وقتی غول‌های آمریکایی بزرگتر شوند!

شورولت تاهو و سابربن مدل 2021

22 آذر 1398 10:40

شرکت شورولت نسخه جدید از دو شاسی‌بلند بزرگ سایز خود یعنی مدل‌های تاهو و سابربن را با مدل 2021 معرفی کرده است.

شورولت نسخه جدید تاهو و سابربان را درحالی معرفی کرد که هردو مدل، نسبت به نسل پیشین خود، بزرگترو قدرتمندترند.واضح‌ترین تغییر اعمال شده در این دو خودرو را باید به بخش ظاهری آن‌ها مربوط دانست که شامل چراغ‌های LED استاندارد در جلو و عقب، رینگ‌های 18 اینچی استاندارد (بنا بر سفارش مشتری نوع 20 اینچی نیز قابل نصب خواهد بود)، 9 رنگ برای پوشش بدنه و البته بزرگ‌تر شدن ابعاد کلی می‌شود. 

فاصله محورهای سابربن و اندازه کل بدنه به ترتیب 10.4 و 3 سانتی‌متر بزرگ‌تر شده در حالی‌که این ارقام در تاهو چشمگیرتر و برابر با 12.4 و 17 سانتی‌متر خواهد بود.

سیستم تعلیق هردو خودرو مورد بهسازی قرار گرفته که به معنی سواری راحت‌تر برای هفت سرنشین آن‌ها خواهد بود. سیستم کنترل مغناطیسی سواری و تعلیق تطبیق‌پذیر نیز به عنوان امکانات اضافی قابل سفارش هستند تا کیفیت سواری بازهم بهبود یابد.

ارتفاع شورولت تاهو و سابربن نسبت به زمین کمی کاهش یافته تا سوار و پیاده شدن و قرار دادن وسایل در خودروها آسان‌تر باشد هرچند که مشخص نیست این اتفاق تا چه حد در قابلیت آفرودی این دو خودرو تاثیر منفی داشته است.

سیستم تعلیق جدید و افزایش فاصله محورها، نویدبخش پدید آمدن فضای بیشتر برای سرنشینان خواهد بود. فضای حمل بار در شورولت تاهو که در پشت ردیف سوم صندلی‌ها قرار گرفته 66 درصد نسبت به قبل افزایش یافته و به 3480 لیتر رسیده درحالی‌که این بخش در سابربن 19 درصد بزرگتر شده و اکنون برابر با 4097 لیتر است. فضای سرنشینان ردیف سوم شورولت تاهو و سابربن به ترتیب 25 و 5 سانتی‌متر افزایش یافته ضمن این‌که ردیف دوم صندلی‌های هر دو خودرو اکنون قابل حرکت هستند تا دسترسی به ردیف آخر آسان‌تر باشد.

سرنشینان نسل جدید دو شاسی‌بلند ساخت شورولت در فضای کابین این خودروها با پنج نمایشگر روبه‌رو می‌شوند که شامل نمایشگر 10 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی، صفحه آمپر دیجیتال (به صورت سفارشی)، نمایشگر هداپ و دو نمایشگر 12.6 اینچی LCD برای سرنشینان عقب خواهد بود.

شورولت تاهو و سابربن 2021 به تجهیزات ایمنی همچون ترمز خودکار اضطراری، دوربین‌های کمکی و هشدارهای برخورد با اشیا و شناسایی عابر در جلو و عقب خودرو نیز مجهز شده‌اند.

پیشرانه هشت سیلندر 5.3 لیتری استاندارد این دو خودرو همچنان قدرتی برابر با 355 اسب‌بخار تولید می‌کند. مشخصات پیشرانه هشت سیلندر 6.2 لیتری نیز بدون تغییر مانده و قدرت خروجی همان 420 اسب‌بخار خواهد بود. با این حال یک پیشرانه سه لیتری توربودیزل شش سیلندر برای اولین بار در این خودروها قابل سفارش خواهد بود که 277 اسب‌بخار قدرت و 623 نیوتن‌متر گشتاور داشته و همچون پیشرانه‌های بنزینی نصب شده در این خودروها، به جعبه‌دنده 10 سرعته اتوماتیک متصل می‌شود.

درباره میزان مصرف سوخت هیچکدام از پیشرانه‌های مذکور فعلاً رقمی اعلام نشده است. هرچند که درباره قیمت شورولت سابربن و تاهو 2021 هیچ صحبتی به میان نیامده ولی با توجه به این‌که قیمت نمونه کامل تریم فعلی سابربان از 69،795 دلار آغاز می‌شود، می‌توان حدس زد که نسل جدید کمی بیش از 70 هزار دلار قیمت گذاری شود.

شورولت سابربن و تاهو 2021 از نیمه سال 2020 در نمایندگی‌های فروش حاضر خواهند شد.

پیشرانه‌های بزرگتر برای شورولت

این روزها که حال و هوای دنیای خودرو به سرعت نسبت به گذشته در حال تغییر است، تنوع خودروهای برقی و هیبریدی روزبه‌روز بیشتر می‌شود و بسیاری از خودروسازان به فکر سبک و کوچک ساختن خودروهای فعلی خود هستند، به نظر می‌رسد که شورولت هنوز به سنت قدیمی خودروسازان آمریکایی در ساخت خودروهای بزرگ با پیشرانه‌های حجیم وفادار مانده است. این شرکت تصمیم گرفته برای نوسازی دو شاسی‌بلند فول‌سایز و محبوب خود، از پیشرانه‌ای بزرگتر استفاده کند.

اکنون قرار شده که از سال 2019 پیشرانه هشت سیلندر 6.2 لیتری که پیش از این در مدل تاهو و سابربن به عنوان نسخه SRT نصب شده بود، در سینه مدل‌های عادی این خودروها نیز قرار بگیرد. به واسطه سفارش چنین پیشرانه‌ای ، صاحب خودرو می‌تواند از 420 اسب‌بخار نیرویی که از طریق جعبه‌دنده 10 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود، بهره‌مند شود. البته نباید انتظار داشت که خط‌کشی‌های بدنه یا تریم مشکی خاصی که در مدل‌های SRT استفاده می‌شود را در نمونه‌های عادی این خودرو نیز شاهد باشیم.

در بدنه این خودروها طبق سنت همیشگی خودروهای لوکس ساخت GM، قطعات کرومی همچون رینگ‌های 22 اینچی نصب شده که در کنار استفاده از پوشش چرم مشکی و قهوه‌ای در فضای کابین و صندلی‌های جلو مجهز به سردکن و گرم‌کن، جلوه بصری خاصی به ظاهر و داخل این خودروها هدیه کرده‌اند.

رکاب‌های جانبی با قابلیت جمع شدن به صورت برقی، سانروف، خروجی اگزوز پولیش شده، نمایش اطلاعات روبه‌روی شیشه راننده (HUD)، صفحه نمایش 8 اینچی ارتقایافته به همراه سیستم اطلاعات و سرگرمی مجهز به پخشکننده بلو-ری نیر به صورت استاندارد در هردو مدل وجود خواهد داشت. سیستم جدید تعلیق مغناطیسی که به صورت اختصاصی توسط GM طراحی شده و با شرایط مختلف قابل تطبیق است نیز، از دیگر قابلیت‌های مهم این دو خودرو است. برای رفاه بیشتر سرنشینان فرستنده 4G LTE Wi-Fi نیز در این دو شاسی‌بلند بزرگ پیش‌بینی شده است.

در خودروهایی که چنین ابعاد بزرگی دارند، فضای حمل بار نیز بسیار مورد اهمیت است که شورولت برای استفاده بهتر از قسمت بار، یک نظم‌دهنده کوچک و قابل انعطاف در این خودروها قرار داده است.

با پرداخت مبلغ بیشتر، امکان سفارش سیستم کامل رهیاب و قابلیت انتقال نیروی پیشرانه به چهارچرخ نیز برای خریدار خودرو وجود دارد.

قیمت پایه شورولت تاهو پرمیر پلاس از 75,395 دلار(در مدل محور عقب) و 78,495 دلار برای نمونه چهارچرخ محرک شروع می‌شود. قیمت پایه شورولت سابربن نیز 78,195 است که سفارش نمونه AWD، نیازمند پرداخت مبلغ اضافه 3100 دلار خواهد بود.

دیدگاه کاربران