برای چهلمین سال حضور رنواسپرت در مسابقات

رنو آلاسکان در لباس فرمول یک

6 تیر 1397 13:19

حدود 6 ماه پس از معرفی رنو کلیو R.S.18 حالا این شرکت فرانسوی، محصول دیگری به مناسبت سالگرد 4 دهه حضورش در مسابقات فرمول یک، معرفی کرده است؛ محصولی که هر طور نگاهش کنید، ویژگی اسپرتی ندارد ولی رنو گوشش به این حرف‌ها بدهکار نیست!

پیشرانه توربو دیزلی آلاسکان، کم‌مصرف‌ترین پیشرانه جهان در کلاس پیکاپ‌هاست.آلاسکان، محصول سال 2017 رنوست و پس از نیسان ناوارا و مرسدس بنز X-class سومین پیکاپی است که با پلتفرم مشترک رنو - نیسان ساخته شده. برای سال 2018 نیز رنو، با کمک مهندسینش در رنو اسپرت، نسخه خاصی از آلاسکان را به‌نام Formula Edition معرفی کرده است.

مهم‌ترین ویژگی ظاهری فرمولا ادیشن، رنگ مشکی بدنه آلاسکان است که به خطوطی زردرنگ در سپر جلو، بالای رکاب‌های جانبی، میله‌های محفظه بار و حتی در مرکز رینگ‌های خودرو، مزین شده. حتماً می‌دانید که این رنگ‌بندی مشکی و زرد، نماد تیم رنو اسپرت در مسابقات اتوموبلیرانی است.

اگر منتظرید که پیشرانه‌ای تقویت شده را در دل آلاسکان فرمولا ادیشن پیدا کنید، باید همین حالا ناامیدتان کنیم! چراکه رنو این خودرو را با همان پیشرانه 2.3 لیتری توربو دیزلی‌اش، تحویل مشتریان می‌دهد و تفاوتی با مدل‌های استانداردش ندارد. این پیشرانه دیزلی با قدرت 180 اسب‌بخار و گشتاور بسیار خوب 450 نیوتن‌متر، طبق گفته‌های رنو، هم کم‌مصرف‌ترین پیشرانه جهان در میان همکلاسان آلاسکان است و هم اینکه توانایی لازم را برای پیمودن مسیرهای آفرود به این پیکاپ فرانسوی می‌دهد.

عرضه نسخه‌های تولید محدود فرمولا ادیشن، از سال 2017 شروع شد و حالا بعد از معرفی مدل‌های LCV، کانگو، ترافیک و مستر، آلاسکان را باید پنجمین محصول رنو دانست که با پسوند فرمولا ادیشن راهی بازار می‌شود.

دیدگاه کاربران