ترافیک سنگین به خاطر تقاضای بالا و استعلام سفته‌بازی

مصائب پیش‌فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو

31 مرداد 1397 09:00

ماجرای مشکلات ثبت‌نام اینترنتی خودروها این بار در مورد فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو رخ داد.

به گفته ایران‌خودرو محدودیت‌هایی مانند محدودیت ثبت‌نام کد ملی برای کاهش واسطه‌گری باعث روند کندی در فرآیند فروش شده؛ این توضیحات برای بسیاری مشتریان قابل‌پذیرش نبود.درحالی‌که قرار بود از صبح روز 29 مرداد پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو از طریق سامانه اینترنتی فروش این شرکت انجام شود، سایت فروش در اکثر مواقع از دسترس مشتریان خارج شد که موجب اعتراض بسیاری از این مشتریان شد. ایران‌خودرو به مناسب اعیاد قربان و غدیر خم، فروش 15 محصول خود را روز گذشته آغاز کرد اما به دلایلی این ثبت‌نام با دشواری‌هایی مواجه شد.

عدم امکان ثبت‌نام در سامانه فروش ایران‌خودرو در رسانه‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی موردتوجه قرار گرفت. آن‌طور که گزارش شده بسیاری از مشتریان نتوانستند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

یکی از مشتریان در شبکه اجتماعی بیان کرده بود که باوجوداین‌که ثبت‌نامش به پایان رسیده و پول هم از حسابش کسر شده بود، دقایقی بعد با بازگشت پول به حسابش متوجه شد که موفق به انجام ثبت‌نام نشده است. برخی مشتریان از توضیحات ایران‌خودرو اعلام رضایت نداشتند و این ثبت‌نام را با ثبت‌نام‌هایی مانند کنکور مقایسه کرده و گفته بودند مگر ممکن است 10 سال از عرضه اینترنت پرسرعت در ایران بگذرد و در عصر متا دیتا این‌گونه مشکلات وجود داشته باشد؛ چرا این مشکلات ترافیکی فقط در پیش‌فروش خودرو رخ می‌دهد؟

توضیحات ایران‌خودرو

به گفته شرکت ایران‌خودرو محدودیت‌های جدید ثبت‌نام برای مقابله با سفته‌بازی و دلالی از یک‌سو و افزایش تقاضای خرید از سوی دیگر باعث ایجاد کندی درروند ثبت‌نام شده است.

شرکت ایران‌خودرو ساعت 14 همان روز در خصوص وضعیت ثبت‌نام توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش ایکوپرس، «در ساعات اولیه ثبت‌نام در طرح فروش عید تا عید محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو بیش از 16 هزار نفر از مشتریان نام‌نویسی کرده‌اند و به دلیل ترافیک بالا در سایت اینترنتی نام‌نویسی با کندی ادامه دارد. اعمال محدودیت‌هایی که در راستای کاهش واسطه‌گران و سفته‌بازی در ثبت‌نام‌های اعمال‌شده ازجمله محدودیت ثبت‌نام هر کد ملی و عدم امکان خرید برای مشتریانی که در شش ماه گذشته از ایران‌خودرو خرید کرده‌اند در این ثبت‌نام باعث روند کندی در اجرای فرآیند فروش شده است. هرچند این کندی باعث طولانی شدن فرآیند ثبت‌نام می‌شود اما محدودیت‌های ثبت‌نام برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی سودجویان و در راستای سیاست‌های ایران‌خودرو جهت تامین خودرو برای مصرف‌کنندگان نهایی اعمال‌شده است.»

نویسنده : مسلم تقوی

منبع : باما

دیدگاه کاربران