با آماده شدن خط تولید جدید

استون مارتین و ساخت شاسی‌بلند

5 مرداد 1397 15:00

اوایل سال جاری میلادی و در روز دروغ اول آوریل (مصادف با 12 فروردین در تقویم شمسی) استون‌مارتین نیز از سنت شوخی کردن در این روز پیروی کرد و تصویری رندر شده از مدل مفهومی DPX منتشر کرد که در هیبت خودرویی پیکاپ با چرخ‌های غول‌آسا ظاهر شده بود. این تصویر برای طرفداران استون‌مارتین و علاقمندان خبرهای خودرویی بسیار مضحک به نظر رسید و همچون شوخی‌های دیگری که در این روز انجام می‌شوند، جدی گرفته نشد. ولی واقعیت این است که استون‌مارتین از مدتی پیش اندیشه عرضه یک شاسی‌بلند را به طور جدی در سر می‌پروراند.

محصول نهایی برخلاف مدل مفهومی DBX، چهاردر خواهد بود. تاکنون در این باره حدس و گمان‌های زیادی نیز وجود داشته اما اکنون می‌توان مطمئن بود که چنین خودرویی به خطوط تولید کارخانه استون‌مارتین وارد خواهد شد.

استون‌مارتین به تازگی اعلام کرده که مرحله دوم کارهای مربوط به گسترش و نوسازی کارخانه‌اش در سنت‌اتان تکمیل شده است. پس از به ثمر رسیدن این اقدام مهم، خودروساز بریتانیایی اکنون فضای موردنیاز برای ساخت اولین شاسی‌بلند خود را به دست آورده است. اگر تمام برنامه‌های ساخت و تولید به موقع انجام شود، استون‌مارتین اعلام کرده که تولید DBX از اواخر سال 2019 شروع خواهد شد.

در گذشته نیز شایعاتی درباره احتمال عرضه یک شاسی‌بلند از طرف استون‌مارتین مطرح شده بود اما هرگز درباره زمان قطعی تولید و عرضه آن تاریخ دقیقی اعلام نشده بود. تا زمانی که استون‌مارتین مشغول ایجاد تغییرات در محل تولید کارخانه هواپیماسازی به خودروسازی بود، گزارش‌هایی از بروز تاخیر در کار تولید خودروها منتشر می‌شد اما اکنون که این پروژه انجام شده، به نظر می‌رسد مانعی سر راه برنامه‌های آینده این شرکت وجود نداشته باشد.

هنوز هم اطلاعی از مشخصات دقیق اولین شاسی‌بلند ساخت استون‌مارتین در دسترس نیست اما نکته مهمی که به صورت قطعی درباره این خودرو قطعی شده این است که محصول نهایی برخلاف مدل مفهومی DBX، چهاردر خواهد بود. مدیرعامل استون‌مارتین، آقای اندی پالمر در جریان گفتگویی در ماه اوت گذشته، وجود چنین تغییری در خودروی نهایی نسبت به کانسپت معرفی شده را تایید کرده است. البته وی در صحبت‌های خود تاکید کرده که مدل تولیدی DBX شباهت‌هایی نیز به مدل کانسپت خواهد داشت و مشتریان امکان انتخاب پیشرانه هیبرید را برای این مدل خواهند داشت.

با توجه به شواهد می‌توان انتظار داشت که این خودرو سال آینده و در جریان نمایشگاه اتومبیل ژنو در انظار عموم ظاهر شود.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : motortrend.com

دیدگاه کاربران