با مشاهده تصاویر این مطلب، مطمئناً به این نتیجه رسیدهاید که با یک پورشه 356 معمولی روبرو نیستید. این خودروی مدل 1956 پس از حضور در شش مسابقه رالی طاقتفرسا، اکنون قصد دارد به هفتمین قاره وارد شود که البته ایستگاه آخر برای این خودرو و تیم همراه آن خواهد بود.
”در تمام این مسیر طولانی و پرهیجان، هدایت این خودرو برعهده یک خانم 65 ساله آمریکایی به نام رِنه برینکرهوف (Renée Brinkerhoff) قرار داشته است.“سفرهای ماجراجویانه این خودرو از سال 2017 و با شرکت در رالی کررا پان آمریکانا (La Carrera Panamericana) آغاز شده است، که به عنوان خطرناکترین مسابقه رالی جادهای در جهان شناخته میشود. پس از آن، تارگا تاسمانیا (Targa Tasmania) بوده که به سریعترین مسابقه رالی جهان مشهور است.
پورشه 356 سالخورده سپس سوار کشتی شده تا به کشور پرو در آمریکای جنوبی برود و در رالی Caminos del Inca شرکت کند، که در ارتفاع 4900 متری برگزار میشود. پس از آن نوبت به Paris Motor Challenge رسید که با شرکت نمایندگانی از 12 کشور در دو قاره در طول 36 روز و برای رقابت در مسیر 28.800 کیلومتری برگزار شد.
در نهایت این خودروی کلاسیک آلمانی به کنیا رفت تا در رالی سافاری کلاسیک آفریقای شرقی (East African Safari Classic Rally) حضور به هم رساند.
در تمام این مسیر طولانی و پرهیجان، هدایت این خودرو برعهده یک خانم 65 ساله آمریکایی به نام رِنه برینکرهوف (Renée Brinkerhoff) قرار داشته که بنابر اظهار وی، در میانه دهه پنجاه سالگی و در حین رسیدگی به امور منزل به این نتیجه رسیده که باید وارد مسابقات اتومبیلرانی شود. نکته مهم اینجاست که وی موفق شده هریک از مسابقات را تا خط پایان ادامه دهد.
رِنه همچنین نخستین بانویی است که موفق به کسب پیروزی در مسابقه رالی کررا پان آمریکانا در رده خود شده است. وی همچنین نخستین فردی است که در تمامی هفت قاره جهان به مسابقه رالی پرداخته است، اما نکته جالب اینکه خانم برینکرهوف به این عناوین قانع نشده و قصد دارد یک رکورد سرعت نیز در جنوبگان به ثبت برساند.
البته وی به تنهایی به این سفرهای طولانی نرفته است بلکه ماجراجوی اهل بریتانیا یعنی جیسون د کارتر (Jason De Carteret) را نیز به عنوان نقشهخوان در کنار خود دارد، که تاکنون سابقه چندین سفر به دو قطب را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
برای مقابله با شرایط سخت جنوبگان، پورشه 356 موردنظر تغییرات زیادی را تجربه کرده است. پیشرانه هوا/خنک این خودرو برجای مانده است، اما برای مقابله با سرمای هوا و بادهای شدید، سیستم هدایت هوای گرم و برخی تمهیدات دیگر اندیشیده شده است.
چرخهای غولپیکر عقب برای افزایش چسبندگی به مسیر، محور جلو از جنس فولاد کرومیوم و پلی تترافلوئورواتیلن که با دو قطعه به شکل تخته اسکی در نقش چرخهای جلو همراه شده و قطعهای که به منظور پیشگیری از سقوط در شکاف یخها به سپر جلو متصل شده، از مهمترین تغییرات اعمال شده بر این نمونه از پورشه 356 است.
تعدادی سلول خورشیدی هم برای تامین نیروی لازم برای وسایل ارتباطی این خودرو درنظر گرفته شده است.
رنه و همراهان، خود را برای آغاز یکی از پرهزینهترین و البته خطرناکترین سفرهای ماجراجویانه آماده کردهاند. اکنون که شما در حال مطالعه این متن هستید، پورشه 356 ماجراجو سوار بر کشتی شده و به سوی شیلی در حرکت است. پس از رسیدن به مقصد، یک هواپیمای روسی ایلیوشین IL-76 برای انتقال این خودرو و تیم همراه به کمپ بینالمللی Glacier آمادگی دارد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : topgear.com