ترکیبی از زیبایی‌های ظاهری، فضای کابین لوکس و فناوری‌های جدید

پژو 508 استیشن در راه بازارهای جهانی

24 خرداد 1397 11:48

اوایل امسال پژو نسل جدید 508 را معرفی کرد که نسبت به مدل قبلی بسیار متحول شده است. طراحی داخلی و خارجی این خودرو را میتوان خیره‌کننده توصیف کرد چرا که طرح خارجی آن نسبت به اکثر ساخته‌های فعلی پژو فرم پویاتری پیدا کرده و طراحی کابین نیز بسیار متفاوت با دیگر ساخته‌های این کمپانی در سال‌های اخیر است. از آنجا که خودروهای استیشن‌واگن در بازار اروپا از اقبال گسترده‌ای برخودارند طبیعی است که پژو در اندیشه عرضه مدل 508 در این سگمنت نیز باشد.

 مدل استیشن فرم مهیج‌تری نسبت به مدل سدان پیدا کرده در حالی‌که ظرفیت فضای داخلی و به تبع آن کارایی خودرو افزایش یافته است.جذابیت بیشتر

مدلاستیشن در اصل از همان فرم خوب مدل سدان با یک سقف کشیده و در بزرگ عقب تشکیل شده و فرم مهیج‌تری نسبت به مدل سدان پیدا کرده در حالی‌که ظرفیت فضای داخلی و به تبع آن کارایی خودرو افزایش یافته است.

دماغه جذاب خودرو که نشانگر زبان طراحی جدید پژو است، عیناً از مدل سدان به استیشن منتقل شده و همان خطوط تیز و هیجان‌انگیز را به همراه دارد. نمای جانبی 508 استیشن را می‌توان حتی زیباتر از مدل سدان دانست چرا که نیمه دوم بدنه به سمت پایین تمایل دارد و این فرم در ترکیب با طرح دماغه خودرو، 508 استیشن را همچون تیر رها شده از کمان نشان می‌دهد. تغییر دیگر قسمت عقب مربوط به حروف نام پژو است که در زیر شیشه عقب و در میانه جانمایی شده‌اند.

کابینی مجهز

در فضای کابین همان طراحی هیجان‌انگیز مشابه با محصولات اخیر پژو را می‌بینیم، که از مدتی پیش تحت نام i-Cockpit به جهانیان معرفی شده است. این یعنی در پژو 508 SW نیز شاهد همان فرمان خوشدست کوچک و پنل 12.3 اینچی مقابل راننده خواهیم بود. علاوه‌براین روی داشبورد یک صفحه نمایش 10 اینچی نیز نصب شده که امکان دسترسی به سیستم‌های اندروید اتو، اپل کارپلی، سیستم اطلاعاتی پژو و سیستم مسیریابی سه بعدی را فراهم می‌کند.

در پژو 508 استیشن تنها به طراحی ظاهری توجه نشده است بلکه این خودرو همراه با چندین فناوری ایمنی به بازار خواهد آمد. از مهمترین آن‌ها می‌توان به سیستم دید درشب، کروز کنترل تطبیق‌پذیر همراه با امکان توقف و حرکت، سامانه کمکی پارک، ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ حرکت بین خطوط، نوربالای خودکار، خوانش علائم راهنمایی و پایش نقاط کور اشاره کرد.

تنوع پیشرانه

پیشرانه‌های قابل سفارش برای این مدل مشابه با گزینه‌های مورد استفاده در مدل سدان خواهند بود. گزینه اول پیشرانه بنزینی 1.6 لیتری است که در دو نسخه با قدرت 177 و یا 222 اسب‌بخار عرضه می‌شود. برای همراهی این پیشرانه تنها جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. خریداران همچنین از میان سه پشرانه دیزلی حق انتخاب دارند که بین 1.5 تا 2 لیتر حجم دارد و به ترتیب 128، 158 و 177 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کنند. جعبه‌دنده شش سرعته دستی تنها برای ضعیف‌ترین پیشرانه قابل انتخاب است و باقی مدل‌ها از نسخه هشت سرعته اتوماتیک بهره می‌برند. خبر خوب این که در نیمه دوم سال 2019 مدل پلاگین هیبرید در دسترس خواهد بود.

ورود مدل 508 استیشن به بازار آمریکا بعید به نظر می‌رسد چرا که این دسته از خودروها در مقایسه با مدل‌های کراس‌اور و شاسی‌بلند خریداران بسیار کمتری دارد. با این همه نمی‌توان ارزش‌های 508 استیشن را نادیده گرفت، خودرویی که زیبایی‌های ظاهری، فضای کابین لوکس و فناوری‌های جدید را به خوبی ترکیب کرده و مجموعه کاملی را ارائه داده است. این خودرو اواخر امسال به طور رسمی در نمایشگاه خودرو پاریس معرفی می‌شود و از ژانویه 2019 برای فروش ارائه خواهد شد.

 

دیدگاه کاربران