هاچ‌بکی با قدرت 1000 اسب‌بخار

لذت دریفت با تویوتا کرولا

24 مرداد 1397 17:00

دنیای مسابقات اتومبیلرانی این روزها بیش از قبل برای عشاق خودروها ناامیدکننده و باعث دلسردی شده است. البته قبول داریم که اکنون رده‌های گوناگونی از خودروها می‌توانند در انواع مسابقات شرکت کنند و این روزها تقریباً از هر خودرویی که تاکنون تولید شده می‌توان نمونه‌ای مسابقه‌ای ساخت و روانه پیست کرد، ولی با تمام این‌ها نمی‌توان مقررات جدیدی که مانعی بر سرراه بسیاری از نوآوری‌ها می‌شوند را نادیده گرفت. منظورمان از نوآوری، همان طراحی‌ها و ابزار هیجان‌انگیزی هستند که در دوره‌ای از زمان در جهان خودرو فرصت خودنمایی پیدا کردند.

یک تیم شرکت‌کننده در مسابقات دریفت اهل کالیفرنیا موفق شده نمونه‌ای از کرولا هاچ‌بک را با قدرت دیوانه‌وار 1000 اسب‌بخار برای شرکت در این مسابقات آماده نماید.در این میان، ادامه یافتن مسابقات دریفت می‌تواند خبر خوشی برای علاقمندان به سرعت و هیجان باشد. در جریان این مسابقات هنوز هم می‌توان خودروهای ژاپنی نه چندان گران‌قیمت را مشاهده کرد که پیشرانه‌های قدرتمندی همچون نسخه‌های ناسکار را در سینه داشته و در حال رقابت با خودروهای عضلانی آمریکایی هستند یا حتی می‌توانیم شاهد به چالش کشیده شدن خودروهای فراری توسط هاچ‌بک‌های تقویت شده باشیم. هرچه هست، به نظر می‌رسد که فعلاً در مسابقات دریفت از وضع قوانین دست و پاگیر خبری نیست. یکی از خودروهای قابل توجه در مسابقات دریفت را می‌توان تویوتا کرولا مخصوص دریفت دانست که به نمایندگی از تیم Papdakis Racing در مسابقات شرکت می کند.

این هاچ‌بک 1000 اسب‌بخاری در جریان همکاری نزدیک با بخش توسعه خودروهای مسابقه‌ای شرکت تویوتا و همچنین هنرمند و طراح خودرویی یعنی آقای جان سیبال (Jon Sibal) شکل گرفته است.

بدنه فلزی خودرو با قطعات ساخته شده از کربن و کولار جایگزین شده درحالی‌که پیشرانه چهارسیلندر سفارشی این خودرو نیز به توربوشارژر ساخت برند برگ وارنر (Borg Warner) و سیستم تزریق سوخت AEM مجهز شده است.

مسئولان تیم ادعا می‌کنند که پیشرانه نصب شده روی این خودرو، قوی‌ترین نمونه‌ای است که این تیم توانسته با اعمال تغییرات روی پیشرانه ناسکار ساخت تویوتا تولید کند. رانندگی این هاچ‌بک محورعقب نیرومند را آقای فردریک آساسبو برعهده خواهد داشت.

دیدگاه کاربران