ترکیبی از از علم و تخیل

موتورسیکلتی از آینده: ب‌ام‌و R nineT نسخه Giggerl

21 تیر 1397 09:00

نمی‌شود کسی این موتورسیکلت عجیب را ببیند و از خودش نپرسد که آیا این یک مدل مفهومی است؟ یا اینکه یک نسخه دست‌ساز است؟ یا اصلاً می‌توان با آن موتورسواری کرد یا نه؟ جواب همه این سوالات را باید از آقای برنارد ناومن (Bernhard Naumann) بپرسید.

Giggerl در جنوب آلمان، به معنای مرغ است؛ پس حالا با یک مرغ مفهومی روبرو هستیم!برنارد متخصص ساخت بدنه‌های دست‌ساز است و در میان مشتریانش به Tin Man معروف شده. برنارد کارش را با یک دستگاه R nineT شروع کرده؛ موتورسیکلتی که ب‌ام‌و در سال 2014 معرفی کرد و به‌دلیل طراحی کلاسیک بدنه، سیلندرهای حجیم و قدرت زیادش، بارها و بارها زیردست تیونرهای سراسر جهان رفته است.

برنارد ساختن این مدل عجیب را بدون الهام گرفتن از هیچ آغاز کرده و خودش می‌گوید: «الهامات خاصی ندارم، فقط قطعات اصلی را برداشتم تا ایده‌های جدید به ذهنم برسد؛ درست مثل نقاشی‌کردن روی بوم سفید بدون هیچ ایده‌ای».

برنارد می‌گوید وقتی پروژه ساخت این موتورسیکلت به پایان رسید، هر کسی که آن را می‌دید می‌گفت شبیه مرغ شده! به همین دلیل نیز نام این مدل را Giggerl گذاشته است؛ کلمه‌ای که در جنوب آلمان، همان معنای مرغ را می‌دهد.

برنارد می‌گوید هدف اصلی‌اش در ساخت Giggerl، روح‌بخشیدن به فلز است و به نظر می‌رسد از پس این کار، به خوبی برآمده است. این دوچرخ عجیب، قرار است در فستیوال سالیانه Club of Newchurch Motorcycle در اتریش به نمایش گذاشته شود. ب‌ام‌و Giggerl صرفاً یک نسخه مفهومی است و قرار نیست در آینده، به بازار جهانی بیاید.

دیدگاه کاربران