بنتلی نه تنها پیشرانه 12 سیلندر W12 را کنار میگذارد بلکه قصد دارد با پیشرانه 8 سیلندر V8 هم وداع کند. البته این اتفاق فقط گریبانگیر مدلهای سواری خواهد شد، چرا که مدل شاسی بلند بنتایگا، تا مدتی نامعلوم همچنان از این پیشرانه 8 سیلندر بهرهمند خواهد شد.
به مناسبت این نقطه عطف مهم، یک سری جدید به نام ادیشن 8 (Edition 8) توسط خودروساز اهل بریتانیا معرفی شده است. اعضای این سری یعنی کانتیننتال GT کوپه و روباز و همچنین فلایینگاسپور، برای آخرین بار به پیشرانه 8 سیلندر مجهز میشوند.
بنابر اعلام بنتلی، سری ادیشن 8 به طور خاص برای عرضه در آمریکای شمالی طراحی شده است، اما درواقع، مشتریان اهل بریتانیا، خاورمیانه، اروپا و سایر مناطق نیز از این پس، امکان سفارش پیشرانه 4 لیتری توئین توربو را نخواهند داشت.
ویژگیهای ظاهری بنتلی نسخه ادیشن 8
خریداران سری ادیشن 8 میتوانند از طریق بخش خودروهای سفارشی بنتلی یعنی مولینر، بیش از 60 رنگ مختلف را برای بدنه این خودروها انتخاب کنند. گذشته از رینگهای 22 اینچی با طرح 5 یا 10 پره، باید به درپوش پولش خورده در باک و نشانهای ویژه اشاره کرد. این مورد آخر در کانتیننتال روی گلگیرها و در فلایینگاسپور روی ستون عقب دیده میشود. همین نشان ویژه در پارکابی و پشتی صندلیها نیز حک شده است.
مشخصات فنی پیشرانه 8 سیلندر بنتلی
نسل فعلی پیشرانه 4 لیتری V8 از سال 2012 تاکنون در بیش از 53 هزار دستگاه از مدلهای کانتیننتال GT و GTC و همچنین فلایینگاسپور نصب شده است. البته سابقه نصب پیشرانه 8 سیلندر در محصولات این برند به سال 1959 بازمیگردد. بنابراین طبیعی است که بنتلی نتواند به سادگی با این پیشرانه وداع کند. درحقیقت نسخه جدید این پیشرانه که با فناوری هیبرید همراه شده است و 740 اسببخار قدرت و هزار نیوتنمتر گشتاور تولید میکند، از این به بعد در محصولات برند اشرافی نصب خواهد شد.
مدلهای فلایینگاسپور و بنتایگا را میتوان با پیشرانه شش سیلندر هم سفارش داد، که حجم آن در سدان و شاسی بلند به ترتیب 2.9 و 3 لیتر خواهد بود. نسخه هیبرید از کانتیننتال GT کوپه و روباز هم در اواخر سال جاری معرفی میشود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com