا در خونه می تونید شارژ کنید و ثانیا با موتور خود خودرو هم شارژ میشه
0
0