راه برای همکاری‌های احتمالی آینده باز خواهد بود

واگذاری سهام تویوتا در ایسوزو

15 مرداد 1397 16:00

تقریباً 12 سال پیش یعنی در ماه نوامبر 2006 تویوتا و ایسوزو توافقی امضا کردند که بر توسعه و ساخت پیشرانه‌های دیزلی تمرکز داشت. در آن زمان تویوتا با خرید 5.89 درصد از سهام شرکت ایسوزو موافقت کرد. اکنون این دو خودروساز ژاپنی برای انحلال این شراکت به توافق رسیده‌اند و تویوتا نیز تایید کرده که در آینده نزدیک قصد فروش سهام خریداری شده از ایسوزو را به مبلغ 720 میلیون دلار دارد.

تویوتادر آینده نزدیک قصد دارد تا سهامش از ایسوزو را به مبلغ 720 میلیون دلار به فروش برساند.با وجود این جدایی قریب‌الوقوع، هردو شرکت اعلام کرده‌اند که به رابطه قوی موجود میان خود ادامه داده و همچنان راه را برای همکاری‌های احتمالی آینده همچون کار مشترک روی طرح‌های مربوط به فناوری‌های نوین، باز خواهند گذاشت.

طبق بیانیه تویوتا، ایسوزو و تویوتا توافق کرده‌اند که تحت شرایط جدید کسب و کار در صنعت خودرو ساختار روابط خود را نوسازی کنند. یکی از تحولات نوین صنعت خودروسازی که در سال‌های اخیر رخ داده و منجر به تغییر برنامه‌های بسیاری از شرکت‌های خودروساز شده است را می‌توان افزایش اهمیت خودروهای برقی دانست. از طرفی گویا مسائلی که درباره آلایندگی پیشرانه‌های دیزلی مطرح شد و بسیاری از شرکت‌ها را به دردسر انداخت، تویوتا را نیز مجبور به تجدید نظر در برنامه ساخت پیشرانه جدید دیزلی کرده که قرار بود با همکاری ایسوزو ساخته شود.

به نظر می‌رسد تویوتا نیز با تغییر اولویت‌های کاری خود، بیشتر بر توسعه ساخت خودروهای تجاری برقی تمرکز کرده و البته در این راه تنها نخواهد بود چراکه شرکت هینو موتورز (Hino Motors) را به عنوان همکار در کنار خود دارد. شاید نام این شرکت چندان آشنا به نظر نرسد اما بد نیست بدانید هینوموتورز پیش از این در بخش خودروهای تجاری برای توسعه فناوری‌های خودران و پیشرانه برقی با شرکت فولکس‌واگن همکاری کرده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران