رقابت داغ آلمانی‌ها

کدام خودروی لوکس سواری راحت‌تری ارائه می‌دهد

7 مرداد 1397 06:00

برای تجربه سواری راحت، اولین نکته بودجه‌ای است که برای خرید خودرو کنار می‌گذارید. بررسی تازه‌ای که توسط موسسه کانسومر ریپورتز (Consumer Reports) روی خودروهای مختلف انجام شده تا میزان راحتی و آسایش سرنشینان آن‌ها اندازه‌گیری شود، این گفته را تایید می‌کند.

همانطور که بسیاری افراد انتظار دارند مرسدس‌بنز S همچون بسیاری از موارد، در زمینه راحتی سواری نیز تاج برتری را بر سر گذاشته و عملکرد بهتری نسبت به رقبا ارائه می‌دهد.کارشناسان این موسسه با شبیه‌سازی مسیری به طول 48.2 کیلومتر خودروها را در انواع شرایط نامناسب تست کرده‌اند تا نتیجه دقیق‌تری به دست آورند. سرعت راندن خودروهای تست شده روی عددی یکسان و از پیش تعیین شده تنظیم شده تا در جریان بررسی شرایط یکسان داشته باشند.

همانطور که بسیاری افراد انتظار دارند مرسدس‌بنز S همچون بسیاری از موارد، در زمینه راحتی سواری نیز تاج برتری را بر سر گذاشته و عملکرد بهتری نسبت به رقبا ارائه می‌دهد. طبق نتایج اعلام شده از سوی کانسومر ریپورتز، کیفیت سواری شکوهمند و باثبات این خودرو آن را در رتبه بهترین قرار داده است. براساس اعلام این موسسه، به واسطه کیفیت بالای سامانه تعلیق خودرو سرنشینان احساس می‌کنند که ناهمواری‌های مسیر ناپدید شده است.

اما در پشت سر مرسدس S کلاس، رقیب همیشگی او یعنی ب‌ام‌و سری هفت قراردارد. متاسفانه این سدان لوکس و با کیفیت در سرعت‌های پایین سواری راحتی‌که مورد انتظار است را ارائه نمی‌دهد و احساس گذر از ناهمواری‌های بزرگ را تا حدی به داخل کابین انتقال می‌دهد.

در جایگاه سوم نیز سدان آلمانی دیگری ایستاده که همواره و در تمام رقابت‌ها نشان داده قابلیت تهدید مقام و مرتبه مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و را دارد. آئودی A6 هرچند به طور مستقیم در رده مرسدس S کلاس و ب‌ام‌و سری هفت قرار ندارد، اما با توجه به کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب‌تر، می‌تواند بسیاری از مشتریان را برای خرید وسوسه کند. آئودی A6 بررسی شده به دلیل سواری راحتی که ارائه می‌دهد، مورد تحسین قرار گرفته است. طبق نتایج منتشر شده، سواری این خودرو در سرعت‌های کم برخلاف سایر ساخته‌های آئودی اصلاً سفت و سخت احساس نمی‌شود.

در رتبه‌های بعدی فهرست موسسه کانسومر ریپورتز به ترتیب شاهد قرارگیری خودروهای زیر هستیم:

  1. مرسدس‌بنز S کلاس
  2. ب‌ام‌و سری هفت
  3. آئودی A6
  4. لینکلن کانتیننتال
  5. آئودی A8
  6. جنسیس G90
  7. ب‌ام‌و سری پنج
  8. کادیلاک CT6
  9. جگوار XF
  10. مرسدس‌بنز C کلاس

 

دیدگاه کاربران