• سوزوکي جيمني 3 درب راسا موتور

کوچکترین آفرودر ایران رونمایی شد!

بررسی سوزوکی جیمنی 3 درب GLX راسا موتور

13 اسفند 1402 11:13

رونمایی سوزوکی جیمنی 3 درب در ایران

اسفند 1402: روز شنبه مورخ 12 اسفندماه 1402، شرکت راسا موتور خاورمیانه، طی مراسمی که با حضور رسانه‌های خبری برگزار شد، برای نخستین‌بار از خودروهای وارداتی سوزوکی در ایران رونمایی کرد که یکی از این محصولات، نسخه 3 درب از Suzuki Jimny بود.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت راسا موتور خاورمیانه، سوزوکی جیمنی 3 درب بازار ایران، در تیپ GLX وارد کشورمان شده اما نسخه 5 درب آن، احتمالا در تیپ‌های GL و GLX عرضه می‌شوند.

طراحی سوزوکی جیمنی 3 درب

در روزگاری که صنعت خودروسازی از طرح‌های بی­روح و خشن پر شده، سوزوکی جیمنی یکی از معدود نمونه­‌های دوست داشتنی است که طرحی خاطره­‌انگیز را به نمایش می­‌گذارد.

نسل اول سوزوکی جیمنی در سال 1970 عرضه شد درحالی‌که نسل سوم در فاصله سال‌های 1998 تا 2018 روی خط تولید قرار داشت. تا سپتامبر 2018، 2,85 میلیون دستگاه از نسل‌های مختلف جیمنی در 194 کشور جهان به فروش رسیده است. مدل فعلی یعنی چهارمین نسل از این آفرودر کوچک هم در جولای 2018 در ژاپن معرفی شد.

ابعاد بدنه سوزوکی جیمنی در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 3.65، 1.65، 1.72 و 2.25 متر اعلام شده است.  وزن این خودرو بسته به تجهیزات رفاهی، بین 1070 تا 1135 کیلوگرم خواهد بود. هشت رنگ مختلف شامل خاکی و سبز روشن برای این مدل قابل سفارش است.

تریم و امکانات سوزوکی جیمنی 3 درب

سوزوکی جیمنی در امارات در دو تریم GL و GLX عرضه شده است، که مدل پایه از نظر تجهیزات رفاهی، موارد چندان زیادی را به همراه ندارد درحدی که زاپاس روی در صندوق هم به عنوان آپشن معرفی شده است. البته مواردی شامل کیسه­‌های هوا، حسگرهای جلو و عقب، نمایشگر لمسی با دوربین عقب، دستیار شروع حرکت در سربالایی، کنترل فرود از سراشیبی و کنترل کشش با ترمز LSD در کلیه تریم‌ها وجود دارد.

خوشبختانه در ایران تریم GLX عرضه خواهد شد، که امکاناتی نظیر کروز کنترل، ایربگ راننده و سرنشین جلو، ایربگ پرده‌ای و جانبی، ترمز ABS و EBD و سیستم کنترل پایداری، مه‌شکن جلو و عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور نور، خروجی برق 12 ولت و بلوتوث تلفن همراه دارد. البته سیستم ترمز چرخ‌های عقب برخلاف چرخ‌های جلو کاسه‌ای است.

پس از تا کردن صندلی‌های عقب، فضایی با گنجایش 377 لیتر برای قرار دادن لوازم حاصل می­‌شود. در صندوق هم تا نهایت زاویه 70 درجه و ارتفاع 1075 میلی‌متر، باز می­‌شود.

مشخصات فنی سوزوکی جیمنی 3 درب

سوزوکی جیمنی در ژاپن با پیشرانه 700 سی سی عرضه شده تا در رده خودروهای Kei قرار بگیرد. اما در سایر کشورها، پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 101 اسب­‌بخار قدرت و 160 نیوتن‌متر گشتاور در زیر کاپوت این خودرو نصب شده است، که خروجی را از طریق گیربکس 5 سرعته اتوماتیک مجهز به OverDrive به هر دو محور ارسال می‌­کند. این ترکیب شتاب صفر تا صد 15.1 ثانیه‌ای و مصرف سوخت 6.8 لیتر در صد کیلومتر را رقم زده است.

سوزوکی جیمنی براساس ساختار شاسی ­مستقل نردبانی با تعلیق صلب سه اتصالی صلب به همراه فنر لول در جلو و عقب و سامانه چهار چرخ محرک غیردائم با قابلیت انتخاب 4H , 2H و 4L و سیستم قفل محورهای محرک در سطوح لغزنده از طریق ترمز (Brake LSD) شکل گرفته است. سیستم فرمان آن برقی از نوع مارپیچی با شانه بلبرینگی است.

زوایای حمله، شکست و خروج سوزوکی جیمنی به ترتیب 37، 28 و 49 درجه اعلام شده است.

قیمت سوزوکی جیمنی

سوزوکی جیمنی در امارات در دو تریم GL و GLX با قیمت پایه 75,250 و 79,750 درهم (20,500 و 21,700 دلار) به فروش می‌­رسد. سوزوکی جیمنی علاوه بر هند، در آفریفای جنوبی، استرالیا، نیوزیلند، جنوب شرقی آسیا، خاورمیانه و مکزیک هم عرضه شده است. البته مشتریان آمریکایی از امکان خریداری این خودرو محروم هستند.


فروش سوزوکی جیمنی در ایران

برای اطلاع از آخرین شرایط فروش راسا موتور خاورمیانه و همچنین جهت آگاهی از نحوه ثبت نام سوزوکی در ایران، فروش فوق العاده سوزوکی و پیش فروش خودروهای وارداتی این برند، مقاله شرایط فروش سوزوکی را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران