هیچ تضمینی وجود ندارد که طرحهای خلاقانه همواره مورد قبول و پسند مشتریان واقع شوند و برای این امر میتوان بامو سری سه GT را مثال زد که طبق شواهد، از ابتدای تولید نتوانسته توقعات شرکت سازنده در میزان فروش و استقبال مشتریان را برآورده سازد. پس از انتشار شایعاتی در ژانویه گذشته که از پایان تولید بامو سری سه GT خبر میدادند، آینده این مدل بسیار تیره و نامطمئن به نظر میرسید اما پنج ماه بعد از آن خبرهایی منتشر شد که به نظر میرسید هنوز کورسوی امیدی برای بقای این خودرو هرچند تحت نامی دیگر وجود داشته باشد.
”با استناد بر منابعی که با BMWBLOG صحبت کردهاند، تولید سری 3 GT در جولای 2020 قطع خواهد شد بدون آنکه جانشینی برای آن معرفی شود.“در آن زمان اخبار از این حکایت میکردند که بامو تصمیم دارد مدلی GT به خانواده سری 4 اضافه کند ولی خبرهای تازه از تصمیم قطعی بامو برای قطع تولید سری 3 GT و تمرکز بیشتر این خودروساز بر مدل گرنکوپه سری 4 حکایت میکنند.
با استناد بر منابعی که با BMWBLOG صحبت کردهاند، تولید سری 3 GT در جولای 2020 قطع خواهد شد بدون آنکه جانشینی برای آن معرفی شود و این به معنی پایان دوران زندگی سری 3 GT در عصری است که خودروهای هاچبک و حتی استیشنواگن نیز همانند سابق فروش خوبی ندارند.
در صورتیکه بامو به منظور باز کردن فضا برای سری 4 گرنکوپه در بازار به تولید سری 3 GT پایان دهد، مشتریانی که همچنان به دنبال خرید چنین خودرویی هستند باید مدتی صبر کنند. تولید نسل فعلی سری 4 گرنکوپه نیز در سال 2020 پایان یافته و جانشین آن که قرار است جای خالی سری 3 GT را پر کند، یک سال بعد معرفی خواهد شد.
میتوان به جرات ادعا کرد که نسل آینده سری 4 برای شرکت سازنده حائز اهمیت فراوان است چراکه با استناد بر BMWBLOG ، سری 4 جدید قرار است پایه و اساس مدل i4 را فراهم کند که بامو به عنوان خودرویی برقی با تیراژ بالا روی آن حساب میکند. شنیدهها از معرفی اولیه مدل i4 در سال 2020 و آغاز فروش آن در سال 2021 خبر میدهند.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com