جایگزین ژاپنی هارلی دیویدسون برای پلیس

ادونچرسواری پلیس‌ها در کانادا

20 تیر 1397 16:23

شهروندان پایتخت کانادا از این به بعد، از دیدن پلیس‌هایی که با موتورسیکلت‌های ناآشنا مشغول گشت‌زنی هستند، نباید تعجب کنند چراکه از سال آینده، پلیس اوتاوا، موتورسیکلت‌های جدیدی را به ناوگانش اضافه می‌کند؛ مدل‌هایی که هم‌اکنون تست جاده‌ای آن‌ها آغاز شده تا افسران پلیس اوتاوا ببینند که آیا کنارگذاشتن مدل‌های هارلی دیویسون، به‌صرفه است یا نه.

ادونچرهای ژاپنی، کارایی بیشتری نسبت به کروزرهای سنگین‌وزن هارلی‌دیویدسون دارندایده تغییر ناوگان موتورسیکلت‌های پلیس، زمانی شروع شد که پلیس کلگری (Calgary) در ایالت البرتا، برای نخستین‌بار از هشت دستگاه سوزوکی V-Strom در کنار ناوگان 15 دستگاهی موتورسیکلت‌های هارلی‌دیویدسون خود استفاده کرد. پلیس اوتاوا نیز هم‌اکنون مشغول تست چهار موتورسیکلت جدید در کلاس ادونچرهاست؛ دو دستگاه سوزوکی V-Strom و دو دستگاه هوندا Africa Twin.

هردوی این مدل‌ها هم سبک‌تر و هم ارزان‌تر از هارلی هستند، ولی از آنجایی که به‌صورت استاندارد، به چراغ‌ها، بی‌سیم و سیم‌کشی مخصوص مجهز نشده‌اند، پلیس باید هزینه‌ای اضافه‌ای برای تجهیز آن‌ها انجام دهد. همچنین شتابگیری سریع‌تر، مصرف کمتر، فاصله بیشتر کفی موتورسیکلت تا زمین، مانورپذیری بهتر و قابلیت استفاده از آن‌ها در مسیرهای غیرآسفالتی، از جمله مزیت‌های این مدل‌های ژاپنی در مقایسه با مدل‌های هارلی است. طبق گفته‌های پلیس اوتاوا، شهروندان با دیدن چنین موتورسیکلت‌هایی، احتمالاً تمایل کمتری برای انجام‌دادن کارهای ممنوعه دارند!

مدل Honda Africa Twin
CRF 1000L
Suzuki V-Strom
1000DL
Harley Davidson
Electra Glide Police Edition
پیشرانه 2 سیلندر آب‌خنک 2 سیلندر آب‌خنک 2 سیلندر هواخنک
حجم پیشرانه 998cc 969cc 1690
جعبه‌دنده 6 دستی دوکلاچه اتومات 6 اتومات کلاچ اتومات
فاصله محوری 1575mm 1555mm 1625mm
وزن 232kg 242kg 232kg 617kg

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : rideapart.com

دیدگاه کاربران