با رقم پایه 157,500 دلار

تحول آکورا NSX با رنگی تازه و عملکرد بهتر

5 شهریور 1397 13:00

انگار همین دیروز بود که شایعاتی درباره تولید دوباره مدل NSX به گوش می‌رسید. اکنون که سه سال از زمان معرفی رسمی این خودرو در نمایشگاه دیترویت می‌گذرد، NSX تغییرات کوچکی به خود دیده تا در مقابل رقیبان احساس پیر بودن نکند. مدل 2019 از NSX در جریان نمایشگاه پبل بیچ با تغییراتی در عملکرد پیشرانه، رنگ جدید بدنه و تجهیزات جدید به معرض نمایش درآمده است.

آکورا NSX برای سال 2019 با پوشش نارنجی، زیباتر به نظر می‌رسد.در نگاه اول به این خودرو، رنگ بدنه آن اولین چیزی است که جلب توجه می‌کند. رنگ نارنجی درخشان که به افتخار پیست مسابقه Thermal در کالیفرنیا، با همین پسوند نامگذاری شده تا به سنت همیشگی نامگذاری آکوراهای رنگارنگ به نام پیست‌های مسابقه وفادار باشد. برای هماهنگی بصری بیشتر با بدنه، کالیپرهای ترمز این خودرو نیز به رنگ نارنجی در آمده‌اند.

یکی دیگر ازنقاط تمایز مدل جدید NSX با نمونه‌های قبلی در رنگ جلوپنجره آن است که برخلاف مدل قدیمی، نقره‌ای نبوده و همرنگ با بدنه رنگ‌آمیزی شده است. آکورا برای پوشش بخش‌هایی چون اطراف جلوپنجره و ورودی هوای موجود در سپرهای جلو و عقب از فیبرکربن استفاده کرده است. در فضای کابین نیز از چرم سفارشی به رنگ آبی ایندیگو استفاده شده که در روکش صندلی‌ها در ترکیب با آلکانترا تزیین شده است.

تجهیزات استاندارد این خودرو شامل مواردی مانند صندلی‌های برقی با تنظیم چهارگانه، رهیاب ماهوارهای، سیستم صوتی حرفه‌ای، حسگرهای جلو و عقب و پدال‌های اسپرت آلومینیومی می‌شود. خریداران می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه اضافه‌ای، صندلی‌های اسپرت با تنظیم دستی و پوشش آلکانترا و چرم میلانو مشکی را برای خودروی خود سفارش دهند.

اما بروزرسانی‌های این خودرو تنها در موارد ظاهری خلاصه نمی‌شود چراکه به لطف استفاده از میله‌های پایدارکننده بزرگ‌تر، تعلیق خودرو در بخش جلو 26 درصد و در بخش عقب 19 درصد مستحکم‌تر شده است. با وقوع این تغییر و همچنین نصب تایرهای SportContact ساخت شرکت کانتیننتال، مدل 2019 NSX اکنون قادر است پیست سوزوکا، که متعلق به یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هوندا است را دو ثانیه سریع‌تر از مدل قبلی بپیماید.

پیشرانه خودرو نسبت به قبل فرقی نکرده و همچنان همان پیشرانه تویین توربو و هیبرید شش سیلندر با قدرت 573 اسب‌بخار نیروبخش NSX خواهد بود که گشتاوری معادل با 645 نیوتن‌متر تولید می‌کند. جعبه‌دنده خودرو نیز همان جعبه‌دنده 9 سرعته کلاچ دوبل باقی مانده که نیرو را به چهارچرخ خودرو انتقال می‌دهد. قیمت پایه NSX در سال 2019 برابر با 157,500 دلار خواهد بود که رقم کمی نیست ولی برای تصاحب چنین خودرویی مطمئناً ارزشش را دارد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران