در حال آماده شدن برای رالی آلمان

رونمایی بی‌سروصدا از پورشه کیمن GT4 Clubsport

21 مرداد 1397 15:00

درحالی‌که همه بی‌صبرانه منتظر رونمایی پورشه از مدل به‌روز شده کیمن GT4 هستند، ظاهراً مهندسان پورشه روی یک نسخه متفاوت کوپه موتور وسط کوچک خود کار می‌کرده‌اند. شاخه مسابقه‌ای این شرکت مطلبی را در توییتر خود منتشر کرده که شامل یک سری عکس از این مدل کانسپت رالی ساخته شده مبتنی بر کیمن GT Clubsport فعلی بوده است. این خودروی کانسپت ماه آینده در مسابقه رالی آلمان با رانندگی رومان دوماس شرکت می‌کند. وی همین چند وقت پیش با خودروی رالی الکتریکی I.D. R توانست در Pikes Peak یک رکورد جدید ثبت کند.

این کانسپت مبتنی بر مدل کیمن GT کلاب اسپرت ساخته شده و به پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر خطی مجهز است که بالای 400 اسب بخار قدرت دارد.پورشه هنوز در مورد سرنوشت این خودرو تصمیم‌گیری نکرده است و گفته که تا اواخر سال جاری ورود یا عدم ورود آن به خط تولید مشخص خواهد شد. با نگاهی به تصاویر منتشر شده، این خودرو تفاوت زیادی با کیمن GT4 Clubsport عادی ندارد و برخی تغییرات آن شامل چراغ‌هایی روی کاپوت، یک دریچه ورودی هوا روی سقف و گاردهایی زیر بدنه برای محافظت از قطعات داخلی خودرو می‌شود. از دیگر موارد قابل‌توجه می‌توان به رینگ‌هایی سفید با تایرهای میشلین پایلوت اسپرت و قلاب‌های بکسل OMP جلو و عقب اشاره کرد.

در دو تصویر منتشر شده از خودرو، سیم‌هایی به محفظه موتور وارد شده‌اند که ظاهراً نشان از تیونینگ متفاوت مهندسان پورشه روی پیشرانه آن دارند. مدل استاندارد این خودرو به یک پیشرانه شش سیلندر خطی 3.8 لیتری با 380 اسب‌بخار قدرت مجهز است. خودرو خروجی‌های پیشرانه را به کمک یک جعبه‌دنده شش سرعته PDK به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند. مدل کانسپت 38 کیلوگرم سبک‌تر از کیمن GT4 جاده‌ای بود و به یک دیفرانسیل مسابقه‌ای قفل شونده مجهز شده است.

مدل جاده‌ای 718 کیمن GT4 با کمترین میزان ممکن کاورهای روی بدنه، اخیراً شکار عکاسان جاسوسی شده، موضوعی که می‌تواند نشان‌دهنده نزدیک شدن به زمان رونمایی آن باشد. نسخه پیست آن با نام کلاب اسپرت نیز اوایل سال جاری در پیست مونزا دیده شده بود و انتظار می‌رود اندکی بعد از مدل جاده‌ای معرفی جهانی شود. هر دو مدل به لطف یک پیشرانه بزرگ‌تر 4 لیتری که از 911GT3 قرض گرفته شده می‌توانند قدرت بسیار بیشتری داشته باشند. نسخه‌های GT4 مدل فعلی از پیشرانه 3.8 لیتری 911 کررا S استفاده می‌کنند.

دیدگاه کاربران