افتخارات مهندسی ژرمن‌ها

برترین خودروهای آلمانی تاریخ

4 آذر 1399 17:00
  • افتخارات مهندسی ژرمن‌ها

    افتخارات مهندسی ژرمن‌ها

    پس از معرفی برترین خودروهای ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی تاریخ به سراغ برترین خودروساز اروپا، یعنی آلمان آمده‌ایم. آلمانی‌ها مردمانی سختکوش، جدی و دقیق هستند که به نحوی مخترع خودرو و پیشرانه‌های احتراق درونی نیز محسوب می‌شوند. مهد خودرو برندهای متعددی را به جهان معرفی کرده که برخی از آن‌ها نظیر مرسدس‌بنز، ب‌ام‌و و فولکس‌واگن امروزه از

  • پورشه 911

    پورشه 911

    فردیناند پورشه برپایه فلسفه موفق مدل 356 در سال 1963 بمدل 901 را ساخت. به خاطر مسائل حقوقی، نام 901 به 911 تغییر داده شد؛ نامی که تا به امروز زنده مانده و نسل‌های متمادی آن به اصول اولیه همان نسل اول وفادار مانده‌اند.


    بررسی تاریخچه پورشه 911 توربو


    پیشرانه شش سیلندر خطی پورشه 911 در عقب خودرو قرار می‌گیرد و فرم خاص آن هنوز هم در مدل‌های جدید حفظ شده است. تا پیش از نسل 996، تمام 911 ها هواخنک بودند. با این حال تغییر به آب خنک بیشتر به یک تحول جزئی شبیه بود تا انقلابی ساختارشکن. در هر صورت پورشه 911 امروزه یکی از اصیل‌ترین و برترین شاهکارهای مهندسی است.

  • مرسدس‌بنز SL

    مرسدس‌بنز SL

    فلسفه اولیه مدل SL در حقیقت سبکی و چالاکی بود. کلاسی که برپایه خودروی مسابقه‌ای 300SL در دهه پنجاه با مدل افسانه‌ای گالوینگ زاده شد و بعد از آن با عرضه نمونه رودستر و سپس 190SL، بیش از پیش به یک گرندتورر لوکس روباز نزدیک شد. این روند در دهه شصت با نسل مشهور به پاگودا ادامه یافت و پس از آن با نسل‌های R107 و R129 تثبیت شد.


    بررسی تاریخچه مرسدس‌بنز SL


    کلاس SL معمولاً پرچم‌دار خودروهای اسپرت مرسدس‌بنز است و تکنولوژی‌های جدید و برترین پیشرانه‌های این برند، در این مدل‌ها آزموده می‌شود. با وجود کاهش محبوبیت خود SL در چند سال اخیر، مرسدس‌بنز اثبات کرده که با مدل AMG GT که روح SL در رگ‌هایش جریان دارد، هنوز هم راه و چاه ساخت یک خودرو اسپرت را می‌داند.

  • ب‌ام‌و سری 3

    ب‌ام‌و سری 3

    ب‌ام‌و تا پایان دهه شصت همواره زیر سایه رقیب سنتی خود یعنی مرسدس‌بنز قرار گرفته بود. عرضه سری نئوکلاس در این دهه و سپس سری 5 در دهه هفتاد، ورق را برگرداند. اما این سری 3 بود که مرسدس‌بنز را شدیداً به دردسر انداخت. یک سدان کامپکت دوست داشتنی که در عین راحتی و جاداری، روحی اسپرت و خشن داشت.


    بررسی تاریخچه ب‌ام‌و سری 3


    در نسل دوم یعنی سر

  • فولکس‌واگن بیتل

    فولکس‌واگن بیتل

    ترکیب مهندسی استثنائی فردیناند پورشه با تبلیغات و هزینه‌های قابل توجه حزب نازی، یک شاهکار مهندسی را خلق کرد. خودرویی که اتومبیل مردم نام گرفت و پس از جنگ جهانی دوم، به همت گروهی از مستشاران نظامی بریتانیا، مجدداً به خط تولید بازگشت.

    از دهه پنجاه، فولکس‌واگن که حال لقب بیتل یا سوسک را یدک می‌کشید، پرفروش‌ترین خودروی جهان شد و به لطف دوام، سادگی، جاداری و البته عملکرد فنی خوبش، محبوبیتی قابل توجه پیدا کرد.


    بررسی تاریخچه فولکس‌واگن بیتل


    بیتل در دهه‌های شصت و هفتاد به یک پدیده فرهنگی در جریان صلح و آزادی‌خواهی بدل شد و تا اوایل هزاره سوم نیز با تغییراتی اندک در مکزیک تولید می‌شد. نسل‌های جدید بیتل در د

  • مرسدس‌بنز S کلاس

    مرسدس‌بنز S کلاس

    قطعاً مرسدس‌بنز S کلاس همواره انقلابی‌ترین خودرو از نظر تکنولوژی‌های ناشناخته و جدید است. پدر این نسل یعنی سری W108/109 در دهه شصت بنیانگذار این رویه مرسدس‌بنز بود که هر یک از S ها قرار است تکنولوژی‌های جدیدی را معرفی کنند که در سالیان بعد در خودروهای دیگر مرسوم می‌شوند. ترمزهای ABS، سیستم کنترل کشش، کیسه‌های هوا، کروز کنترل هوشمند و رادار مادون قرمز تنها بخشی از نوآوری‌هایی بوده‌اند که دهه‌های قبل توسط کلاس S معرفی و سپس در جهان خودرو عادی شده‌اند.


    بررسی تاریخچه مرسدس‌بنز S کلاس


    همه این‌ها دلایلی هستند که کلاس S را محبوب سیاستمداران جهان در سراسر جهان کرده است و به جزء چند کشور نظیر آمریکا، بریتانیا و فرانسه، تقر

مترجم : حامد معتمدی

منبع : باما

دیدگاه کاربران