اقدام آینده‌نگرانه تویوتا در استرالیا

لندکروزر سری 70 برقی شد

21 دی 1399 12:36

باید اعتراف کنیم که هیچ‌گاه فکر نمی‌کردیم روزی دو کلمه لندکروزر و برقی را یکجا ببینیم. اما حالا این اتفاق افتاده است. خبر بدتر این است که این خودرو با مشارکت تویوتا ساخته شده است.

بخش استرالیایی تویوتا با همکاری شرکت BHP یکی از معروف‌ترین شرکت‌های صنایع معدنی این کشور، تویوتا لندکروزر سری 70 را به یک وانت برقی تبدیل کرده است.بخش استرالیایی تویوتا با همکاری شرکت BHP یکی از معروف‌ترین شرکت‌های صنایع معدنی این کشور پروژه‌ای آزمایشی را روی خودروهای برقی استارت زده است. این آغاز تبدیل تویوتا لندکروزر سری 70 به یک وانت برقی بود. فعلاً این پروژه محدود به یک نسخه شده که قرار است در یک سایت معدنی فعالیت کند.

لندکروزر سری 70 تک کابین به صورت BEV ساخته شده است. این خودروها برای تولید نیروی محرکه از موتور و کنترل‌های موتور الکتریکی به جای پیشرانه احتراق داخلی استفاده می‌کند. محصولی کاربردی که که قرار است در یک معدن نیکل در بندر ملبورن فعالیت کند.

اکنون سوال این است که چرا تویوتا تن به این همکاری عجیب داده است؟ پاسخ آن را باید در هدف مشترک تویوتای استرالیا و BHP پیدا کرد که هر دو قصد دارند ناوگان وسایل نقلیه‌ تجاری سبکی با آلایندگی کنترل‌شده تولید کنند. نکته اینجاست که این دو شرکت طی 20 سال گذشته با یکدیگر رابطه قوی داشته‌اند. بنابراین پروژه فوق برای تقویت روابط آن‌ها و نشان دادن چگونگی مشارکت آن‌ها برای تغییر آینده تعبیر می‌شود.

تویوتا لندکروزر سری 70 برقی

لازم به ذکر است که در بسیار از نقاط دنیا اغلب خودروهای تجاری با سوخت دیزلی تولید می‌شوند. در صورتی که این آزمایش موفقیت‌آ‌میز باشد به این معنی است که تویوتا لندکروزر می‌تواند به‌عنوان یک خودروی برقی مخصوص معدن موثر واقع شود. این اتفاق به طور حتم منجر به کاهش اعتماد به گازوئیل می‌شود و بنابراین دستیابی به هدف میان‌مدت شرکت‌ها به منظور کاهش 30 درصدی انتشار آلاینده‌ها تا سال 2030 تسهیل می‌شود.

انتظار داریم تویوتای استرالیا در آینده اطلاعات بیشتری از این خودرو و البته نتایج آزمایش آن منتشر کند.

دیدگاه کاربران