• لادا X کراس 5

بستیون T77 با لوگوی جدید

معرفی لادا X کراس 5

27 فروردین 1402 17:58

شرکت خودروسازی لادا، پس از درگیری‌های روسیه و اوکراین، حمایت رنو را از دست داد. اکنون این شرکت برای بقای خود به کشور چین پناه برده است. نتیجه همکاری لادا و چین، خودرو X-Cross 5 است که در نمایندگی AvtoVAZ در سوچی روسیه رونمایی شد.

تنها لوگوی لادا X کراس 5 با فاو بستیون T77 پرو متفاوت است و تمام قسمت‌های داخلی و خارجی آن‌ها یکسان هستند.این محصول درواقع شاسی‌بلند چینی فاو است که در روسیه با این نام جدید عرضه می‌شود‌‌. فاو بستیون T77 پرو، یک شاسی‌بلند کامپکت با پیشرانه احتراقی است که در سال ۲۰۱۸ در چین ارائه شد. طول این خودرو به ۴۵۲۵ میلی‌متر می‌رسد. این مدل از سال ۲۰۲۰ به روسیه صادر شد و بنابراین جای تعجبی نیست که لادا X کراس 5 طبق آن ساخته شده باشد‌.

طبق عکس‌های منتشر شده از این محصول، تنها لوگوی آن با فاو بستیون T77 پرو متفاوت است. تمام قسمت‌های داخلی و خارجی آن یکسان هستند.

لادا X کراس 5

این تشابه در بخش فنی نیز وجود دارد، بنابراین لادا X کراس ۵ از پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی توربوشارژ نیرو می گیرد، که ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت دارد. نیروی تولید شده از طریق گیربکس شش سرعته دستی و یا هفت سرعته اتوماتیک، به چرخ‌های جلویی منتقل می‌شود.  این پیشرانه نسبت به موتورهای قدیمی لادا، بسیار پیشرفته‌تر و مدرن‌تر است.

لادا X کراس ۵، برخلاف نسخه اصلی چینی خود، برای بازار روسیه بوده و در کارخانه AvtoVAZ سن‌پترزبورگ (قبلا متعلق به نیسان بوده است) تولید می‌شود. انتظار می‌رود که قیمت آن نیز مشابه بستیونT77 (با شروع قیمت ۲۶۵۷۰ دلار) باشد.

لادا X کراس 5

لادا تنها خودروساز روسی نیست که مدل‌های چینی را ارائه می‌دهد؛ اواخر سال ۲۰۲۲، برند Moskvich، تحت مالکیت کاماز، دوباره متولد شد و شاسی‌بلند جک JS4 را معرفی کرد. تحلیلگران صنعت، پیش‌بینی می‌کنند که خودروسازان چینی می‌توانند در سال ۲۰۲۳، نزدیک به ۳۵ درصد فروش خود را به روسیه اختصاص دهند و آمار فروششان در این کشور به ۸۰۰ هزار دستگاه برسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران