یادگاری از دهه شصت میلادی

رونمایی از نسخه جدید فورد جی‌تی Heritage Edition

6 شهریور 1397 09:00

فورد جی‌تی به‌خودی‌خود مدلی بسیار کم‌یاب است و در خیابان به‌سختی می‌توانید آن را ببینید. بااین‌حال، نسخه‌های بسیار نایاب‌تری از این ابرخودروی آمریکایی وجود دارند. شرکت فورد بعد از Heritage Edition قرمز رنگ قبل، این بار دو مدل جدید آن را با رنگ بدنه آبی روشن و نارنجی Gulf Oil رونمایی کرده است.

شرکت فورد به یاد GT40 مدل 1968 یک نسخه ویژه Heritage Edition برای فورد جی‌تی جدید طراحی کرده است.جو هینریکس، از مدیران ارشد فورد در مورد این نسخه‌های ویژه گفته: «GT40 مدل 1968 بعد از چهار بار قهرمانی متوالی و شکست رقبای اروپایی توانست شهرت خوبی برای خود دست‌وپا کند. ما به مناسبت پنجاهمین سالگرد این قهرمانی‌ها، تصمیم گرفتیم یک فورد GT جدید با رنگ بدنه اورجینال آن خودرو طراحی کنیم.»

علاوه‌بر ترکیب رنگ فوق‌العاده‌ای که دارد، آخرین نسخه فورد جی‌تی Heritage Edition از برخی تزئینات فیبر کربنی روی ستون جلو، کالیپرهای ترمز نارنجی و قاب آینه‌بغل‌های نقره‌ای بهره می‌برد. این دو خودرو همچنین به رینگ‌های 20 اینچ آلومینیومی مجهز شده‌اند.

در طراحی کابین سعی شده تا حس و حالی کلاسیک به آن داده شود. روکش صندلی‌ها از چرم آلکانترا بوده و آن را در بخش‌های دیگری مانند صفحه کیلومتر و آمپرها، ستون‌ها، سقف و فرمان هم می‌توانید بیابید. از سوی دیگر، شاهد دوخت آبی و نارنجی روی صندلی‌ها و فرمان هستیم تا اندکی از طرح بدنه هم داخل کابین این ابرخودرو وجود داشته باشد. طرح خاص روکش صندلی‌ها از سوراخ‌های کوچکی که برای کاهش وزن روی صندلی‌های مسابقه‌ای کلاسیک وجود داشت الهام گرفته است. تریم فوق‌العاده زیبای Heritage Edition شامل شیفتر روی فرمان با روکشی ویژه همراه می‌شود. علاوه‌براین، شاهد تزئینات فیبر کربنی بیشتری روی پادری‌ها، دریچه‌های هوا و همچنین کنسول مرکزی هستیم. هر یک از مدل‌های Heritage Edition به یک پلاک ویژه مجهزند که شماره سریال خودرو نیز روی آن درج می‌شود.

این تریم جدید فورد جی‌تی Heritage Edition سال 2019 با آپشن طراحی گرافیکی شماره 9 روی کاپوت، درها و پنل های داخلی درها روانه بازار خواهد شد. مدل‌های 2020 با طرح گرافیکی شماره 6 قرار است وارد بازار شوند.

پکیج Heritage Edition هیچ تغییری روی پیشرانه خودرو ایجاد نمی‌کند. با این اوصاف مدل‌های مذکور همچنان از همان نسخه 3.5 لیتری شش سیلندر خورجینی توربو دوقلو 647 اسب‌بخاری در کنار جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه استفاده می‌کنند.

دیدگاه کاربران
مهراب. م 1397/6/6
نشستن تو این ادیشِن، مثل ریمسترد کردنِ فیلمِ وِرتیگو عه! همونقدر کلاسیک، همونقدر مدرن :))
پاسخ
0
0
1