خاص می‌سازیم و خاص می‌فروشیم

مصاحبه با تیونر بزرگ ایرانی، کوروش منصوری

9 شهریور 1397 16:00

گفته می‌شود اولین تیونری بود که جسارت دستکاری بوگاتی ویرون رویایی را به خود داد. یکی از اولین‌هایی که با قدرت تمام ابرلوکس رولزرویس فانتوم را دستخوش تغییراتی کرد. بهترین پروژه‌های تیونینگ روی هیولاهایی مانند لامبورگینی، استون‌مارتین، فراری و بنتلی از آن اوست. درباره MANSORY‌ صحبت می‌کنیم. نامی آشنا که پشت آن کوروش منصوری، یک ایرانی‌الاصل انگلیسی‌تبار که آن‌سوی آب‌ها برای خود شهرتی جهانی دارد. منصوری که زاده چالوس است این روزها تبدیل به تیونری شده است که برای مشتریان گم‌نام و محرمانه خود خودروهای منحصربه‌فردی تولید می‌کند. این گزارش چکیده‌ای است از مصاحبه‌های اخیر کوروش منصوری با رسانه‌های معتبر دنیا.

+ منصوری، این روزها همه درباره مک‌لارن، استون‌مارتین و فراری شما صحبت می‌کنند. کمی درباره شرکت خود به‌عنوان یک شرکت تیونینگ بگویید.

- در واقع ما یک کارخانه هستیم؛ یعنی تنها قطعات را تولید نمی‌کنیم و یا اینکه فقط آن‌ها را سرهم نمی‌کنیم. ما در حال حاضر تولید فیبر کربن و چرم را در کارخانه‌های مختلف خودمان انجام می‌دهیم. یکی از دلایل موفقیت خودروهای ما، تیمی است که عاشق کارشان هستند. ما سریع و صادق هستیم.

+ ما می‌دانیم که یکی از استراتژی‌های شرکت شما، حفظ اسرار مشتریان است. این رابطه بین طراحی محصول و علاقه مشتری چگونه شکل می‌گیرد؟

- بله درست است. سیاست محرمانگی مبالغ و نام مشتریان یکی از اصول اساسی در شرکت منصوری است. آنچه ما انجام می‌دهیم، ساخت و طراحی محصولی است که درست بر پایه سلیقه هر مشتری شکل می‌گیرد. حقیقت این است که ما نحوه کار را از مشتری نمی‌پرسیم ولی در پروسه نهایی به‌قدری کار را شاخص تولید می‌کنیم که نظر او جلب می‌شود.

+ این یعنی اگر مشتری بگوید مایلم کمی رنگ بدنه روشن‌تر باشد، این کار را انجام نمی‌دهید؟

- نه. اتفاقاً منظور این است که مشتری هر درخواستی که داشته باشد به آن رسیدگی می‌شود ولی در طراحی کلی بدنه تغییری ایجاد نخواهد شد. چراکه این بخشی از امضای منصوری است. هر نوع رنگ، هر نوع تجهیزات بیرونی، هر نوع آپشن داخلی و حتی هر نامی که مشتری مایل باشد روی خودرو نصب می‌شود. مشتری برای ما حکم پادشاه را دارد.

+ روی محصولات شما عباراتی مانند رینگ منصوری، چرم منصوری، فیبر کربن منصوری و از این دست دیده می‌شود. این اصرار شما برای استفاده از برند منصوری برای چیست؟

- ببینید، مشتریان ما خاص هستند و دقیقاً به همین خاطر مایل‌اند محصولات خاصی را نیز خریداری کنند که طراحی خاص داشته باشد. ما این خاص بودن را انجام می‌دهیم. به این خاطر که صندلی را خودمان طراحی می‌کنیم، رینگ را خودمان طراحی می‌کنیم و هم‌چنین بسیاری دیگر از قسمت‌های اساسی را.

+ آیا تا حالا پیش آمده که از یک خودرو، دو نمونه شبیه به هم بسازید؟

- نه دقیقاً شبیه به هم. این اتفاق هرگز رخ نداده و نخواهد داد. ما چنین چیزی را نمی‌خواهیم. درحالی‌که مشتری ما نیز چنین چیزی را دوست ندارد.

+ غیر از طراحی، یکی از شاخصه‌های بارز محصولات شما، توانایی‌های فنی پیشرانه است. چگونه با مشتری در این زمینه کنار می‌آیید؟

- کارایی خودرو نیز یکی از اهدافی است که مشتریان ما به‌شدت دنبال آن هستند. در واقع طراحی بدنه بخش بیرونی پروژه است ولی آنچه قرار است روی جاده اتفاق بیفتد، چیزی است که زیر کاپوت رخ می‌دهد. تیم حرفه‌ای ما چنان در این زمینه متخصص و زبده است که به‌خوبی می‌تواند اسب‌بخارهای بیشتری را از پیشرانه استاندارد بیرون بکشد؛ اما در این زمینه نمی‌توانیم فراتر از قانون برویم. منظور من قوانین حداکثر سرعت در اتوبان‌ها است. ولی با این حال ما چنان قدرت را بالا می‌بریم که مشتری راضی باشد.

+ شنیده‌ایم که شما تنها یک دفتر برای فروش دارید. آیا شرکت منصوری نمایندگان دیگری نیز در سطح دنیا دارد؟

- بله شرکت منصوری تنها یک دفتر مرکزی دارد. ولی برای بهبود خدمات به مشتریان خاص، نمایندگان و عرضه‌کنندگانی نیز در برخی از کشورهای شاخص داریم. از طریق این مراکز است که می‌توانیم درخواست‌های ریز مشتریان مانند تغییر رنگ تودوزی را متوجه شویم و در صورت تمایل او نمونه سه‌بعدی را برایش ارسال کنیم؛ اما ساخت خودرو در دفتر مرکزی صورت می‌گیرد و خودرو برای مشتری صادر می‌شود.

دیدگاه کاربران