لامبورگینی هوراکان پرفورمانته با تیونینگ نوویتک

گاو ایتالیایی خشن‌تر از قبل

13 تیر 1397 13:08

تیونر با سابقه آلمانی، نوویتک با ارتقای لامبورگینی هوراکان پرفورمانته سعی در اثبات توانایی‌های خود دارد.

در ساخت قطعات سفارشی این خودرو از همان ماده‌ای استفاده شده که 8 سال پیش در مدل استثنایی سستو المنتو استفاده شده بود.مهندسین نوویتک با تغییراتی که در بدنه هوراکان اعمال کرده‌اند، ظاهری بسیار خشن‌تر از مدل‌های استاندارد به آن بخشیده‌اند. جالب است بدانید تمام قطعات سفارشی نصب شده روی بدنه، توسط نوویتک تولیده شده و آزمایش‌های آیرودینامیک متعددی را در تونل باد از سر گذرانده‌اند تا حداقل مقاومت را در برابر باد ایجاد کنند.

نمای جلوی خودرو اکنون به لطف اضافه شدن قطعات جدید به طرفین سپر جلو بسیار متفاوت از قبل شده، همچنین در میانه سپر جلو ورودی جدیدی برای هوا طراحی شده که در هنگام رانده شدن خودرو با سرعت بالا به کمک محورجلو آمده و به تامین پایداری بیشتر خودرو یاری خواهد رساند.

در نمای جانبی خودرو نیز از قطعات اضافی ورودی هوا استفاده شده که در عین هوارسانی به کالیپرهای ترمز، به واسطه پهن‌تر شدن بدنه نمای ترسناکی به خودرو می‌بخشند. برای افرادی که خواهان سفارش ظاهر خشن‌تری برای هوراکان خود باشند، نوویتک امکان سفارش قطعات اضافی برای نصب روی قوس گلگیرهای جلو را نیز فراهم کرده که البته در صورت نصب این قطعات، پول بیشتری از حساب بانکی مشتری کسر خواهد شد.

در نمای عقب نیز نباید استفاده از دیفیوزر جدید و مسیر هوای ساخته شده از فیبرکربن را فراموش کنیم چراکه این قطعات در کنار هم نیروی روبه پایین بیشتری نسبت به نمونه استاندارد تولید می‌کنند که در تامین پایداری بیشتر برای خودرو تاثیر بسزایی خواهند داشت.

غیر از این موارد باید به رینگ‌های جدید خودرو هم اشاره کرد که در جلو 20 اینچ و برای چرخ‌های عقب 21 اینچ قطر دارند و در هماهنگی با سیستم تعلیق اسپرت جدید نصب شده‌اند. ارتفاع کلی هوراکان پرفورمانته نوویتک به واسطه نصب این سیستم تعلیق 35 میلی‌متر کوتاه‌تر از نمونه استاندارد است.

اما این تمام ماجرا نیست و باید خود را برای شنیدن نکته‌ای جذاب‌تر آماده کنید: در ساخت این قطعات سفارشی از همان ماده فیبرکربنی استفاده شده که 8 سال پیش از این یعنی در سال 2010 و توسط متخصصان لامبورگینی و شرکت کالاوی در ساخت مدل استثنایی سستو المنتو استفاده شده بود. اگر بدانید از سستو المنتو تنها به تعداد 20 دستگاه ساخته شده است، بیشتر به اهمیت استفاده از چنین ماده‌ای در هوراکان پرفورمانته نوویتک پی خواهید برد.

برای سفارشی‌سازی فضای کابین محدودیتی برای خریداران وجود ندارد چراکه مشتریان می‌توانند برای پوشش فضای داخل از هر نوع چرم و آلکانترا در هر رنگی که دلخواه آن‌ها باشد، سفارش دهند.

برای خروجی‌های اگزوز می‌توان لوله های فولاد ضدزنگ سفارش داد تا صدای پیشرانه نیرومند 5.2 لیتری خودرو بیشتر و بهتر از هوراکان استاندارد، قلب علاقمندان خودروهای سوپراسپرت را به هیجان آورد.

حال که صحبت از پیشرانه خودرو شده، بدنیست بدانید نوویتک اعلام کرده که در حال کار بر روی مجموعه‌ای است تا توسط آن بتواند قدرت پیشرانه 10 سیلندر این خودرو را افزایش بدهد. این پیشرانه به صورت استاندارد 630 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، اما گویا قرار است نسخه ساخت نوویتک عملکرد بهتری داشته باشد.

دیدگاه کاربران