آغاز بررسی فنی ب‌ام‌و M4 GT4 در اسپانیا

براساس تصاویری که شرکت ب‌ام‌و در اختیار رسانه‌­ها قرار داده، جدیدترین نسخه از مدل مسابقه‌­ای M4 GT4 برای گذراندن مراحل تست و بررسی وارد پیست مسابقه در اسپانیا شده است.

می­‌توان انتظار داشت که پیشرانه، انتقال قدرت و بخش الکترونیکی M4 GT4 با M4 استاندارد یکسان باشد.از آنجایی که خودروهای کلاس GT4 در مسابقات اتومبیلرانی از نظر فنی بسیار شبیه به نمونه استاندارد هستند، می­‌توان انتظار داشت که پیشرانه، انتقال قدرت و بخش الکترونیکی M4 GT4 با M4 استاندارد یکسان باشد.

البته به علت ماهیت M4 GT4 به عنوان یک خودروی مسابقه‌­ای، کنترل کشش چند حالته و سقف و باله عقب از جنس فیبرکربن هم به این خودرو اضافه شده، که دو قطعه آخر از ب‌ام‌و M4 GT3 به عاریت گرفته شده است.

مهندسان ب‌ام‌و در حال کار برای سهولت نگهداری و پایین آوردن هزینه­‌های عملیاتی این خودرو هستند تا کار برای تیم‌های حاضر در مسابقات کمی آسان‌تر شود. عملکرد سیستم خنک‌کننده هم باید مورد پایش قرار گیرد تا در برابر شرایط طاقت‌فرسا در مسابقات مقاوم باشد.

ررسی فنی ب‌ام‌و M4 GT4

ب‌ام‌و در ساخت برخی قطعات این خودرو از مواد پایدار و سازگار با طبیعت همچون فیبرهای طبیعی استفاده کرده است، تا جایگزین کربن و پلاستیک باشد.

مدل قبلی M4 GT4 در سال 2017 معرفی و در مسابقات سال 2018 حاضر شد. همچون نمونه استاندارد، این خودرو نیز به پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری و جعبه‌دنده دوکلاچه 7 سرعته مجهز شد. قدرت خروجی پیشرانه براساس سفارش مشتری و بسته به مسابقه موردنظر، متغیر بود. قیمت پایه این مدل در آن زمان برابر با 169 هزار یورو تعیین شد.

ب‌ام‌و M4 GT4 در پیست مسابقه باید با رقبای قدری همچون پورشه 718 کیمن GT4 RS Clubsport روبرو شود، که به استخدام تیم‌هایی همچون SRO GT4 America و GT America درآمده است.

آقای Jens Klingmann که به عنوان راننده آزمایشی M4 GT4 عملکرد فنی این خودرو را زیرنظر دارد، از پیشرفت آن در بسیاری موارد از جمله ارگونومی صندلی‌ها نسبت به مدل قبلی خبر داده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com