•  سوزوکي گراند ويتارا هيبريد راسا موتور

رونمایی گراند ویتارا در دو نسخه تک و دو دیفرانسیل

بررسی سوزوکی گراند ویتارا هیبرید راسا موتور

13 اسفند 1402 10:40

رونمایی گراند ویتارا در دو نسخه تک و دو دیفرانسیل

اسفند 1402: شرکت راسا موتور خاورمیانه، در تاریخ 12 اسفند 1402، چهار محصول از برند سوزوکی را طی مراسمی رونمایی کرد. در این مراسم، خودرو گرند ویتارا هیبرید در دو نسخه دو چرخ و چهار چرخ محرک به نمایش گذاشته شد.

علاوه بر ویتارا، خودروهای سوزوکی جیمنی 3 و 5 درب و سوزوکی فرانکس هیبرید نیز ارائه شدند. راسا موتور خاورمیانه قصد دارد به زودی این خودروها را عرضه کند.

مجوز استاندارد برای ویتارا وارداتی

بهمن 1402: سازمان ملی استاندارد ایران، در تاریخ هفتم بهمن‌ماه 1402 گواهی تایید خودرو وارداتی سوزوکی گراند ویتارا را صادر نمود. براساس ابلاغیه منتشر شده از سوی این سازمان، ویتارای وارداتی از مدل 2023 است.

قطعی شدن واردات گراند ویتارا به ایران

دی 1402: در فاصله سال‌های 1997 تا 2017، نام سوزوکی گراند ویتارا یادآور یک کراس‌اور جمع‌وجور بود که در بیراهه­‌نوردی نیز حرف‌هایی برای گفتن داشت. قبل از آن‌که این خودرو به خط پایان برسد، یک کراس‌­اور کوچک شهری به نام ویتارا توسط سوزوکی معرفی شد که تا امروز روی خط تولید قرار دارد.

اما پس از وقفه‌­ای 5 ساله، نسل جدید سوزوکی گراند ویتارا در سال 2022 برای عرضه در بازار هند و آفریقا دوباره برگشته و خبر خوب اینکه این نسل جدید، هم‌اکنون توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه، ثبت سفارش شده و احتمالا در سال 1403 آنرا در خیابان‌های کشورمان خواهیم دید.

نکته جالب توجه اینجاست که تنها خط تولید سوزوکی گراند ویتارا، در هندوستان واقع شده و جالب‌تر اینکه نسخه وارداتی به بازار کشورمان، دارای پیشرانه هیبریدی است و سیستم محرکه دو دیفرانسیل نیز دارد.


طراحی سوزوکی ویتارا وارداتی

این کراس­‌اور ژاپنی تحت همکاری مشترک سوزوکی با تویوتا شکل گرفته و البته همتای دیگر آن یعنی تویوتا اربن کروزر در تاریخ اول جولای رونمایی شده است. ساختار این دو خودرو یکسان بوده و تنها طراحی بخش‌هایی از بدنه و کابین تفاوت دارد.

تناسبات کلی بدنه سوزوکی گراند ویتارا 2022، تاحدی یادآور نسل قبلی است. طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای این خودرو به ترتیب 4.345، 1.535، 1.645 و 2.6 متر اعلام شده است.

تریم پایه سوزوکی گرندویتارا 2022 با چراغ‌های هالوژن جلو و رینگ‌های 17 اینچ فولادی قابل شناسایی است، درحالی‌که تریم گران‌تر به واسطه چراغ‌های LED جلو و عقب، رینگ‌های 17 اینچ آلومینیومی و ترکیب دورنگ بدنه، متمایز شده است.

کابین و امکانات سوزوکی ویتارا وارداتی

در فضای کابین این کراس‌اور پنج نفره، برخی موارد مشترک با سایر محصولات ماروتی سوزوکی همچون فرمان، کنترل تهویه مطبوع و برخی دکمه­‌ها قابل تشخیص است.

تجهیزات و امکانات سوزوکی گراند ویتارا وارداتی شامل موارد زیر است:

. کروز کنترل
. ایربگ‌های جلو
. ایربگ جانبی و پرده‌ای
. استارت دکمه‌ای
. نمایشگر 9 اینچی مرکزی
. دوربین 360 درجه
. سنسور پارک جلو و عقب
. سنسور باران
. صندلی دستی راننده
. سنسور نور
. سیستم کی‌لس
. نمایشگر هدآپ دیسپلی
. تهویه مطبوع اتوماتیک
. سنسور باد تایر
. شارژر وایرلس
. سقف پانوراما
. شیفتر دنده پشت فرمان
. چهار حالت رانندگی
. و ...

مشخصات فنی سوزوکی ویتارا وارداتی

سوزوکی گراند ویتارا 2022 در تریم پایه به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی ساخت سوزوکی با کد K15C مجهز شده است، که 102 اسب‌­بخار قدرت و 136.8 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند. استارتر 12 ولت و باتری لیتیوم-یون 6 آمپرساعت نیز به عنوان یک نیروی کمکی نه چندان قوی عمل می­‌کند.

نیروی این پیشرانه از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می­‌شود. راسا موتور هر دو نسخه دو چرخ و چهار چرخ محرک را نمایش داده است.


فروش سوزوکی ویتارا در ایران

برای اطلاع از آخرین شرایط فروش راسا موتور خاورمیانه و همچنین جهت آگاهی از نحوه ثبت نام سوزوکی در ایران، فروش فوق العاده سوزوکی و پیش فروش خودروهای وارداتی این برند، مقاله شرایط فروش سوزوکی را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران