با رنگ سبز اختصاصی برای خریدار نیویورکی

ورود اولین مک‌لارن سنا به بازار آمریکا

30 تیر 1397 13:16

روند سفارش یک خودروی سوپراسپرت با خرید خودرویی معمولی مثل هاچ‌بک‌ شهری شباهتی ندارد، چراکه وقتی قرار باشد مشتری صدها هزار یا حتی چند میلیون دلار برای خرید یک خودروی خاص هزینه کند، مطمئناً روش متفاوتی برای سفارش این خودرو به شرکت سازنده خواهد داشت.

اولین ویژگی خاص این خودرو که در نگاه اول بیننده را جذب می‌کند رنگ سبز ویژه و سفارشی است که بدنه فیبرکربنی این مک‌لارن را پوشانده.برای درک بهتر این مطلب کافی است نگاهی به تصاویر مک‌لارن سنا بیندازید که به صورت کاملاً سفارشی برای شخصی ساکن در آمریکای شمالی ساخته شده و برای جذا‌ب‌تر شدن آن نسبت به نمونه‌های استاندارد از هیچ تلاشی فروگذار نشده است. خریدار این خودرو مایکل فاکس (Michael Fux) از اهالی شهر نیویورک است، که از مک‌لارن درخواست کرده در ساخت این خودرو تا جای ممکن از تجهیزات متنوع استفاده کنند.

اولین ویژگی خاص این خودرو که در نگاه اول بیننده را جذب می‌کند رنگ سبز ویژه و سفارشی است که بدنه فیبرکربنی این مک‌لارن را پوشانده. برای سرهم کردن شصت‌وهفت قطعه‌ای که بدنه کامل را تشکیل می‌دهند، در حدود 1000 ساعت زمان صرف شده است.

از دیگر مشخصه‌های ظاهری این خودرو می‌توان به آرم مرکزی چرخ‌ها اشاره کرد که به رنگ‌های آبی و قرمز براق روی رینگ‌های پولیش شده این خودرو نصب شده‌اند. استفاده از رنگ سبز اختصاصی بدنه به همراه فیبرکربن روی قطعات داخلی این خودرو نیز ادامه یافته و البته تضاد زیبایی با چرم سفید استفاده شده در صندلی‌ها، فرمان و پوشش داخلی درها ایجاد کرده است. لولای درها، پوشش آینه داخلی و بخش کنترل فرامین روی سقف خودرو نیز به رنگ سبز سفارشی رنگ‌آمیزی شده‌اند درحالی‌که بخش‌های زیادی از کابین با آلکانترا کربن بلک پوشیده شده‌اند.

تا اینجا از ویژگی‌های ظاهری سفارشی این خودرو گفتیم ولی نباید فراموش کرد که مک‌لارن مورد بحث ما از نظر فنی نیز مورد بهسازی قرار گرفته است. پیشرانه این خودرو یک نمونه 4 لیتری است که قدرتی برابر با 789 اسب‌بخار تولید می‌کند و قادر است سنا را ظرف 2.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتربرساعت برساند، درحالی‌که دستیابی به سرعت 198.4 کیلومتربرساعت نیز در مدت 6.8 ثانیه امکان‌پذیر خواهد بود. به واسطه استفاده از باله عقب و قطعات آیرودینامیکی فعال در بدنه این خودرو، در هنگام حرکت با سرعت‌های زیاد حداکثر نیروی روبه پایین برابر با 800 کیلوگرم ایجاد خواهد شد.

این مک‌لارن ویژه قرار است در جریان رویداد «هفته خودرویی مونت‌ری» در معرض نمایش عموم قرار گیرد.

دیدگاه کاربران