شاسی‌بلندی قوی‌تر از لامبورگینی اوروس

رونمایی از ب‌ام‌و X5 M آوالانچه

5 مرداد 1397 18:00

در شرایطی که تقریباً 2 ماه از رونمایی نسل جدید X5 می‌گذرد، کاملاً طبیعی است که همه بی‌صبرانه منتظر رونمایی ب‌ام‌و از نسخه قدرتمند X5 M باشیم. البته ظاهراً این انتظار ما اندکی طولانی خواهد شد و ب‌ام‌و قصد ندارد تا قبل از سال جدید میلادی این کار را انجام بدهد. درعین‌حال، یک شرکت تیونر تصمیم گرفته با تمرکز روی X5 M فعلی، توانایی‌های خود را به رخ همگان بکشد.

تیونر لهستانی Auto Dynamics با تغییراتی روی پیشرانه، سیستم تعلیق و همچنین طراحی بدنه، هیولایی 670 اسب‌بخاری آماده کرده است.این خودرو که با کد F85 نزد کارکنان و مدیران ب‌ام‌و شناخته می‌شود، توسط شرکت تیونر لهستانی Auto Dynamics طراحی شده است. قدرت پیشرانه آن در سطح ابرخودروها بوده و به‌راحتی می‌تواند لامبورگینی اوروس فوق‌العاده قوی را از این نظر، شکست بدهد. در شرایطی که اوروس 650 اسب‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور دارد، این X5 M با تیونینگ سنگین خود از یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی با 670 اسب‌بخار قدرت و 880 نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کند.

این افزایش قابل‌توجه خروجی‌ها در مقایسه با مدل استاندارد، به کمک تنظیم دوباره ECU، استفاده از سیستم اگزوز تیتانیومی Akrapovic، فیلتر هوای ارتقا یافته و برخی تغییرات جزئی دیگر به‌دست‌آمده است. با این تغییرات و تیونینگ جدید، X5 صفر تا صد را در سه و نیم ثانیه پر می‌کند. عددی که برای یک شاسی‌بلند 2386 کیلوگرمی، فوق‌العاده محسوب می‌شود. در مقایسه با مدل استاندارد، شتاب صفر تا صد آن 0.7 ثانیه سریع‌تر است و گرچه حداکثر سرعت آن اعلام نشده، ولی می‌توان حدس زد که احتمالاً روی 250 کیلومتربرساعت به‌صورت الکترونیکی محدود شده است.

در کنار تغییرات اعمال‌شده روی پیشرانه، این تیونر لهستانی رینگ‌های استاندارد آن را با رینگ‌های بزرگ‌تر 22 اینچی تیره تعویض کرده و اکنون این رینگ‌ها هماهنگی خوبی با طراحی و ترکیب رنگ بدنه دارند. در طراحی بدنه X5 M تیونینگ Auto Dynamics، تقریباً همه‌چیز مشکی است. البته کالیپرهای ترمز آبی‌رنگ را می‌توان تنها استثنا دانست. از دیگر موارد قابل‌توجه می‌توان به تزیینات فیبر کربنی در سرتاسر خودرو و همچنین کیت سیستم تعلیق Hamann که ارتفاع خودرو را کاهش داده، اشاره کرد.

دیدگاه کاربران