شرکت جگوار در دوران گذار به سر میبرد. این شرکت قصد دارد با خاتمه بخشیدن به تولید مدلهای فعلی، محصولات جدید خود را با موتور برقی و البته با قیمت بسیار بالاتر عرضه کند.
این برند قصد دارد با رونمایی از کانسپت دیزاین ویژن (Design Vision) در ماه آینده، مخاطبان را در جریان این تحولات اساسی قرار دهد. اما این پایان ماجرا نیست، چراکه تحولات هیچ برندی بدون تغییر لوگو و برندسازی، تکمیل نمیشود. بنابراین جگوار هم از طرح جدید نشان خود رونمایی کرده است.
خودروساز بریتانیایی با کاهش پهنا و همچنین استفاده از خطوط تیز، در طراحی پلنگ جگوار بازنگری کرده است. متن نام Jaguar هم با ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک طراحی شده است، تا بنابر اعلام جگوار، از نظر خوانایی و فرم متقارن در وضعیت بهتری قرار بگیرد.
جگوار قصد دارد از مبارزه با رقبای قدیمی یعنی مرسدس بنز، آئودی و ب ام و خارج شود و با تغییر مکان به سطوح بالاتر بازار، با محصولات بنتلی و مازراتی روبرو شود. براساس اظهارنظر مسئولان جگوار، قیمت پایه محصولات جدید این برند در محدوده 130 تا 140 هزار دلار قرار خواهد گرفت.
همین چند روز پیش بود که چند تصویر از نمونه آزمایشی محصول جدید جگوار در اختیار رسانهها قرار گرفت. با وجود آنکه تقریبا تمام بخشهای بدنه در زیر روکشهای استتاری قرار داشت، اما میتوان تشخیص داد که فرم این خودروی چهار در، چیزی مابین کوپه و شوتینگبریک خواهد بود. به علت طول نسبتا بلند کاپوت، فرم این خودروی با ابهت، احساسی از حرکت و هیجان را به بیننده انتقال میدهد.
بنابر اعلام رسانهها، جگوار قصد دارد بدنه محصولات جدید خود را با رنگهای نشاطآور تزئین کند، امری که یکی از پایههای هویت جدید این برند خواهد بود.
تا زمان ملاقات با نمونه نهایی محصول جدید جگوار فاصله زیادی باقی نمانده است، چراکه در رویداد Art Week شهر میامی که از دوم دسامبر شروع بکار میکند، این خودرو رونمایی خواهد شد. براساس خبرهای قبلی، سه کانسپت دیگر جگوار هم در کنار این خودرو به معرض نمایش درمیآید تا بنابر اعلام مسئولان شرکت، فلسفه طراحی جدید جگوار به مرحله تجلی برسد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com