پایان باز ماجرای دیزل‌گیت

غرامت مضاعف برای فولکس‌واگن

28 خرداد 1397 22:23

گروه خودروسازی فولکس‌واگن که پیش‌تر به پرداخت جریمه‌ای 4.8 میلیارد دلاری محکوم‌شده بود بار دیگر به دلیل سوء مدیریت به پرداخت یک میلیارد یورو دیگر نیز محکوم شد. فولکس‌واگن از سوی مقامات آلمان به پرداخت جریمه یک میلیارد یورویی به خاطر آنچه لغزش‌های مدیریتی در موضوع تخلف آلایندگی محصولات دیزلی‌اش نامیده شده، محکوم‌شده است. این یکی از سنگین‌ترین جریمه‌هایی است که مقامات آلمانی به یک شرکت تحمیل می‌کنند.

این یکی از سنگین‌ترین جریمه‌هایی است که مقامات آلمانی به یک شرکت تحمیل می‌کنند.به گزارش رویترز این خودروساز در سال گذشته میلادی اعلام کرده بود با صرف هزینه 25.8 میلیارد یورویی (30 میلیارد دلاری) زیان‌های ناشی از تخلف آلایندگی موسوم به دیزل‌گیت را جبران خواهد کرد، ‌اما جریمه یک میلیارد یورویی در این برآورد در نظر گرفته نشده بود.

دادگاه‌هایی در شهرهای مختلف آلمان همچنان پرونده تخلف دیزل‌گیت را در دست بررسی دارند و ممکن است این خودروساز به پرداخت جریمه‌های بیشتری محکوم شود. به گفته کارشناسان اعمال این جریمه‌ها می‌تواند سودآوری فولکس‌واگن در سال جاری را تحت تأثیر قرار دهد. پیش‌تر دادگاهی در آمریکا هم فولکس‌واگن را به پرداخت جریمه‌ای به مبلغ 4.3 میلیارد دلار محکوم کرده بود.

گروه خودروسازی فولکس‌واگن از سال 2008 با دست‌کاری نرم‌افزاری آلایندگی خودروهای دیزلی خود را بسیار کمتر از میزان واقعی نشان می‌داد تا این‌که در تابستان سال 2015 توسط موسسه‌ای آمریکایی این مساله افشا شد. بیش از 10 میلیون دستگاه از خودروهای فولکس‌واگن با آلایندگی بسیار بیشتر از میزان واقعی به بازار فرستاده شدند. از آن زمان تاکنون رسوایی فولکس‌واگن (معروف به دیزل‌گیت) در‌‌ دادگاه‌های بسیاری محکوم‌شده و این شرکت غرامت‌های بسیاری برای حل این بحران پرداخته است.

نویسنده : مسلم تقوی

منبع : باما

دیدگاه کاربران