حمله به بازار با کمک جدیدترین تکنولوژی‌ها

رونمایی از نسل جدید نیسان جوک در تابستان امسال

29 دی 1396 10:00

نیسان جوک هماکنون تقریباً هشت ساله شده و زمان ارائه نسل کاملاً جدید آن فرا رسیده است. نمونه‌های تستی نسل جدید نیسان جوک هنوز وارد جاده‌ها و خیابان‌ها نشده‌اند، ولی طبق گزارشی که اخیراً منتشر شده، این خودرو قرار است آگوست امسال رونمایی شود.

نیسان مدل‌های دیزلی را حذف و پیشرانه‌ جدید الکتریکی ePower خود را برروی این خودرو ارائه خواهد کرد.در سال 2010، نیسان جوک سگمنتی کاملاً جدید در بازار ایجاد کرد که امروزه یکی از محبوب‌ترین و پررشدترین سگمنت‌های بازار خودرو محسوب می‌شود. نیسان قصد دارد شاسیبلند کوچک خود را با طراحی جدید و متفاوت، بهروز کند. در طراحی نسل دوم نیسان جوک از کانسپت نیسان Gripz الهام گرفته خواهد شد. در سال 2015، نیسان تأیید کرد که در نسل بعدی جوک، از پلفرم CMF-B شرکت استفاده میکند. مدل جدید جوک از نظر اندازه تقریباً مشابه مدل فعلی است. البته طول بین دو محور آن با افزایش 50 میلیمتری، به 2580 میلی‌متر خواهد رسید.

نسل دوم جوک قرار است با پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی و پیشرانه 1.6 لیتری توربو بنزینی وارد بازار شود. در این مدل جدید خبری از پیشرانه‌های دیزلی نخواهد بود. هرچند به احتمال زیاد، نیسان پیشرانه جدید الکتریکی ePower خود را برروی این خودرو ارائه خواهد کرد. نیسان جوک جدید که رقیبی جدی برای رنو کپچر، پژو 2008 و تویوتا CH-R خواهد بود، قرار است از تکنولوژی ePedal نیز استفاده کند. با کمک این تکنولوژی راننده می‌تواند استارت، گاز و ترمز گرفتن را فقط با کمک پدال گاز انجام دهد.

فروش نسل جدید نیسان جوک به احتمال زیاد از اواخر 2018 یا در اوایل 2019 در بازارهای بین‌المللی شروع خواهد شد.

 

دیدگاه کاربران