• معرفي خودروي برقي نسکار
  • معرفي خودروي برقي نسکار
  • معرفي خودروي برقي نسکار
  • معرفي خودروي برقي نسکار

با شاسی جدید و سه موتور برقی

معرفی خودروی برقی نسکار

19 تیر 1403 15:52

NASCAR و ABB یک نمونه اولیه الکتریکی را رونمایی کرده‌اند که به آینده مسابقات موتور اسپورت اشاره دارد. این دو همچنین یک شراکت نوآوری در برق‌رسانی را معرفی کردند که به مأموریت NASCAR برای مشارکت برای داشتن یک سیاره سالم‌تر کمک خواهد کرد.

کراس‌اور الکتریکی نسکار دارای یک سیستم پیشرانه سه موتوره و شاسی نسل بعدی اصلاح شده است.

نمونه اولیه با همکاری شورولت، فورد و تویوتا توسعه یافته است. مدل نهایی دارای یک پکیج باتری ۷۸ کیلووات ساعتی است و از یک سیستم سه موتوره تغذیه می‌کند، که تا ۱۳۴۱ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. دو موتور در عقب قرار دارند و هر سه واحدهای STARD UHP 6-Phase هستند که به تازگی فورد F-150 Lightning SuperTruck را به پیروزی در Pikes Peak رسانده‌اند.

در حالی که پیشرانه الکتریکی جدید است، نمونه اولیه بر روی شاسی نسل بعدی سوار می‌شود، که اصلاحاتی را داشته است. گفته شده است که سیستم فرمان، تعلیق، ترمزها و چرخ‌ها نیز از خودروی سری NASCAR Cup گرفته شده‌اند.

این کراس‌اور به خاطر داشتن یک شاسی عمومی قابل توجه است، که از یک کامپوزیت پایدار مبتنی بر کتان ساخته شده. این خودرو دارای یک جلوپنجره کاملاً بسته، یک بال عقب بزرگ و یک دیفیوزر بزرگ است. آن‌ها با یک سیستم ترمز احیاشونده و تایرهای خاص Goodyear همراه شده‌اند.

در حالی که نمونه اولیه به آینده الکتریکی اشاره دارد، NASCAR اعلام کرد که متعهد به نقش تاریخی و مهم موتور احتراق داخلی در مسابقات است. با این حال، آن‌ها همچنین متعهد به کاهش کربن در عملیات خود و کاهش رد پای کربن خود به صفر در عملیات اصلی خود تا سال ۲۰۳۵ از طریق برقی شدن و راه‌حل‌های نوآورانه هستند.

به عنوان بخشی از این حرکت، آن‌ها با ABB همکاری خواهند کرد تا به اهداف پایداری متمرکز بر برقی شدن و شارژ وسایل نقلیه الکتریکی دست یابند. این همکاری باعث خواهد شد NASCAR تعداد بیشتری شارژر وسایل نقلیه الکتریکی در سایت‌های خود ارائه دهد و همچنین تا سال ۲۰۲۸ از برق ۱۰۰٪ تجدیدپذیر در پیست‌ها و تأسیسات خود استفاده کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران