• فروش فوق العاده ريرا
  • پيش فروش ريرا
  • شرايط فروش ريرا

شروع تحویل از اواخر پاییز

شرایط فروش ریرا و ثبت نام خودرو ری را (1403)

24 مهر 1403 17:05

تحویل تمامی تعهدات ریرا تا پایان 1403

مهر 1403: تمامی تعهدات ایجادشده برای خودروی ری‌را تا پایان سال 1403 ایفا خواهند شد. علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو، ضمن اعلام این خبر گفت: ری‌را بنزینی در آبان‌ماه به صورت انبوه تولید خواهد شد و با شروع تحویل در آذرماه 1403، تمامی تعهدات ایجاد شده تا پایان سال تحویل مشتریان خواهد شد. وی طراحی و تولید کراس‌اوور ری‌را را تحولی در صنعت خودرو کشور خواند و گفت: با تولید این محصول ایران‌خودرو توان رقابت با خودروهای خارجی را دارد و قطعا این محصول با کیفیت و به‌روز، جایگاه مناسبی در بازار خودروهای کراس‌اوور به دست خواهد آورد. 

افتتاح خط تولید اکسل ری‌را در شرکت محورسازان

شهریور 1403: خط تولید و مونتاژ اکسل خودرو ری‌را با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و برخی مدیران ارشد این گروه در شرکت محورسازان رسما افتتاح شد. این خط تولید دارای ظرفیت تولید روزانه ۲۵۰ دستگاه بوده و قابلیت افزایش آن، هم‌راستا با ظرفیت تولید در ایران خودرو وجود دارد.

علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد که خودرو ری‌را به‌ عنوان اولین کراس‌اوور ملی باید با بالاترین سطح کیفیت تولید و به دست مشتریان برسید. وی در این مراسم بر لزوم بهره‌وری خطوط تولید و نیروی کار در شرکت‌های تابعه این گروه از جمله محورسازان، بر ارائه قطعات و مجموعه‌های با کیفیت برای عرضه خودرو با کیفیت بالا به مشتریان تاکید کرد.

وی افزود بسیاری از امکانات این خودرو برای نخستین بار در محصولات داخلی به کار می‌رود و با مشخصات مطلوب فنی و عملکردی در میان خودروهای هم‌کلاس، جایگاه خود را در بازار به خوبی به دست خواهد آورد. راه‌اندازی مرکز تحقیقات در شرکت محورسازان می‌تواند اتفاق مثبتی باشد. با اقداماتی از این دست، تحولات مثبتی در این مجموعه قطعه‌ساز ایجاد خواهد شد. با توجه به توانمندی و ظرفیت موجود در گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت محورسازان، امکان داخلی‌سازی قطعه کالیپر توسط این مجموعه وجود دارد. شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و ساپکو می توانند در این مسیر به محورسازان کمک کنند.

محورسازان تنها تامین‌کننده اکسل برای محصول ری‌را به شمار می‌رود. این قطعه از نوع اکسل‌های جدید میل‌پیچشی بوده و به صورت پکیج کامل متشکل از اکسل جلو و عقب توسط این قطعه‌ساز تولید و برخی قطعات زیرمجموعه آن مانند دیسک‌های عقب و جلو، در این مجموعه ماشین‌کاری می‌شوند.

در این مراسم مدیرعامل شرکت ساپکو، مدیرعامل شرکت محورسازان و جمعی از معاونان و مدیران گروه صنعتی ایران خودرو از خطوط تولید محورسازان بازدید کردند.

عرضه ریرا در خارج از سامانه یکپارچه

شرکت ایران خودرو طی اطلاعیه‌ای که در تاریخ 18 مردادماه 1403 منتشر کرده، از عرضه ریرا در خارج از سامانه یکپارچه خبر داده است. براساس اطلاعیه این شرکت، با حفظ اولویت و تحویل خودروهای سامانه یکپارچه، این خودروساز در نظر دارد، برای اجرای طرح پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده محصولات خود در چارچوب مصوبات شورای رقابت و دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری، نسبت به ثبت درخواست خرید متقاضیان اقدام کند.

بر همین اساس، این خودروساز طرح ثبت درخواست ری‌را، اولین خودرو کراس‌اوور (CUV) ملی و برخی دیگر از محصولات خود را از هفته آینده آغاز خواهد کرد‌. با توجه به این‌که افتتاح حساب وکالتی به مبلغ 230 میلیون تومان، از الزامات شرکت در این طرح برای متقاضیان عادی است، به منظور ایجاد فرصت برابر، این شرکت مهلت یک هفته‌ای را برای افتتاح حساب وکالتی توسط متقاضیان عادی درنظر گرفته است.

طرحی که شرایط مشارکت در آن در اطلاعیه‌ای منتشر خواهد شد، مشمول متقاضیان عادی، مشمولان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مشمولان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده است. خودروهای قابل عرضه در این طرح شامل ری‌را، راناپلاس، پژو 207 دستی و گروه محصولات تارا، سورن پلاس بنزینی و هایماست.

تعیین قیمت فروش ریرا (قیمت کارخانه)

بر اساس اسناد منتشر شده از ایران خودرو، این شرکت در تاریخ 15 مردادماه 1403 قیمت کارخانه‌ای ریرا را معادل 975 میلیون و 803 هزارتومان تعیین کرده است. البته این عدد، قیمت خام خودروست و هزینه‌های شماره‌گذاری؛ عوارض و مالیات، بیمه و سایر هزینه‌های جانبی، در آن لحاظ نشده است.

قیمت ماشین ریرا ایران خودرو

قیمت گذاری ریرا در تابستان 1403

آقای علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو، در سخنرانی اخیر خود در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران خودرو که در آخرین روزهای تیرماه 1403 برگزار گردید، با بیان این‌که ری‌را ایمن‌ترین خودروی تولید داخل است، گفت: چهارشنبه هفته جاری (سوم مردادماه 1403) قیمت این محصول اعلام خواهد شد و محصول وارد مرحله فروش و عرضه به بازار می‌شود.

وی همچنین توضیح داد که: تلاش ما خارج کردن ری‌را از قیمت‌گذاری دستوری است، اما حتی در صورت قیمت گذاری، ری‌را حاشیه سود بسیار خوبی داشته و بخشی از مشکلات آینده ایران خودرو را حل خواهد کرد.

عظیمی، با اشاره به این‌که رویکرد طراحی و تولید خودروی ری را، تولید محصولی بوده است که کیفیت آن متمایز با سایر محصولات داخلی باشد، گفت: این محصول نگاه به کیفیت محصولات داخلی را تغییر خواهد داد.

آمادگی ایران خودرو برای تولید انبوه ریرا

شهریور 1402: مهدی رادمنش، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، اظهار کرد که کراس اوور ری را در بهمن ماه به مرحله تولید انبوه خواهد رسید و تا پایان سال، ۵۰۰ دستگاه از این خودرو به تولید می رسد. محصول ری را با توان مهندسان کشور به ثمر نشسته است. این محصول دارای موتور EF7P TC است که یک موتور 1.7 لیتری توربوشارژ بوده و جدیدترین موتور ایران خودرو و قدرتمندترین موتور تولید داخل به شمار می رود؛ در ضمن این محصول مجهز به نسل جدید گیربکس اتوماتیک شش سرعته (6AT) با اهرم تعویض دنده الکترونیکی خواهد بود.

حداکثر توان موتور ری را 160 اسب بخار با حداکثر گشتاور 240 نیوتن متر است و سیستم انتقال قدرت این خودرو شش دنده اتوماتیک بوده و دارای مصرف سوخت بهینه در این کلاس است. در حال حاضر موتور و گیربکس این خودرو مراحل نهایی کالیبراسیون را طی می کند.

ری را یک  کراس اور سگمنت B بوده که پرطرفدارترین گروه کراس اوورها محسوب می شود. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی معادل 4334، 1808 و 1638 میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن نیز 2590 میلی متر است.

وی افزود ری را دارای ترمز پارک برقی (EPB)، سامانه ترمز اتوماتیک (Auto Hold)، سامانه کمکی حرکت در سربالایی (HSA)، سامانه کمکی حرکت در سراشیبی (HDA)، کنترل پایداری الکترونیکی(ESC)، کنترل کشش (TCS)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز جلو و عقب دیسکی، سیستم کمک ترمز(BAS) است. این محصول هم چنین دارای فرمان برقی با قابلیت تنظیم ستون در چهار جهت و کلیدهای کنترلی روی فرمان است. نمایشگر دوگانه (نمایشگر جلو آمپر دیجیتال 12 اینچی و سیستم مالتی مدیا با صفحه هوشمند لمسی 12 اینچی با 9 بلندگو)، نورپردازی مخفی با قابلیت تغییر رنگ در تریم داخلی، سانروف، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سنسور نور و باران، ورود بدون کلید، خروجی برق 12 ولت در صندوق عقب، سنسور پا برای بازکردن در صندوق عقب (کیک سنسور)، در برقی صندوق عقب، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، دوربین دید 360 درجه و رادار نقطه کور از سایر امکانات این محصول است.

وی تاکید کرد یکی از نکات جالب ری را، چراغ های Cornering یا Turn Light است که با چرخش فرمان یک چراغ دیگر روشن می شود و مسیر مقابل را برای راننده روشن تر می کند، علاوه بر آن ری را دارای چراغ خوشامدگویی در زیر درهای جلو و سیستم Follow Me Home، چراغ در پارکینگ به هنگام قفل کردن است. با تغییرات صورت گرفته بر روی موتور ری را، علاوه بر کاهش مصرف سوخت، توان و گشتاور افزایش یافته است، گفت: موتور این محصول بر پایه دانش داخلی و با طراحی شرکت ایپکو تولید شده است و می توان گفت یکی از نقاط قوت ری را، قوای محرکه آن است. همچنین یکی از جذابیت های ظاهری ری را، رینگ های سایز 18 اینچ دو رنگ است که برای نخستین بار در محصولات ایران خودرو از این سایز رینگ استفاده شده است، این تایرها در کنار ظاهری اسپرت که متناسب با خودروهای کراس اوور است، مناسب شرایط جاده ای ایران نیز است.

آقای رادمنش گفت فرآیندهای طراحی و توسعه این خودرو اتمام یافته و فرآیندهای کیفی آن آغاز شده و تامین قطعات در حال انجام است. تاکنون حدود 40 دستگاه از این محصول برای موارد طراحی، توسعه و تست های ارزیابی تولید شده و برنامه تولید خودروهای جدید برای صحه گذاری و تایید نوع در دستور کار است. ایران خودرو برای تولید این خودرو براساس پلتفرمی آینده نگرانه با قابلیت تولید محصولات متنوعی از جمله ری را کاملا برقی، سرمایه گذاری عظیمی برای احداث خطوط جدید تولید بدنه و مونتاژ کرده است که توان تولید تیراژ بالایی از محصولات این پلتفرم را خواهد داشت.

طبق گفته‌های وی، ری را خودرویی است که بیش ترین حجم تغییرات در جهت توسعه را در تاریخ صنعت خودروی کشور دارد. این محصول تمامی تست های خودرویی را در فرآیند توسعه خود دارد، زیرا محصولی است که از نو متولد شده و دارای پلتفرم، قطعات و تجهیزات جدید است، بر روی این محصول تا مرحله تجاری سازی، حدود 200 تست، اعم از تست هایی با الزامات قانونی وکارخانه‌ای، انجام خواهد شد. مجهزترین ویژگی های برقی و الکترونیکی در خودروی ری را به کار رفته است. شرکت جتکو که یکی از شرکت های ارزشمند دانش بنیان در حوزه برق و الکترونیک خودرو در ایران است، متولی طراحی و توسعه سامانه رایانه ای کنترل ادوات برق و الکترونیک خودرو (BCM) بوده که این کار برای اولین بار در تاریخ صنعت خودروسازی ایران انجام شده است. برای تولید این خودرو، از تکنولوژی های روز دنیا بیش ترین بهره برداری صورت گرفته و در زمینه ایمنی و امنیتی، این خودرو تست های متعددی را پاس کرده و دارای استانداردهای متعددی نیز در این زمینه است.

دلیل نامگذاری ری را ایران خودرو

خرداد 1401: آقای خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو، در اواخر خردادماه سرانجام نام تجاری کراس‌اور K125 را اعلام کرد؛ این محصول جدید، قرار است با نام «ریرا ایران خودرو» وارد بازار کشورمان شود. اما معنی «ری را» چیست؟

در زبان مازندرانی، ریرا یا ری‌را، معانی بسیاری دارد که یکی از مهم‌ترین آنها، «باران» است. علاوه بر این، در زبان مازنی، ری‌را نام «پرنده‌ای کوچکتر از گنجشک و تیزپرواز» نیز هست. بنابراین می‌توان آنرا نماد زندگی، سرسبزی، زیبایی و سرعت دانست.

آنطور که آقای خطیبی گفته، بعد از راه‌اندازی خط رنگ و تکمیل خط پرس، بخش زیادی از خودرو ریرا در سایت ایران خودرو مازندران (بابل) تولید می‌شود و به همین دلیل نیز نامگذاری آن، ریشه در فرهنگ و ادبیات خطه شمالی کشورمان (محل تولد این خودرو) دارد. همچنین نام ریرا که بصورت فارسی، روی این محصول جدید، حک خواهد شد، نام یکی از آثار نیمایوشیج است.

بعد از محصولاتی مانند رانا، دنا و تارا، حالا «ری‌را» چهارمین محصول ایران خودروست که هم‌خوانی آوایی با سایر برادرانش دارد.

تولید ریرا با پلتفرم بهبودیافته تارا

شهریور 1400: آقای سیم‌دار (مدیر پروژه کراس‌اور ایران خودرو) ضمن اشاره به نزدیک‌بودن زمان رونمایی خودروی ریرا، گفته این خودرو هم‌اکنون در فاز طراحی قرار دارد و طراحی آن نیز با الهام از یوزپلنگ ایرانی انجام شده است. وی همچنین گفته که کراس‌اور K125 ایران خودرو:

. با پلتفرم بهبودیافته خودرو تارا شکل گرفته است.
. در کلاس کراس‌اورهای جمع و جور (کامپکت) است.
. با موتور EF7+ توربوشارژ تولید می‌شود.
. با گیربکس دستی و اتوماتیک راهی بازار خواهد شد.
. گیربکس 6 سرعته آن، داخلی‌سازی شده است.
. مدل دستی آن 4 ایربگ و مدل اتوماتیکش 6 ایربگ دارد.
. سانروف پانورما، صندلی برقی، ترمز پارک برقی، کنترل پایداری در نسخه فول آن وجود دارد.


بررسی انواع ریرا ایران خودرو در بازار

برای اطلاع از آخرین شرایط ثبت نام ایران خودرو و همچنین جهت اطلاع از انواع مدل‌های مختلف ریرا ایران خودرو در بازار کشورمان، مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

. بررسی خودرو ری را
. بررسی خودرو ری را برقی

نویسنده : مرتضی برجسته

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران
امیدچراغی 1403/6/4
قیمت پیش فروش ریرا چقدره
پاسخ
2
0
0
Hossini123 1403/6/5
اگر منطقی بخواهیم بهش نگاه کنیم خیر ، چرا اصلا باید باطل بشه مشکلی نداره ولی در بعضی از موارد نمایندگی ها بخاطره اینکه از زیر گارانتی در برن حتی به کف پوش 3 بعدی ماشین هم گیر میدن و گارانتی باطل میکنن پس مراقب باشید
0
0
Hossini123 1403/6/5
مبلغ ۹ میلیارد و ۷۵۸ میلیون و ۳۷ هزار و ۶۲۱ ریال اعلام کرده‌است. البته این قیمت بدون در نظر گرفتن هزینه‌های الزامی قانونی است. با در نظر گرفتن هزینه های الزامی قانونی 1 میلیارد و 130 میلیون اعلام شده که در پیش فروش حداقل باید 50% درصد پرداخت کرد
0
0
فرشاد 1403/5/25
سلام وقت بخیر من توی ثبت نام ایرانخودرو دناپلاس انتخاب کردم الان متوجه شدم توی لیست نیست. یعنی من رد میشم
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/5/27
چطوری انتخاب کردین وقتی توی لیست نبوده ؟ بله خوب صد در صد همینطور خواهد شد ماشین های داخل سامانه پژو 207 دستی ، تارا وی4 ، هایما اس 7 ؛ رانا پلاس ، سورت پلاس ای اف سون ، هایما اس 85 بودند
0
0
اوبذ 1403/5/25
سلام وقت بخیر. اگ تو طرح فرسوده شرکت کنیم شرکت پول اون ماشین فرسوده رو از ماشین نو کم میکنه یا ماشین فرسوده رو مفتی برمیداره؟ میشه جواب بدین ممنون
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/5/27
اون میشه جایگاه ورودی برای شما
0
0
ناشناس 1403/5/20
سلام وقت بخیر. برای ثبت نام طرح مادران هم مبلغ ۲۳۰ تومان حساب وکالتی میخواد؟
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/5/22
خیر برای طرح مادران و خودرو های فرسوده هیچ مبلغی نیاز به بلوکه کردن نیست ، فقط برای طرح عادی نیاز هست 230 میلیون بلوکه شود
0
0
محمودانزلی 1403/5/19
برای عموم آزاد است یعنی چی ؟ شرایط پلاک انتظامی هنوز هم هست ؟ اگر پلاک بنام داشته باشیم ، میشه ثبت نام کرد ؟
پاسخ
1
0
1
Hossini123 1403/5/20
برای عموم ازاد است ولی شرایط پلا انتظامی همچنان پا برجاست متاسفانه پلاک به نامتون باشه میتونید ثبتنام کنید و بعد از شرایط پلاکی
0
0