• لادا ايسکرا
  • لادا ايسکرا
  • لادا ايسکرا
  • لادا ايسکرا
  • لادا ايسکرا

خودرویی جدید ولی شبیه به مدل‌های قدیمی

معرفی لادا ایسکرا

18 خرداد 1403 11:57

شرکت اوتوواز (AVTOVAZ) به عنوان مالک برند لادا، در جریان نمایشگاه بین‌المللی تالار اقتصادی سنت پترزبورگ (SPIEF) برای نخستین بار از محصول جدید خود به نام ایسکرا رونمایی کرد.

لادا ایسکرا یک خودروی سدان است، اما نسخه استیشن واگن و کراس آن هم تولید خواهد شد. بنابر اعلام سازنده، این محصول در فاصله بین گرانتا و وستا قرار می­‌گیرد. توجه داشته باشید که برنامه‌ریزی برای عرضه این محصول، مدت‌ها قبل و پیش از خروج رنو از بازار روسیه انجام شده بود. البته در آن زمان اعلام شد که ایسکرا به جای گرانتا تولید می­‌شود.

لادا ایسکرا

بنابر اعلام شرکت اوتوواز به رسانه­‌ها، ایسکرا براساس یک پلتفرم مدرن جهانی طراحی شده است. بعید نیست که منظور این خبر، نسخه داخلی‌سازی شده از پلتفرم CMF-B رنو-نیسان باشد مخصوصا که خودروساز روس از داخلی‌سازی کامل سیستم برقی این پلتفرم خبر داده است. مدیرعامل اوتوواز یعنی Maxim Sokolov هم رقم سرمایه‌گذاری در این پروژه را 23 میلیارد روبل (تقریبا 260 میلیون دلار) اعلام می­‌کند.

با وجود همه این خبرها، به سختی می­‌توان لادا ایسکرا را یک خودروی جدید دانست. حتی نمای جلو به جز نوار کروم، تفاوت واضح دیگری با وستا ندارد. البته گوشه چراغ‌های جلو و عقب با فرم لبه‌دار Y-شکل، تاحدی متفاوت به نظر می‌­رسد.

ابعاد بدنه لادا ایسکرا اعلام نشده، اما این اعداد برای لادا گرانتا در طول و فاصله بین محورها به ترتیب 4.268 و 2.476 متر است، که به نظر نمی­‌رسد در ایسکرا با تفاوت خاصی همراه باشد.

لادا ایسکرا

لادا ایسکرا به پیشرانه 1.6 لیتری با 90 اسب­‌بخار قدرت مجهز است، که با گیربکس 5 سرعته دستی همراه می­‌شود. نسخه دیگری از همین پیشرانه با 106 اسب­‌بخار قدرت را می­‌توان با جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا اتوماتیک سفارش داد. بنابر خبرهای غیررسمی، احتمال ارائه گیربکس CVT هم برای این مدل وجود دارد. اما به هرحال، واضح است که لادا ایسکرا از نظر مشخصات فنی هم با محصولات فعلی این برند روسی تفاوتی ندارد و همچنان از میراث داچیا (رنو) استفاده می­‌کند.

لادا همچنان برای تولید ایسکرا آمادگی ندارد، اما بنابر خبرها، تولید این مدل از اوایل 2025 آغاز خواهد شد. قیمت این خودرو نیز فعلا اعلام نشده است، اما توجه داشته باشید که دو محصول دیگر لادا یعنی گرانتا و وستا به ترتیب با قیمت پایه 699,900 و یک میلیون و 240 هزار روبل (7,900 و 14 هزار دلار) به فروش می‌­رسند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران