برپایی نمایشگاهی در موزه لامبورگینی به مناسبت حضور پرافتخار در سینما

یادی از گاوهای وحشی بر پرده نقره‌ای

20 خرداد 1397 23:29

اگر شانس این را داشته باشید که تا قبل از جشن هالووین به موزه لامبورگینی در ایتالیا سری بزنید، فرصت شرکت در یک نمایشگاه جانبی فوقالعاده را پیدا خواهید کرد. لامبورگینی با تاثیر از مراسم فرش قرمز در هالیوود برای بزرگداشت آن دسته از ساخته‌های خود که فرصت حضور روی پرده نقره‌ای سینماها را پیدا کرده‌اند، نمایشگاهی برپا کرده تا این خودروهای هنرمند را به معرض نمایش بگذارد.

سابقه حضور خودروهای لامبورگینی بر پرده سینما به سال 1969 یعنی فقط کمی پس از شروع فعالیت‌های این خودروساز برمی‌گردد.اگر در بازه زمانی یاد شده در ایتالیا حضور داشته باشید می‌توانید همه روزه از ساعت 9 و نیم صبح تا 7 عصر به وقت محلی از این برنامه فوق‌العاده در موزه لامبورگینی در سنت‌آگاتا بازدید کنید.

سابقه حضور خودروهای لامبورگینی بر پرده سینما به سال 1969 یعنی فقط کمی پس از شروع فعالیت‌های این خودروساز برمی‌گردد. Italian Job یا همان «شغل ایتالیایی» یکی از اولین فیلم‌هایی بود که حضور لامبورگینی به آن جذابیت بیشتری بخشید. موضوع فیلم حول محور سرقتی بود که توسط عده‌ای تبهکار برنامه‌ریزی می‌شد. یک میورا P400نارنجی رنگ در همان صحنه‌های اولیه فیلم در حال عبور از خیابان سنت‌برنارد توجه شما را جلب خواهد کرد.

مرکب ابرقهرمان‌ها

یکی از جدیدترین موارد حضور لامبورگینی در سینما را می توان در ساخته سال 2016 کمپانی مارول یعنی فیلم Doctor Strange دانست. در طول این فیلم شخصیت اصلی سوار بر یک دستگاه هوراکان ظاهر می‌شود.
 

حالا که درباره ابرقهرمان‌ها صحبت شد، بد نیست به یکی از مهمترین فیلم‌های ابرقهرمانی در سال‌های اخیر اشاره کنیم که لامبورگینی نیز حضور پررنگی در آن داشته است. در فیلم‌های «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» و «آغاز بتمن» که هردو ساخته کریستوفر نولان بودند، شخصیت اصلی فیلم یعنی بروس وین دو دستگاه لامبورگینی در اختیار داشت. در فیلم اول او سوار بر مورسیه‌لاگو LP 640 دیده می‌شود در حالی‌که در فیلم دوم یک دستگاه اونتادور می‌راند.

 

اگر به سال‌های دورتر برگردیم، لامبورگینی کانتاش سبز رنگی را به یاد می‌آوریم که در سال 1981 در فیلم جنجالی Cannonball Run حضور پیدا کرد یا لامبورگینی جالپا مشکی که در سال 1985 در چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های راکی درخشید. البته لامبورگینی فراموش نکرده که ساخته‌هایش در چندین فیلم ایتالیایی نیز ظاهر شده‌اند و با افتخار این موضوع را یادآوری می‌کند. از جمله یک لامبورگینی 350 GT قرمز رنگ که در فیلم Bar Sport ظاهر شد یا لامبورگینی گالاردو سوپر تروفئو که در سال 2016 در فیلم Veloce come il Vento شرکت کرد.

 

غیر از این خودروهای پرافتخار، به منظور جذب بیشتر بازدیدکنندگان موارد جانبی جالب و سرگرم‌کننده دیگری نیز در این نمایشگاه برقرار شده است. از جمله این سرگرمی‌های دیجیتالی که این روزها وجودشان در موزه‌ها بسیار معمول است، می‌توان به یک دوربین سلفی جالب اشاره کرد که بازدیدکنندگان می‌توانند در مقابل آن یک عکس یادگاری بگیرند در حالیکه در پس زمینه عکس، صحنه فیلم موردعلاقه‌شان با شرکت لامبورگینی قرار داده شده است.

 

دیدگاه کاربران