عرضه لکسوس‌های تولید محدود به مناسبت 10 سالگی بخش اف-اسپرت

10 سال با عملکرد قوی‌تر

16 بهمن 1396 00:00

شرکت لکسوس قصد دارد 10 سال تولید مستمر سری خودروهای قدرتمند اف-اسپرت خود را با معرفی دو مدل ویژه جشن بگیرد. در همین راستا، این خودروساز ژاپنی می‌خواهد نسخه‌هایی ویژه از سدان GS F مدل 2018 و کوپه RC F را با لباسی خاکستری همراه با تزئینات آبی روی بدنه و داخل کابین، به نمایشگاه خودرو شیکاگو بیاورد.

لکسوس تصمیم گرفته این دو مدل را به آمریکا بیاورد، ولی با توجه به تعداد محدود، خرید یکی از آن‌ها کار سختی خواهد بود.

لکسوس این دو مدل ویژه را سال پیش در نمایشگاه خودرو توکیو رونمایی کرده بود، ولی آن زمان گفته بود این دو خودرو فقط مختص بازار ژاپن هستند. حالا لکسوس تصمیم گرفته است آنها را به آمریکا بیاورد، ولی با توجه به تعداد محدود، خرید یکی از آن‌ها کار سختی خواهد بود. اگر بخواهیم دقیقتر بگوییم، لکسوس 240 دستگاه از نسخه ویژه کوپه RC F تولید خواهد کرد که دقیقاً معادل یک دستگاه در هر نمایندگی لکسوس در آمریکاست. اگر شما جزء افرادی هستید که خودروهای‌ پرفورمنس 4در را ترجیح می‌دهید، بدانید که قصد لکسوس تنها تولید 100 دستگاه از سدان GS F است.

امکانات پکیج Anniversary

این پکیج با رنگ بدنه خاکستری مات عرضه می‌شود. جدا از آن‌که این مدلها، نخستین خودروهای لکسوس با این رنگ بعد از LFA هستند، کمپانی می‌گوید کیفیت رنگش به قدری بالاست که در طول زمان افت نمی‌کند و مقاومت مناسبی در برابر شستوشوی خشن و سخت کارواش‌های اتوماتیک دارد. از دیگر موارد قابل توجه این پکیج می‌توان به رینگ‌های 19 اینچی مشکی پولیششده با کالیپرهای آبی در پشت، اشاره کرد. این تِم رنگی به داخل کابین نیز راه پیدا کرده است.

تزئینات خاکستری و مشکی در هر دو خودرو، جای خود را به تریمهای چرم و فیبرکربن آبی داده است. فرمان، دسته دنده، پنل در‌ها و بخشی از داشبورد، همه آبی هستند. صندلی‌های جلو نیز روکش آبی با تزئینات سفید و دوخت متضاد دارند. تریمهای آبی به صندلی‌های پشت نیز راه پیدا کرده‌اند. بدون شک در هر خودرو، یک پلاک حکاکیشده روی پنل در راننده نصب شده و ویژه بودن آن را مشخص می‌کند.

متأسفانه، این پکیج فقط شامل تغییرات ظاهری بدنه و کابین است و خبری از تغییرات فنی در آن نیست. پیشرانه هر دو خودرو، دستنخورده باقی مانده است؛ به این معنی که RC F و GS F نسخه ویژه هنوز هم از همان پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر خورجینی با 468 اسب‌بخار نیرو استفاده کرده و صفر تا صد را حدوداً در 4.5 ثانیه پر می‌کنند. هر دو مدل به جعبه‌دنده هشت سرعته اتومات مجهزند که نیروی پیشرانه را به محور عقب ارسال میکند.

لکسوس هنوز جزئیات قیمتگذاری این دو مدل را اعلام نکرده، ولی هر دو قرار است تابستان امسال وارد نمایندگی‌های آمریکا شوند.

دیدگاه کاربران