به علت وجود مشکل در چرخ‌ها

فراخوان لامبورگینی اونتادور در آمریکا

2 مرداد 1397 18:46

پس از دو فراخوان ماه پیش که برخی ابرخودروها شامل بوگاتی شیرون و فراری کالیفرنیا، 458 ایتالیا، FF و اف 12 برلینتا را شامل می‌شدند، ابرخودروسازی دیگر برای یکی از محصولات خود فراخوان صادر کرده است. لامبورگینی طی این کمپین برخی مدل‌های خاص اونتادور SV کوپه و اونتادور SV رودستر 2015 و 2016 را فراخوانده است.

این فراخوان که شامل فقط هشت دستگاه می‌شود، برای رفع ایراد شل بودن پیچ‌های متصل‌کننده دیسک ترمز به توپی چرخ اونتادورها صادر شده است.طی این فراخوان، پیچ‌هایی که دیسک ترمز را به توپی چرخ متصل می‌کنند به دلیل وجود احتمال شل شدن با گذر زمان، بازرسی خواهند شد. در بیانیه رسمی اداره ملی ایمنی ترافیک و بزرگ‌راه‌های آمریکا (NHTSA) آمده: «عدم توجه به این مشکل و رانندگی با پیچ‌های شل، می‌تواند منجر به جدا شدن چرخ شود. اتفاقی که شانس وقوع تصادف را به میزان بسیار زیادی افزایش می‌دهد.»

ماه پیش، اونتادور به دلیل وجود مشکل ریپ زدن در برخی شرایط خاص فراخوان شده بود. علت آن معیوب بودن نرم افزار کنترل پیشرانه تشخیص داده شد که در سرعت‌های پایین سبب بد کار کردن آن می‌شد. در آن فراخوان مدل‌هایی بسیار کمیاب مانند سنتناریو و وننو هم حضور داشتند. در فراخوان مذکور، تقریباً 7 هزار دستگاه انواع مدل‌های اونتادور رفع ایراد شدند.

ماه مه امسال، سنتناریو به دلیلی بسیار عجیب‌وغریب فراخوان شده بود. به دلیل اشتباه نوشته شدن وزن خالص خودرو روی یکی از لیبل ها، برخی مدل‌های فروخته شده آن در ایالات‌متحده فراخوان شدند. در کل 11 دستگاه از 40 دستگاه سنتناریوی تولید شده شامل این فراخوان بودند و نمایندگی‌های لامبورگینی، به‌صورت رایگان لیبل مذکور را تعویض کردند!

بیش از یک سال پیش هم، 1453 دستگاه اونتادور به علت وجود خطر آتش‌سوزی فراخوان شده بودند.

دیدگاه کاربران