• معرفي تيباگ باهاما گلد باگ

معرفی تیباگ باهاما گلد باگ

آفرود با فولکس قورباغه‌ای

9 آبان 1404 11:10

خودروهای اسپرت امروزی همچون ب ام و M5 یا پورشه 911 به قدری نیرومند هستند که استفاده از نهایت توان آن‌ها در معابر عمومی، تقریبا غیرممکن است. اما به نظر می‌رسد که بتوان از راندن خودروهایی با کمتر از 100 اسب‌بخار قدرت هم لذت برد. از مزدا میاتا که بگذریم، می‌توان تی باگ (TBug) را مثال زد، خودرویی که باگی های فولکس واگن در دهه 60 میلادی را به یاد می‌آورد.

باجا باگ (Baja Bug) به عنوان بخشی از فرهنگ خودرویی جنوب شرقی کالیفرنیا در دهه 60 میلادی، به خودروهای کیت کار همچون میرز منکس اشاره دارد که برپایه محصولات فولکس واگن شکل می‌گرفتند. سپرهای بسیار کوتاه، گلگیرهای برآمده و تایرهای عریض و چهارفصل، جز جدانشدنی از خودروهای باگی است. در اکثر این خودروها، پیشرانه چهار سیلندر هوا-خنک در بخش عقب بدنه و در معرض دید قرار داشت.

فولکس واگن در سال 2017 اعلام کرد که باگی‌‌های شکل گرفته براساس بیتل، بیش از هر خودروی دیگری در مسابقات باجا 1000 پیروز شده‌اند.

تی باگ توسط شرکت Twisted شکل گرفته که بیشتر با ساخت نمونه‌های رستوماد از لندرور دیفندر شهرت دارد. این شرکت بریتانیایی در بیست و پنجمین سالگرد فعالیت خود، با تی باگ به ایالات متحده وارد شده و این خودرو را در پیست Monticello Motor Club در اختیار خبرنگار موتور وان قرار داده است.

این شرکت علاوه بر بازسازی دقیق خودروها، از نصب لوازم جانبی الکترونیکی همچون بلوتوث، اپل کارپلی، سیستم صوتی با کیفیت یا حتی لرزشگیر اسپیکرها نیز دریغ نمی‌کند. تولید Twisted همچنان بر دیفندر تمرکز دارد چراکه سالیانه 25 دستگاه از این خودرو در کارخانه یورکشایر ساخته می‌شود، اما این شرکت به تازگی یک شاخه جدید به نام Special Projects یا پروژه‌های خاص را نیز راه‌اندازی کرده است، که خودروهایی همچون سوزوکی جیمنی یا نمونه مورد بحث در این مطلب یعنی باهاما گلد باگ را عرضه می‌کند.

مشخصات فنی باهاما گلد باگ

تی باگ به پیشرانه چهار سیلندر هوا-خنک 1776 سی سی با 80 اسب‌بخار قدرت مجهز شده که از مدل اصلی بیتل، دو برابر نیرومندتر است.از مهمترین ویژگیهای فنی این خودرو می‌توان به کاربراتور دوتایی Weber، پیستون‌های فورجکاری شده، کمک‌فنرهای آفرود به همراه تعلیق مستقل عقب و تایرهای بی اف گودریچ، اشاره کرد.

پس از باز شدن درهای تی باگ، بوی چرم تازه به مشام می‌رسد. طراحی راحت صندلی‌ها و فرم T-شکل اهرم دنده نیز جلب نظر می‌کند.

تجربه سواری با باهاما گلد باگ

بنابر تجربه نویسنده مطلب، راننده با تی باگ احساس جالبی از راندن یک خودروی محرک-عقب را انتقال می‌دهد، البته خودرویی که از سیستم پایداری یا نیروی کمکی فرمان بهره‌ای ندارد و همچنین قادر نیست به آسانی از سرعت 64 کیلومتر برساعت هم سریع‌تر برود. ضمنا باید پذیرفت که همچون هر خودروی دیگری، تی باگ نیز بی ایراد نیست. عملکرد نسبتا سفت دسته دنده، بوی سوخت در کابین، تردید درباره ایمنی این خودرو در تصادفات احتمالی و در نهایت بزرگترین مسئله یعنی قیمت 149 هزار دلاری، می‌تواند بسیاری از علاقمندان را از خریداری این باگی، پشیمان کند.

شرکت Twisted قصد دارد با تامین باگی‌های سالم از غرب آمریکا، سالیانه 5 دستگاه تی باگ را عرضه کند، کاری که با توجه به ویژگی‌ها، مشکلات و البته قیمت این خودرو، بسیار سخت و حتی شاید غیرممکن باشد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران