کانسومر ریپورتز و پرداخت 2.1 میلیون دلار برای خودروهای تست

هزینه نجومی برای استقلال نظر

5 تیر 1397 12:21

موضوع خیلی ساده است. در بازار آمریکا مجلات خودرویی برای نقد و بررسی خودروهای برندهای مختلف، یا منتظر دریافت مدل‌های ویژه رسانه‌ها از سوی شرکت‌ها می‌مانند، یا در تماس با خودروسازها از آن‌ها درخواست می‌کنند خودروهای تستی خود را برای نقد و بررسی ارسال کنند. گاهی اوقات هم برخی شرکت‌ها تست‌های رانندگی برای مجلات و رسانه‌ها تدارک می‌بینند. همه نقدوبررسی‌ها تقریباً به این شکل انجام می‌شوند و تا جایی که ما اطلاع داریم، همه چیز به خوبی پیش می‌رود. رسانه‌ها معمولاً سعی می‌کنند تا نقدوبررسی‌هایی صادقانه، با توجه به آن چه که در مورد خودرو فکر می‌کنند بنویسند. مطالبی که اکثراً ایده خوبی به خریداران در مورد خرید یا نخریدن آن خودرو می‌دهند.

کانسومر ریپورتز برای نقد و بررسی، خودروها را خریداری می‌کند تا بتواند استقلال خود را از شرکت‌ها حفظ کند.ولی ظاهراً کانسومر ریپورتز (Consumer Reports) شیوه کاری متفاوتی دارد. این موسسه غیرانتفاعی از زمان شروع به کار خود در دهه 30 میلادی، همواره مشغول ارائه نقد و بررسی‌ها، آزمایش محصول و تحقیقات مشتری محور بی‌طرفانه بوده است و تست خودروها هم شامل این موارد می‌شود.

به‌قدری تست خودرو بخش مهمی از برنامه‌های کانسومر ریپورتز شده که طبق اعلام آن‌ها، در سال مالی 2016 که 31 مه 2017 به اتمام رسید، چند میلیون دلار هزینه خرید خودرو شده است.

در یک گزارش منتشر شده توسط مجله Columbia Journalism Review گفته شده که کانسومر ریپورتز برای نقدوبررسی، خودروها را خریداری می‌کند تا بتواند استقلال خود را از شرکت‌ها حفظ کند. ظاهراً این کار به‌منظور دور ماندن از اتهامات مرتبط با طرفداری از برندی خاص انجام می‌شود.

این پروسه کاملاً منطقی و ایده‌آل است، زیرا کانسومر ریپورتز از آن جایی که هیچ نوع رابطه‌ای با شرکت‌های خودروسازی ندارد، دیگر نگرانی بابت خراب شدن رابطه خود با شرکت‌ها و برندهای مختلف نخواهد داشت. ولی این کار هزینه بالایی دارد. در سال مالی 2016 کانسومر ریپورتز 2.1 میلیون دلار روی خرید خودرو، دستمزد کارکنان و مراکز تست 327 هکتاری خود هزینه کرده است.

مرکز تست 327 هکتاری کانسومر ریپورتز که سالانه بیش از 50 خودرو در آن بررسی می‌شود.

مرکز تست خودروی کانسومر ریپورتز بسیار مجهز بوده و عملکرد خودروها در شرایط آب و هوایی مختلف، سناریوهای اضطراری و جاده‌های متفاوت مورد بررسی قرار می‌گیرند. این نشریه همچنین خودروهای ماکت خاصی را طراحی کرده که به کمک آن‌ها رادار، لیدار و دیگر تجهیزات مبتنی بر دوربین را بتواند آزمایش کند. قبلاً، یک دستگاه تسلا مدل ایکس 90D در این مرکز تست شده و سیستم خودران آن مورد نقد و بررسی دقیق قرار گرفته است.

کانسومر ریپورتز همچنین تست‌هایی ویژه تایرها و صندلی‌های خودروها را هم انجام می‌دهد که دوام و راحتی آن‌ها را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های خودرو مورد آزمایش قرار می‌دهد. تست تایر یکی از هزینه‌برترین آزمایش‌های خودرویی است.

دیدگاه کاربران