طبق گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد (ISQI)، در تابستان 96 سطح رضایت مشتریان از نمایندگیها (با 666 امتیاز) تفاوت چندانی نسبت به بهار 96 (با 670 امتیاز) ندارد اما خوشبختانه نسبت به تابستان 95 و همچنین تابستان 94 اندکی بهبود یافته است.
این تحقیق، که از 88 هزار 262 نفر و برای 16 نمایندگی صورت گرفته است، در رتبهبندی نمایندگیها آمار جالبتری دارد که مطابق آن مشتریان از عملکرد نیسان، بیشترین و از عملکرد نماینده رنو در ایران، کمترین رضایت را دارند.
اما بخش دیگری از این تحقیق مربوط به فرآیند فروش خودروهاست که مطابق نتایج آن، مشتریان بیشتر از هرچیزی در "هزینه و زمان صرف شده" و سپس در فرآیند "تحویل خودرو" ناراضی هستند.
آخرین قسمت این گزارش مربوط به بیشترین انتقادات مشتریان از فرآیند فروش خودروهاست که عبارتند از:درمیان شرکتهایی که کمتر از 1% بازار را در اختیار دارند نیز مدیاموتور، کمترین سطح رضایت را از مشتریان کسب کرده است. این رتبهبندی را در جدول روبرو مشاهده میکنید.
- تاخیر در تحویل خودرو
- ایراد داشتن خودرو در زمان تحویل
- کم بودن تنوع آپشنها
- عدم تناسب قیمت با کیفیت خودرو
- تاخیر در تحویل پلاک و مدارک خودرو
نویسنده : مرتضی برجسته