ساخت کمپری مجهز توسط AEV

همسفری با قدرت جیپ رانگلر

19 مرداد 1397 18:00

شرکت American Expedition Vehicles که به اختصار AEV خوانده می‌شود و در مونتانا قرار دارد، به کار ارائه قطعات جانبی آفرود برای شاسی‌بلند و پیکاپ برندهای رم، جیپ و شورولت مشغول است. به عقیده بسیاری از علاقمندان این‌گونه خودروها، AEV یکی از بهترین موسسات برای تغییر مدل‌های جیپ به خودروهای مسافرتی کمپر و البته مناسب برای ماجراجویی است. اکنون این شرکت برای اثبات توانایی‌های خود نمونه‌ای از جیپ را متحول ساخته و به خودرویی به نام Outpost II تبدیل کرده که قرار است توانایی‌های متخصصان این شرکت را به رخ بکشد.

متاسفانه AEV برنامه‌ای برای عرضه این کمپر قدرتمند به مشتریان ندارد و این خودرو نیز تنها به عنوان نمونه‌ای آزمایشی ساخته شده و در اختیار مدیر شرکت قرار خواهد گرفت. شرکت AEV ابتدا یک جیپ رانگلر استاندارد را انتخاب و بخش عقب آن را دستکاری کرده تا فضای بیشتری ایجاد شود. همچنین سامانه تعلیق خودرو با نمونه‌ای جدید جایگزین شده که بیش از 11 سانتی‌متر مرتفع‌تر از حالت استاندارد این خودرو است.

پیشرانه این کمپر از قوی‌ترین نوع قابل نصب روی جیپ رانگلر یعنی HEMI هشت سیلندر 5.7 لیتری است که به لطف نصب یک اسنورکل سفارشی، اکنون میتواند هنگام عبور خودرو از بخشهای عمیق رودخانهها نیز به هوا دسترسی داشته باشد.

تغییرات جالبتر در فضای کابین اتفاق افتادهاند، جایی که امکانات مناسب برای انجام یک سفر طبیعتگردی کاملاً فراهم است. سقف خودرو اکنون قابلیت جابه‌جا شدن به صورت الکتریکی را دارد تا فضای داخل کابین تبدیل به اتاقی جادار شود. در این خودرو دو محل برای آشپزخانه پیش‌بینی شده که یکی در داخل آن بوده و دیگری قابلیت استفاده در بیرون را دارد، که به یخچال 50 لیتری و یک اجاق گاز استیل نیز مجهز شده است. چراغ‌های LED، سایه‌بان‌های جمع‌شونده و مخزن 83 لیتری آب موجود در Outpost II، سفری راحت و مطمئن برای دو نفر را تضمین می‌کنند. غیر از این‌ها بیش از 600 قطعه دست‌ساز سفارشی روی این جیپ رانگلر ویژه نصب شده که شامل سلول‌های خورشیدی 265 واتی روی سقف خودرو نیز می‌شوند.

در انتها باید خاطرنشان کنیم که متاسفانه AEV برنامه‌ای برای عرضه این کمپر قدرتمند به مشتریان ندارد و این خودرو نیز تنها به عنوان نمونه‌ای آزمایشی ساخته شده و در اختیار مدیر شرکت قرار خواهد گرفت. با این حال علاقمندان خودروهای آفرود می‌توانند خوشحال باشند چراکه این شرکت درنظر دارد در آینده خودرویی با مشخصات مشابه با Outpost II ولی براساس پلتفرم رم ارائه دهد. در عین حال بیشتر تجهیزاتی که روی جیپ رانگلر کمپر قرار گرفته را می‌توان به صورت جداگانه و طبق کاتالوگ تجهیزات جانبی شرکت AEV ، سفارش داد.

برای مثال مجموعه کامل سامانه اسنورکل قابل نصب روی مدل رانگلر ارزشی برابر با 400 دلار دارد یا سپر جلوی مخصوص آفرود را می‌توان با مبلغ 1320 دلار خریداری کرد. مجموعه دوربین عقب هم ارزشی برابر با 680 دلار دارد.

دیدگاه کاربران