گرندکالیفرنیا؛ خانه‌ای برروی چهارچرخ

نگاهی به کمپر جدید فولکس‌واگن

20 مرداد 1397 16:00

فولکس‌واگن اورجینال، آن‌گونه که همه تحت عنوان بیتل می‌شناسند، یک خودروی بسیار کوچک است. فولکس‌واگن تیپ 2 که بعدها رونمایی شد، فضای بیشتری در اختیار سرنشین‌ها قرار می‌داد. از سویی دیگر، مدل‌های جدید مانند پاسات و اطلس نیز خودروهای بزرگی بوده و فضای کابین و بار خوبی دارند. ولی به‌طورکلی، ازنظر فضای کابین و امکانات رفاهی، این مدل جدید فولکس‌واگن فوق‌العاده است.

این کمپر جدید مبتنی بر مدل Crafter ساخته شده و مواردی تخت خواب، اجاق‌گاز، حمام، توالت و یخچال را در اختیار شما می‌گذارد.نام آن «گرندکالیفرنیا» است و شش متر طول دارد. به‌عبارت‌دیگر، این خودرو یک متر طولانی‌تر از کراس‌اور هفت سرنشین اطلس است. عرض، ارتفاع و طول بین دو محور آن هم در مقایسه با اطلس بسیار بیشتر از آن چیزی است که حتی فکرش را می‌کنید.

با داشتن چنین خودروی بزرگی، شاخه خودروهای تجاری فولکس‌واگن مواردی مانند تخت خواب، حمام، توالت و یک آشپزخانه با یخچال 70 لیتری را در کنار اجاق گازی دو شعله و البته، یک سینک ظرف‌شویی داخل خودرو نصب کرده است.

این خودرو همچنین به یک در عقب کشویی با رکاب الکتریکی به‌منظور ورود و خروج راحت‌تر مجهز شده است. از دیگر موارد قابل‌توجه آن می‌توان به سیستم صوتی مجهز به بلوتوث، چراغ‌های سقفی پانوراما و پنل خورشیدی روی سقف اشاره کرد. امکان سفارش سیستم دو دیفرانسیل 4Motion فولکس‌واگن هم برای آن وجود دارد تا سفر در جاده‌های آفرود را بتوانید به لیست مقاصد بالقوه گردشگری خود با کمپر جدید فولکس‌واگن بیفزایید.

فولکس‌واگن کالیفرنیا خود مبتنی بر مدل ترنسپورتر ساخته می‌شود، ولی جالب است بدانید که فولکس‌واگن این خودرو خاص را مبتنی بر مدل بزرگ‌تر Crafter ساخته است. تجربه بالای این خودروساز در ساخت ون‌های کمپر را به‌خوبی می‌توان در این مدل دید. از زمان رونمایی میکروباس Bulli تاکنون، فولکس‌واگن بالای 160 هزار دستگاه از انواع مدل‌های کالیفرنیا تولید کرده است.

نسخه جدید گرندکالیفرنیا در نمایشگاه Carvan Salon در دوسلدورف آلمان رونمایی خواهد شد. قیمت و زمان ورود به بازار نیز متعاقباً اعلام می‌شود. برخلاف اسم این خودرو، ظاهراً شرکت هیچ برنامه‌ای برای عرضه آن در بازار آمریکا ندارد.

دیدگاه کاربران