همزمان با صدمین دوره از مسابقه تپهنوردی پایکس پیک که از 26 ژوئن آغاز میشود، سر و کله محصولات برند ژاپنی آکورا نیز در این رقابت پیدا میشود. دو دستگاه NSX تایپ S و دو دستگاه TLX تایپ S و آکورا اینتگرا در این رویداد حاضر شده که یکی از NSX ها، وظیفه خودروی ایمنی را بر عهده گرفته است.
”دو دستگاه NSX تایپ S و دو دستگاه TLX تایپ S در این رویداد حاضر شده که یکی از NSX ها، وظیفه خودروی ایمنی را بر عهده گرفته است.“آکورا اینتگرا در این رقابت، به پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده است، که 200 اسببخار قدرت و 260 نیوتنمتر گشتاور را از طریق جعبهدنده شش سرعته دستی به زمین انتقال میدهد.
برای تقویت ترمزها، سیستم تعلیق و دیفرانسیل از قطعات Honda Performance Development استفاده شده و رینگهای 18 اینچی HRE با تایرهای مسابقهای ساخت پیرلی در زیر خودرو قرار گرفته است.
ترکیب رنگهای قرمز، خاکستری و سفید بدنه این خودرو از نخستین نسل آکورا اینتگرا الهام گرفته شده است، که موفق به کسب پیروزی در مسابقه IMSA در سالهای 1987 و 1988 شد.
وظیفه هدایت آکورا اینتگرا به عهده پل هوبرز گذاشته شده است، درحالیکه دو برادر به اسامی جیمز و نیک رابینسون هم در پشت فرمان NSX تایپ S قرار میگیرند.
سال گذشته و پس از رونمایی نسل جدید آکورا، جان ایکدا مدیر برند آکورا نسبت به ارسال این خودرو به مسابقات اظهار تمایل کرده بود. آکورا اینتگرا تایپ R سابقهای درخشان در مسابقات اتومبیلرانی دارد، که چهار دوره قهرمانی در سالهای 1998 تا 2000 و 2002 را میتوان نام برد.
آکورا اینتگرا 2023 با قیمت پایه 31,895 دلار عرضه شده است، درحالیکه تریم A-spec با ظاهر اسپرت، به قیمت 33,895 دلار به فروش میرسد. در صورت سفارش پکیج Technology برای این تریم، قیمت به 36,895 دلار افزایش مییابد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com