سال 2022 برای کمپانی بامو، بسیار شلوغ و پر محصول است. بامو تمام تلاش خود را به کار گرفته تا 50 سالگی بخش M را به بهترین شکل جشن بگیرد. بخش موتوراسپرت نیز کاملا فعال است و به جزء پیشنمایش نمونه اولیه Le Mans Daytona (LMDh)، مدل M4 GT4 جدید را نیز ارائه میدهد. این خودرو مسابقهای، سقف سبک و بال عقب خود را از GT3 گرفته است.
”بر اساس قوانین و مقررات، پیشرانه شش سیلندر خطی قادر است 550 اسببخار قدرت و 650 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. “این خودرو مخصوص پیست بوده و به یک کیت آیرودینامیک کامل مجهز شده است. اسپلیتر جلویی آن میتواند به راحتی همانند یک برفروب عمل کند. کاناردهای جلو و لبههای پهن و عضلانی جانبی بیانگر این هستند که با M4 معمولی رو به رو نیستیم. داخل کابین نیز نشان میدهد که با نسخهای پیشرفته از بامو M4 CSL مواجه هستیم.
با وجود این که M4 GT4 یک خودرو مسابقهای است، اما هنوز هم امکانات و تجهیزات متعددی را ارائه میدهد. از جمله این تجهیزات عبارتند از تهویه مطبوع، گرمکن شیشه جلو و صندلیهای Recaro با سیستم تهویه. تجهیزات ذکر شده به طور استاندارد در این خودرو موجود هستند.
ویژگی جالب دیگر این خودرو، الیاف طبیعی به کار رفته در برخی قسمتهای داخلی و خارجی است. یک فرمان با کنترلهای درخشان نیز وجود دارد که توسط کارشناسان سختافزار sim racing در Fanatec ساخته شده است.
بر اساس قوانین و مقررات، پیشرانه شش سیلندر خطی قادر است 550 اسببخار قدرت و 650 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده از طریق یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک ZF و یک LSD به چرخهای عقب منتقل میشود. بامو M4 GT4 مجهز به سیستم کنترل کشش 10 مرحلهای، سه فنر H&R و قابلیت تنظیم میله ضد غلتش در 5 سطح است.
خودرو مسابقهای جدید بامو برای تیمهایی که میتوانند مبلغ 196,350 دلار را بپردازند، از ماه اکتبر تولید خواهد شد. برای مقایسه، بامو M4 GT3 حدود 435,750 دلار قیمت دارد.
بامو M4 GT4 در پیست مسابقه باید با رقبای قدری همچون پورشه 718 کیمن GT4 RS Clubsport روبرو شود، که به استخدام تیمهایی همچون SRO GT4 America و GT America درآمده است.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : motor1.com