• لامبورگيني تمراريو سوپر تروفئو

مجهز به پیشرانه V8 توئین توربو

تمراریو سوپر تروفئو؛ گاو سرکش لامبو برای رقابت در پیست

23 آبان 1404 00:10

با افزایش سختگیری قوانین آلایندگی، استفاده از سامانه هیبرید در محصولات لامبورگینی هم به یک ضرورت تبدیل شده است. اما به نظر می‌رسد که مدل‌های مسابقه‌ای فعلا از این فناوری معاف باشند، چراکه پس از تمراریو GT3، حالا تمراریو سوپر تروفئو نیز با پیشرانه درونسوز بدون فناوری هیبرید، وارد میدان می‌شود.

نسخه خیابانی این خودروی محرک-عقب هم در آینده معرفی خواهد شد، اما فعلا با نمونه‌ای مواجه هستیم که فقط مجوز حرکت در پیست مسابقات را در اختیار دارد.

دومین تیپ مسابقه‌ای از لامبورگینی تمراریو برای ادای احترام به مسابقات سوپر تروفئو (Super Trofeo) شکل گرفته که از سال 2009 تاکنون در حال برگزاری است. گایاردو و هوراکان سوپر تروفئو به پیشرانه V10 تنفس طبیعی مجهز بودند، اما لامبورگینی تمراریو سوپر تروفئو، پیشرانه V8 توئین توربوشارژ را به همراه دارد که 641 اسب‌بخار قدرت را از طریق گیربکس شش سرعته سکوئنشال به محور عقب ارسال می‌کند. این درحالی است که نسخه عادی تمراریو، 789 اسب‌بخار قدرت و گیربکس 8 سرعته دوکلاچه را به همراه دارد.

گذشته از سیستم انتقال قدرت Hoer مشترک با GT3، لامبورگینی تمراریو سوپر تروفئو به مجموعه قطعات اسپرت شامل باله بزرگ عقب نیز مجهز شده است.

فعلا هیچ تصویری از فضای داخلی تمراریو سوپر تروفئو در اختیار نداریم، اما بنابر اعلام لامبورگینی، مواردی شامل میله‌های حفاظتی مطابق با استاندارد FIA و روکشDinamica Infinity  برای داشبورد در این بخش وجود دارد. بنابر اعلام سازنده، این روکش PES (پلی استر) جیر تک‌جزئی، برای نخستین بار در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار گرفته است.

از دیگر ویژگی‌های لامبورگینی تمراریو سوپر تروفئو می‌توان به سیستم کنترل کشش قابل تنظیم در 12 حالت، اگزوز Capristo، فیلتر هوای BMC و سیستم تعلیق KW اشاره کرد. از وزن این خودرو چیزی نمی‌دانیم، اما احتمالا با وزن خالص 1300 کیلوگرمی GT3 تفاوت چندانی ندارد. وزن تیپ استاندارد تمراریو نیز 1690 کیلوگرم اعلام شده است. این تفاوت نه فقط به سامانه چهار چرخ محرک بلکه به برخی امکانات رفاهی و همچنین مواد عایق صوتی نیز ارتباط دارد.

با توجه به تولید هوراکان STO، به احتمال زیاد ساخت نسخه STO از تمراریو نیز در برنامه لامبورگینی قرار دارد. خودروساز ایتالیایی همچنین تیزرهایی از تیپ آفرودی این مدل را منتشر کرده است، که احتمالا از نظر ظاهری به استراتو شباهت دارد.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که لامبورگینی تمراریو سوپر تروفئو از فصل 2027 به مسابقات وارد خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران