1.1 میلیارد یورو هزینه برای پاسخ به تقاضای فزاینده اروپا

خط تولید پیشرفته ب‌ام‌و در مجارستان

11 مرداد 1397 15:00

پس از سرمایه‌گذاری در ایالات‌متحده، چین و مکزیک، گروه ب‌ام‌و حالا توجه خود را به اروپا، مهم‌ترین بازارش، معطوف کرده است. فروش ب‌ام‌و در بازار اروپای قاره‌ای (به‌جز بریتانیا) طی سال 2017 به 1.1 میلیون دستگاه رسید که 45 درصد کل فروش شرکت را تشکیل‌ می‌داد.

تقاضای 1.1 میلیون دستگاهی اروپا برای خودروهای ب‌ام‌و، امسال با رشدی 1.2 درصدی مواجه بود.ب‌ام‌و در نیمه ابتدایی سال 2018 هم با رشد 1.2 درصدی فروش در این بازار مواجه بود و مجموع فروشش به 560 هزار دستگاه رسید.

برای پاسخ به تقاضای فزاینده بازار اروپا به خودروهای گروه ب‌ام‌و، این شرکت قصد دارد خط تولیدی در مجارستان راه‌اندازی کند. هزینه‌ای که تجهیز و به‌کارگیری این خط تولید برای ب‌ام‌و به همراه خواهد داشت نزدیک به یک میلیارد یورو (1.17 میلیارد دلار) برآورد شده است.

با شروع به کار این خط تولید یک هزار نفر مشغول به کار خواهند شد و بیشینه ظرفیت تولید این خط 15 هزار خودرو در سال خواهد بود.

ب‌ام‌و در بیانیه خبری خود اعلام نکرده که چه خودروهایی قرار است در این کارخانه تولید شوند اما عنوان کرده که هم مدل‌های معمولی و هم خودروهای با موتور الکتریکی قرار است در این خط تولید مونتاژ شوند.

پس از شرکت‌های آئودی، مرسدس و سوزوکی که در مجارستان خط تولید دارند، ب‌ام‌و می‌خواهد کارخانه خود را نیمه دوم سال 2019، در «دبرسن»، دومین شهر بزرگ مجارستان واقع در 200 کیلومتری شرق بوداپست، احداث کند. انتخاب این شهر مزایایی همچون وجود نیروی کار متخصص و زنجیره تامین قطعات، برای شرکت به همراه دارد.

ب‌ام‌و از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها در این کارخانه جدید استفاده خواهد کرد. بنا بر اعلام شرکت کارخانه جدید از تکنولوژی دیجیتالی، انعطاف‌پذیری و بهره‌وری که همگی از ویژگی‌های نسل 4 خطوط تولید هستند، بهره خواهد برد.

سال گذشته نزدیک به قطعاتی به ارزش 1.4 میلیارد یورو از مجارستان برای خودروساز باواریایی تأمین شد که بدون شک در تصمیم‌گیری گروه ب‌ام‌و بی‌تأثیر نبوده است.

 

مترجم : مسلم تقوی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران