• وولينگ کلاد - Wuling Cloud

مونتاژ در اندونزی

معرفی وولینگ کلاد

30 بهمن 1402 11:51

مدتی پیش یک مینی ون برقی به نام یوندو توسط برند زیرمجموعه اتحاد سایک-جنرال موتورز یعنی بائوجون معرفی شد. اکنون همتای این خودرو تحت برند دیگر این اتحاد یعنی وولینگ، در اندونزی رونمایی شده است.

وولینگ کلاد - Wuling Cloud - حتی در نام هم تفاوتی با یوندو ندارد، چراکه معنای هر دو در زبان‌های انگلیسی و چینی یکسان است. بنابراین اصلا عجیب نیست که این خودرو از نظر طراحی ظاهری هم تفاوتی با بائوجون یوندو نداشته باشد. البته این امر در مورد بسیاری از محصولات بائوجون و وولینگ تکرار شده است.

وولینگ کلاد تا قبل از پایان سال 2024 و احتمالا به صورت مونتاژی در اندونزی عرضه خواهد شد. البته این نخستین محصول وولینگ در اندونزی نیست، چرا که وولینگ بینگیو و ایر هم قبلا توسط این برند چینی در کشور مذکور عرضه شده است.

طراحی وولینگ کلاد

واضح است که فرم کلی بدنه وولینگ کلاد با الگوبرداری از خودروی موفق این رده یعنی بی‌وای‌دی دلفین انجام شده است، در حالی که کاپوت شیب‌دار و فرم دو بخشی نمای جلو را سال‌ها پیش در خودرویی هم‌چون فیات مولتی پلا مشاهده کرده‌­ایم.

وولینگ کلاد - Wuling Cloud

ارقام مربوط به ابعاد بدنه وولینگ کلاد فعلا اعلام نشده است، اما ابعاد بائوجون یوندو در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.295، 1.85، 1.652 و 2.7 متر اعلام شده که در تمام بخش‌ها نسبت به بی‌وای‌دی دلفین، بزرگ‌تر است.

کابین و امکانات وولینگ کلاد

طراحی کابین وولینگ کلاد تفاوتی با بائوجون یوندو ندارد، به جز فرمان که مطابق با قوانین اندونزی در سمت راست داشبورد نصب شده است. دو نمایشگر مستطیل­‌شکل، روکش صندلی‌ها با شباهت به مبلمان منزل، کیسه‌های هوای جانبی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، تهویه مطبوع الکترونیکی، دوربین 360 درجه، دستیار پارک، کروز کنترل، سنسور پایش نقطه کور، شارژر بی‌سیم، بازشوی برقی در صندوق و دستیار حفظ حرکت بین خطوط، از مهم‌ترین تجهیزات رفاهی وولینگ کلاد به شمار می‌آید.

وولینگ کلاد - Wuling Cloud

مشخصات فنی وولینگ کلاد

وولینگ کلاد EV در اندونزی با پیشرانه برقی در دو نسخه مختلف عرضه خواهد شد. از مشخصات این پیشرانه‌­ها و ظرفیت مجموعه باتری این خودرو اطلاعی در دسترس نیست، اما سازنده از برد حرکتی 460 یا 505 کیلومتر در این دو مدل خبر داده است.

توجه داشته باشید که بائوجون یوندو به یک موتور برقی روی محور جلو با 136 اسب­‌بخار قدرت و مجموعه باتری به ظرفیت 37.9 یا 50.6 کیلووات ساعت مجهز شده است، که شعاع حرکتی 360 یا 460 کیلومتر (برمبنای CLTC) را برای این خودرو فراهم می‌­کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران