منتظر جیپ تمام برقی باشید

تمام آنچه از رانگلر Freedom می‌دانیم

20 تیر 1400 15:48

به عنوان بخشی از اعلام برنامه­‌های گروه استلانتیس برای برقی‌سازی محصولات خود، شرکت جیپ هم با انتشار یک فیلم کوتاه به مدت 2 دقیقه و نیم، برخی از ویژگی­‌های جالبی را که برای نسخه پلاگین هیبرید رانگلر یعنی 4xe و همچنین رانگلر کاملاً برقی یعنی Freedom درنظر گرفته، به مخاطبان معرفی نموده است.

یکی از ویژگی­‌های بسیار جالبی که برای رانگلر Freedom وعده داده شده، قابلیت حرکت خودران این آفرودر است، که کاملاً بدون حضور راننده انجام می­‌شود.جیپ رانگلر 4xe از مدتی پیش وارد جاده‌­ها شده و شرکت جیپ هم در این فیلم کوتاه به تعهد خود برای گسترش ایستگاه­‌های شارژ در سراسر ایالات متحده اشاره کرده است. از انرژی خورشیدی برای تامین انرژی این جایگاه‌­ها استفاده می‌­شود.

فیلم مذکور در سال 2025 اتفاق می‌­افتد، زمانی که رانگلر Freedom که نخستین بار معرفی شده، به دست مشتریان رسیده و با مالکین خود در یک سفر تفریحی ماجراجویانه همراه شده است.

قابلیت تشخیص چهره برای باز کردن درهای خودرو و روشن کردن پیشرانه، یکی از نخستین قابلیت‌های این جیپ برقی است که به نمایش درمی­‌آید. ویژگی مهم دیگر را باید امکان شارژ از طریق اتصال کابل به یک خودروی برقی دیگر دانست که البته قرار است در فورد F-150 Lightning مدل 2022 و هامر EV مدل 2024 نیز شاهد این ویژگی باشیم.

جیپ رانگلر تمام برقی

عملکرد این سامانه بدین صورت است که هرکدام از خودروها که ذخیره شارژ بیشتری داشته باشد می‌­تواند به منبع تغذیه انرژی برای خودروی دیگر تبدیل شود.

در صحنه­‌ای دیگر از این فیلم شاهد همراهی یک پهپاد با جیپ رانگلر برقی هستیم که قادر است لحظات عبور این خودرو از مسیرهای طبیعی را به ثبت برساند. اگرچه فناوری همراهی خودرو با پهپاد درحال حاضر مورد استفاده قرار می­‌گیرد اما عرضه رانگلر Freedom می‌­تواند زمینه­‌ساز تجاری شدن این فناوری و استفاده عمومی از آن باشد.

یکی دیگر از ویژگی­‌های بسیار جالبی که برای رانگلر Freedom وعده داده شده و در این فیلم کوتاه به مخاطبان معرفی می­‌شود، قابلیت حرکت خودران این آفرودر است، که کاملاً بدون حضور راننده انجام می­‌شود. این ویژگی از آن جهت قابل توجه است که در مسیرهای آفرود و طبیعت‌گردی، هرگونه خط‌کشی، جدول یا سایر موارد مشابه که در خیابان‌ها پیش‌­بینی شده وجود ندارد و کار سامانه خودران برای مسیریابی در چنین شرایطی بسیار سخت­‌تر خواهد بود.

برخی ویژگی­‌های دیگر همچون ردیابی خودرو، امکان جدا شدن درها و سقف و صندلی‌­های برقی نیز در این فیلم به تصویر کشیده شده است. بد نیست بدانید ارائه آپشن صندلی برقی تاکنون در هیچ یک از نسل‌های رانگلر سابقه نداشته است.

دیدگاه کاربران