معرفی مدل‌های ویژه برای بازار ژاپن

گرامیداشت 90 سالگی نیسان

25 آذر 1402 17:30

شرکت نیسان قصد دارد برای گرامیداشت تولد 90 سالگی خود، 5 مدل سفارشی را در ژاپن معرفی کند.

شرکت نیسان در 26 دسامبر 1933 تاسیس شد بنابراین فقط چند روز تا سالگرد 90 سالگی این شرکت فاصله داریم. به منظور گرامیداشت این نقطه عطف مهم در تاریخ پر فراز و نشیب نیسان، خودروساز ژاپنی تصمیم گرفته مجموعه «سالگرد 90 » یا 90th Anniversary را در وطن خود ارائه کند.

این مجموعه انواع مختلفی را شامل می‌­شود، بدین معنی که ساکورا از رده kei، سه مدل هاچ‌بک لیف، نوت و نوت آئورا و یک مینی ون به نام سرنا، در این جمع 5 تایی دیده می­‌شود. احتمالا بسیاری از علاقمندان، از عدم مشاهده دو مدل جالب Z و GT-R در این مجموعه ناخرسند می­‌شوند.

بدنه این خودروها با طیف خاصی از رنگ مسی مایل به قرمز تزئین شده، که در کنار قطعات و رینگ‌های مشکی، مجموعه‌­ای چشم‌نواز را به نمایش گذاشته است. استفاده از ترکیب مسی و مشکی به داخل کابین این خودروها نیز سرایت می‌کند. کفپوش‌های مزین به نشان 90th Anniversary و برخی موارد ویژه دیگر نیز با سفارش خریدار به این مدل‌ها اضافه خواهد شد.

از میان این پنج خودرو، ساکورا و لیف به پیشرانه برقی مجهز شده‌­اند، درحالی‌که نوت و نوت آئورا، سامانه هیبرید را به همراه دارند. نیسان سرنا از سال 1991 تاکنون در بازار حضور دارد، اما مدل موجود در مجموعه «سالگرد 90»، از نسل ششمین این مینی ون انتخاب شده است، که از سال 2022 تولید می­‌شود. این خودرو در دو نسخه درونسوز و هیبرید به فروش می‌­رسد، اما معلوم نیست که کدام نسخه برای حضور در مجموعه «سالگرد 90 » انتخاب شده است.

در روزهای اخیر، نام نیسان چندین بار در رسانه­‌ها مطرح شده است. یکی از مهمترین خبرها، گمانه‌­زنی در مورد تولید نسل آینده نیسان نوت در قالب یک کراس‌اور است. شرکت رنو به عنوان مالک 43 درصد از سهام نیسان، اعلام نموده که قصد دارد سهم خود در این شرکت را به 15 درصد کاهش دهد. در اولین قدم برای دستیابی به این هدف، 5 درصد از سهام رنو در این شرکت به فروش می‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران