حضور فولکس‌واگن جتا در مسابقات سرعت بنویل

آمادگی برای رکوردشکنی

4 تیر 1397 20:30

فولکس‌واگن قصد دارد گونه تقویت شده‌ای از مدل جتا را به رویداد سالانه سرعت بنویل (Bonneville) بفرستد و امیدوار است این خودرو بتواند در کلاس خود رکورد سرعت جدیدی ثبت نماید.

جتا باید برای شکستن رکورد، سرعتی بیشتر از 333.5552 کیلومتربرساعت را ثبت نماید.پیست سرعت بنویل محوطه‌ای در زمین‌های دریاچه نمک بنویل در ایالت یوتا آمریکاست که به دلیل سطح صاف پوشیده از نمک، از سال‌ها پیش مورد توجه علاقمندان سرعت قرار گرفته است. این منطقه اولین بار در سال 1912 برای مسابقه اتومبیل‌رانی مورد استفاده قرار گرفت ولی پس از سال‌های 1930 و انجام مسابقات رکورد سرعت، این منطقه شهرت جهانی یافت.

سطح صاف و ضخامت مناسب نمک این منطقه مشوق اصلی شرکت‌کنندگان مسابقات است. سطح قابل استفاده برای مسابقه اتومبیل‌رانی تنها حدود 4 کیلومتر طول دارد درصورتی‌که در نقاط دیگر جهان برای چنین مسابقاتی به طول 14 کیلومتر نیاز است.

این جتای سریع برای انجام ماموریتش کار آسانی در پیش نخواهد داشت چرا که باید برای شکستن رکورد، سرعتی بیشتر از 333.5552 کیلومتربرساعت را ثبت نماید. البته برای این منظور کاملاً مورد تقویت و تغییر قرار گرفته است. از جمله موارد تغییر یافته می‌توان به سیستم تعلیق با ارتفاع بسیار پایین، استفاده از دیفرانسیل لغزش محدود و چرخ‌ها و تایرهای مخصوص برای حرکت در سطح نمکی اشاره کرد. علاوه‌براین مشاوره‌های متخصصین آماده‌سازی بنویل مستقر در کالیفرنیا، کمک زیادی به بهبود پروژه کرده است.

برای نیرو بخشیدن به این خودرو نیز از پیشرانه چهارسیلندر توربو دو لیتری استفاده شده که البته قوای آن افزایش یافته است. فولکس‌واگن اعلام کرده که از نمونه مشابه این پیشرانه بر روی نسخه GLI جتا نیز استفاده خواهد شد.

در فضای کابین، جتا به صندلی‌های مسابقه‌ای، میله‌های فلزی و سیستم اطفا حریق مجهز شده تا در صورت وقوع حادثه از جان سرنشین حفاظت بیشتری شود. همچنین چند چترنجات در عقب خودرو تعبیه شده تا در هنگام توقف، نیروی کمکی بیشتری تولید شود.

برای مشاهده نتیجه این رقابت و موفقیت احتمالی جتا نیاز به انتظار طولانی نیست چرا که رقابت‌های بنویل امسال 11 تا 17 آگوست برگزار خواهد شد.

دیدگاه کاربران