• مارس C300 پرو آرشام موتور
  • مارس C300 شرکت آرشام موتور

نمایشگاه شیراز: رونمایی اولین محصول آرشام

بررسی مارس C300 پرو آرشام موتور (Mars C300 PRO)

23 خرداد 1403 16:54

رونمایی مارس 300 پرو در ایران

خرداد 1403: شرکت آرشام موتور، در جریان بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز 1403، برای نخستین‌بار، برند MARS را بصورت رسمی به بازار کشورمان معرفی کرد. اولین محصولی که توسط این برند به بازار ایران عرضه می‌شود، خودرویی با نام MARS C300 PRO است که طبق گفته‌های مدیران آرشام موتور، در فاز اول بصورت وارداتی به ایران خواهد آمد اما در ادامه، قرار است در کشورمان مونتاژ گردد.

(عکس: آخرین خودرو)

نکته جالب توجه اینجاست که مدیران آرشام موتور می‌گویند که این خودرو، در نسخه استاندارد و با نام C300 هم عرضه می‌شود ولی امیدواریم این اتفاق، رخ ندهد! چراکه مارس C300 کاملا مشابه C300 PRO بوده اما بسیاری از آپشن‌های مهم و کاربردی آن حذف شده‌اند؛ ویژگی‌هایی مانند ایربگ پرده‌ای، شارژر وایرلس، دوربین 360 درجه و رادارهای ایمنی، از جمله مواردی هستند که در نسخه استاندارد C300 وجود نخواهد داشت.

(عکس: اسب بخار)

مارس C300 پرو، که کراس‌اوری جمع و جور با ظرفیت پنج نفر است، گیربکس 7 دنده اتومات دوکلاچه از نوع تر (w-DCT7) و ساخت Getrag را دارد و قدرت تولیدی موتور را هم به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. خوشبختانه موتور 1.5 لیتری توربوشارژ این خودرو، کاملا مشابه با دانگ‌فنگ شاین مکس (محصول شرکت ایران خودرو) بوده و 190 اسب‌بخار به همراه 300 نیوتن‌متر در اختیارتان قرار می‌دهد.

مونتاژ آئولوس AX7 تحت برند مارس

خرداد 1403: گروه صنعتی آرشام، که شرکت‌های آرشام موتور و آرشام دیزل را نیز تحت مالکیت دارد، قرار است در نمایشگاه خودرو شیراز 1403 برای نخستین‌بار از برند جدیدش با نام مارس (MARS) رونمایی کند. این برند جدید، که عرضه محصولاتش توسط شرکت آرشام موتور انجام خواهد شد، برای شروع کارش در بازار ایران، به سراغ محصولی معروفی از شرکت آئولوس (Aeolus) از زیرمجموعه‌های دانگ‌فنگ (DFM) رفته که نامش AX7 است.

معروفیت این خودرو، به این دلیل است که در سال 1400 خورشیدی، شرکت «سبلان خودرو مایوان» نیز می‌خواست تا این محصول را تحت برند اختصاص خودش، یعنی شرکت «ایستا موتور» در کشورمان به مونتاژ برساند اما نشد که نشد!

(عکس: آخرین خودرو)

آئولوس AX7 که از سال 2014 تاکنون، تولیدش ادامه داشته است و هم‌اکنون نیز نسل دوم خود را تجربه می‌کند، در بازار کشورمان قرار است تحت برند جدیدی با نام مارس عرضه شود. به همین دلیل نیز شرکت آرشام موتور، نام این خودرو را به Mars C300 تغییر داده است. آنطور که منابع آگاه خبر داده‌اند، مارس C300 در آینده‌ای نزدیک، در مدل‌های C300 PRO نیز عرضه خواهد شد.


شرایط فروش مارس C300

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت آرشام موتور و همچنین جهت اگاهی از قیمت محصولات این شرکت به همراه نحوه فروش و پیش فروش خودروهای وارداتی و مونتاژی آن، مقاله شرایط فروش آرشام موتور را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران